Permalänk

kvalitet på slutsteg

hej jag undrar om det är något av dessa steg som är något att ha
http://www.blocket.se/alvsborg/Slutsteg__hogtalare_och_konden...

Visa signatur

AMD FX 6300|M5A97 R2.0|8gb ram|ASUS Radeon R9 280X 3GB GDDR5|samsung syncmaster SA300|500gb och 1000gb hdd|corsair TX650w|Aerocool X-Warrior Black Edition|NZXT Sentry|Razer Abyssus|

Permalänk
Medlem

får vad man betalar för, effekt angivelsen ska du ta med en gigantisk stor skopa salt.

500kr är kanske inte mycket, men frågan är hur mycket effekt o hur strömstarkt det är.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk

jo det var det jag tänkte på för ett steg som faktiskt levererar den kraften kostar ju en hel del men tänkte också på om det är nån som vet i fall dem spelar bra

Visa signatur

AMD FX 6300|M5A97 R2.0|8gb ram|ASUS Radeon R9 280X 3GB GDDR5|samsung syncmaster SA300|500gb och 1000gb hdd|corsair TX650w|Aerocool X-Warrior Black Edition|NZXT Sentry|Razer Abyssus|

Permalänk
Medlem

Fick inte channs o svara på förra tråden då mods låste tråden pga du dubbel postar.
Men jag står fortfarande fast vid att du får vad du betalar och att thd på 1% är inte bästa kvalitet att mäta lyssningsbar nivå MEN som mods säger så är alpine ett bra o gammalt " beprövat" märke och jag skulle också valt alpine mellan dem 2 du pastade . Dock förvänta dig inte 130db men det är kanske inte dina förväntningar heller. Osvsett vilket så är det bättre effekt än vad du har i din stereo i bilen.

O visst finns "rätt" mätvärde på steg. Mindre än 0.04% thd. : http://www.brc.se/slutsteg/dls/dls-tube-ta2-slutsteg/

Vist dyrt men välljud

Ett tips som alltid när det gäller ljud är att försöka provlyssna på det du ev vill köpa så hör du om det är det du förväntar dig eller inte.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk

Skulle gissa på att de antingen glömt en nolla eller tar betalt i €.

Efter vidare forskning så är slutsteget som heter black cube ganska mycket skit och det andra verkar helt okej.
Men det finns somsagt alltid bättre saker att få tag på om man har lite tålamod eller har lite mer pengar att spendera på det hela.

Permalänk
Skrivet av Mogwaii:

Fick inte channs o svara på förra tråden då mods låste tråden pga du dubbel postar.
Men jag står fortfarande fast vid att du får vad du betalar och att thd på 1% är inte bästa kvalitet att mäta lyssningsbar nivå MEN som mods säger så är alpine ett bra o gammalt " beprövat" märke och jag skulle också valt alpine mellan dem 2 du pastade . Dock förvänta dig inte 130db men det är kanske inte dina förväntningar heller. Osvsett vilket så är det bättre effekt än vad du har i din stereo i bilen.

O visst finns "rätt" mätvärde på steg. Mindre än 0.04% thd. : http://www.brc.se/slutsteg/dls/dls-tube-ta2-slutsteg/

Vist dyrt men välljud

Ett tips som alltid när det gäller ljud är att försöka provlyssna på det du ev vill köpa så hör du om det är det du förväntar dig eller inte.

förväntar mig inte allt för mycket

Visa signatur

AMD FX 6300|M5A97 R2.0|8gb ram|ASUS Radeon R9 280X 3GB GDDR5|samsung syncmaster SA300|500gb och 1000gb hdd|corsair TX650w|Aerocool X-Warrior Black Edition|NZXT Sentry|Razer Abyssus|

Permalänk
Skrivet av Deathdevil:

Skulle gissa på att de antingen glömt en nolla eller tar betalt i €.

Efter vidare forskning så är slutsteget som heter black cube ganska mycket skit och det andra verkar helt okej.
Men det finns somsagt alltid bättre saker att få tag på om man har lite tålamod eller har lite mer pengar att spendera på det hela.

har inte mycket mer pengar att spendera tyvärr och vill ha ett ljud system så fort som möjligt i epan

Visa signatur

AMD FX 6300|M5A97 R2.0|8gb ram|ASUS Radeon R9 280X 3GB GDDR5|samsung syncmaster SA300|500gb och 1000gb hdd|corsair TX650w|Aerocool X-Warrior Black Edition|NZXT Sentry|Razer Abyssus|