Permalänk
Medlem

Då ingen har gjort ett försök, så droppar jag väl nästa:

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Äsch, den där kunde jag ju! The Spy who loved me var lite av ett favoritspel ett tag för mig på Atarin. Jag missade att det hade kommit en ny fråga

Sista kan jag inte dock... Och är även nyfiken på några av de andra spelen som inte blivit svarade.. Vad heter Xellofans Thrust/Gravitar klon tex?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Då ingen har gjort ett försök, så droppar jag väl nästa:

http://i144.photobucket.com/albums/r173/shadowmoon83/Gissa%20...

McKids! Länge sen jag såg AVGN avsnittet!

Någon annan får ta över. 24h på er! Tick, tock, tick, tock...

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk
Medlem

Postar upp en bild, bara för att.

Detta borde ni ha redan listat ut i ett hjärtslag!

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vusan:

Postar upp en bild, bara för att.

http://i1.ytimg.com/vi/bo-xN3WEskY/maxresdefault.jpg

Detta borde ni ha redan listat ut i ett hjärtslag!

South Park.

Nu blir det lite flipper:

LEDTRÅD:
Amiga AGA och DOS.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem

Pinball Mania, var ett stor fan av de flesta flipper till Amigan. Pinball Dreams var nog favoriten

En ny då:

Förmodligen jävligt lätt, men bara för att forcera tråden lite.

Visa signatur

Data Data

Permalänk
Medlem
Skrivet av jummarn:

Pinball Mania, var ett stor fan av de flesta flipper till Amigan. Pinball Dreams var nog favoriten

En ny då:

http://i1.ytimg.com/vi/ZfZf8XpF7_o/hqdefault.jpg

Förmodligen jävligt lätt, men bara för att forcera tråden lite.

Pinball dreams....den tiden DICE kunde göra spel med andra ord

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jummarn:

Förmodligen jävligt lätt, men bara för att forcera tråden lite.

Gradius 2?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Gradius 2?

Jag vet inte hur jävlig jag ska vara i den här bedömningen, haha. Men jag sa ändå att det skulle forceras så jag tycker den godkänns. Men om man ska vara petnoga så är namnet Nemesis, tror bara det hette så till plattformen MSX, för på övriga heter det mycket riktigt som du skriver just Gradius. Jag är inte helt hundra på detta och är lat så jag heller inte kollat upp det. Det är bara så jag minns det från förr.

Har ni info om detta kunde det vara trevligt om ni kunde flika in.

Visa signatur

Data Data

Permalänk
Medlem
Skrivet av jummarn:

Jag vet inte hur jävlig jag ska vara i den här bedömningen, haha. Men jag sa ändå att det skulle forceras så jag tycker den godkänns. Men om man ska vara petnoga så är namnet Nemesis, tror bara det hette så till plattformen MSX, för på övriga heter det mycket riktigt som du skriver just Gradius. Jag är inte helt hundra på detta och är lat så jag heller inte kollat upp det. Det är bara så jag minns det från förr.

Har ni info om detta kunde det vara trevligt om ni kunde flika in.

Ah, borde gissat det. Även C64 versionen hette Nemesis minns jag.. (ettan fanns åtminstone)
Jag tog Gradius då det verkar vara det vanligaste namnet folk refererar till i konsolsammanhang, men i det här fallet misstänker jag att Nemesis är rätt.

Nåja, jag tar det som jag svarat nära nog

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

liknar amiga spelet cabal, men jag kan inte minnas att cabal hade en panel till höger som visar statsen, så jag är lite osäker, är det rambo till megadrive?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Nope, men du är nog på lite rätt spår..
Det här spelet är arkad från början, men kom även till amiga/st mfl...
Det sitter en fastmonterad Uzi (med inbyggd fejkad rekyl) på originalet vill jag minnas.
Man har alltså ingen karaktär man styr på skärmen alls, utan man bara siktar och skjuter.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Operation Wolf ?

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem

Jepp, inte svårare än så

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Golfdags:

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk

Har funderat på denna sen igår kväll och Rackarns vad den satt långt in även om jag var 100% säker på att jag lirat det när jag var liten hos mormor och morfar. Alltså måste det varit ett spel som följde med datorn vilket ledde till Microsoft Entertainment Pack då det var innan demos med PC för alla tiden. Microsoft Entertainment Pack innehöll mycket förvirrande bara ett spel som hete Golf och var ett kortspel dock...
Men skam den som ger sig, för i volume 3 av Microsoft Entertainment Pack fanns Fuji Golf by Chiki Nagai & ANK Co!

Och likheten är slående

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Har funderat på denna sen igår kväll och Rackarns vad den satt långt in även om jag var 100% säker på att jag lirat det när jag var liten hos mormor och morfar. Alltså måste det varit ett spel som följde med datorn vilket ledde till Microsoft Entertainment Pack då det var innan demos med PC för alla tiden. Microsoft Entertainment Pack innehöll mycket förvirrande bara ett spel som hete Golf och var ett kortspel dock...
Men skam den som ger sig, för i volume 3 av Microsoft Entertainment Pack fanns Fuji Golf by Chiki Nagai & ANK Co!

Och likheten är slående
http://static.giantbomb.com/uploads/original/0/8273/1882499-n...

Ja inte bara slående, på pricken lika. Nu när du nämner det så kommer jag ihåg att även jag tyckte det var så konstigt att ett kortspel hette golf.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk

Då tar jag och lägger upp nästa bild, får ursäkta för den låga upplösningen men det blev inte bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Då tar jag och lägger upp nästa bild, får ursäkta för den låga upplösningen men det blev inte bättre

http://i.solidfiles.net/f94fe8931d.jpg

Ser ut som Turok: Dinosaur Hunter?

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk
Skrivet av Vusan:

Ser ut som Turok: Dinosaur Hunter?

Helt korrekt

Permalänk
Medlem

Den här då?

Permalänk

Nu var det Vusans tur att lägga upp en bild då han klarade den förra men din är från Ressident evil 3 enligt texten på grinden.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Okej!

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk
Medlem

edit: för sent

Permalänk
Permalänk
Medlem

Då gissar jag på Jumping_Jack'Son.png

Någon annan får slänga upp istället för mig.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ska ingen svara på min bild?

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vusan:

Ska ingen svara på min bild?

Assassin? Till amiga om jag inte är helt fel ute?

Har jag rätt så får någon annan ta nästa bild.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Assassin? Till amiga om jag inte är helt fel ute?

Har jag rätt så får någon annan ta nästa bild.

Rätt!

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE