Permalänk
Medlem

Vill börja med att säga tack för dom hittills endast positiva åsikterna hoppas det fortsätter så

Vill sedan informera er att jag ändrade mitt första inlägg med några updates vi gjort senaste tiden
och även rätt ip till både vår nya dayz server och nya teamspeak servern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malik86:

Detta meddelande är till alla som är intresserade!
Börjar med att be er spelare som är på servern och som även kommenterat här nya som gamla spelare, att lämna en kommentar om vad ni tycker om oss admins och vad ni tycker om servern så nya personer kan se majoriteten av bra/dåliga åsikter.

Citera detta inlägg när ni kommenterar om detta!

Då vi betalar servern ur vår egen ficka varje månad så har vi gjort så att folk kan donera lite pengar och på så vis få en donations box med buildings supplys i osv.

När du köper donations box så kan du även få välja en custom skin du alltid spawnar in med.
För mer info ang detta kontakta MIG (Rastacourage) på våran Teamspeak eller bli medlem på våran community sida och kontakta mig där. (Självklart är ni välkomna att joina vår community oavsett)

www.upmostgaming.com

Är inne väldigt ofta, om fallet skulle vara att jag inte är online ha tålamod och fånga mig när jag är online!

Rekommenderar denna servern varmt till både erfarna och nya spelare

Har spelat på denna servern från de att dom hade taviana och till bytet chernos.
Anledning till detta är trevliga och aktiva admins, som har hjälp vid problem och även lyssnat på åsikter och önskemål.

Men mappen i sig är grym på grund utav de många variationer av mission, romaing AIs, fixande av buggar, fordon, vapen och mycket mer intressanta saker.
Allt för att tillfredsställa spelarna.

Finns även bra med spelare på om man känner att man vill ha mer action utöver AIs.

Spelar dagligen om ni har frågor eller behöver hjälp.

MVH

FEEED

Permalänk

Har bara positiva saker att säga om både server och admins.
Första servern jag någonsin lirar en Arma mod på, och alla har varit hur hjälpsamma som helst. Ett under att inte servern är större än vad den är.
Jag tänker verkligen inte leta efter någon ny server att spela på, den saken är säker.

Tack alla för all hjälp
/Snuffi

Permalänk
Medlem

Är servern nere?

Hittar inte den inte ens när jag försöker via IP

edit: Nvm du funkar det helt plösligt... XD

Visa signatur

Dator specs: Amd FX:8320 @stock 4now, MSI Geforce 770, Bequiet KRAFT 700w, Gigabite 990 FX, Kingston SSDnow 120 GB, WD Green 1 TB, 8Gb 1600mhz Ram och ett no name chassi. Övrigt, 23 tums skärm, 21,5 tums benq, Q-pad mk50, razer naga, Turtlebeach z6a, siberia v2, ATH-M50, Zoom h1

Permalänk
Medlem
Skrivet av ioskin96:

Är servern nere?

Hittar inte den inte ens när jag försöker via IP

edit: Nvm du funkar det helt plösligt... XD

Härligt att höra att det löste sig. Vad har du för ingame tag? Bara kontakta mig Rastacourage ingame lr på teamspeak om du skulle behöva hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malik86:

Härligt att höra att det löste sig. Vad har du för ingame tag? Bara kontakta mig Rastacourage ingame lr på teamspeak om du skulle behöva hjälp.

Är Oskin ingame, och sitter med massa folk i teamspeak redan =D. Stört skön server!

Visa signatur

Dator specs: Amd FX:8320 @stock 4now, MSI Geforce 770, Bequiet KRAFT 700w, Gigabite 990 FX, Kingston SSDnow 120 GB, WD Green 1 TB, 8Gb 1600mhz Ram och ett no name chassi. Övrigt, 23 tums skärm, 21,5 tums benq, Q-pad mk50, razer naga, Turtlebeach z6a, siberia v2, ATH-M50, Zoom h1

Permalänk
Medlem
Skrivet av ioskin96:

Är Oskin ingame, och sitter med massa folk i teamspeak redan =D. Stört skön server!

Jaha okej. Jaa det är mina squad members, jag är Commandern i SwOP (Sweden Ops)

Permalänk
Medlem

Server update Datum 2014-05-02

There has been quite a few changes to the building in this update. This should make building a lot easier. Also some new additions.

~ Raised build limit
~ If to many items are within a plot pole it now tells you the maximum items allowed
~ When maintaining it now tells you the number of items it found as well as the number maintained
~ When building the plot poles centre is now used to determine how many items are within range (stops people accidently placing to many items)
~ Building now only counts epoch build items in the build limit requirments. This means vehicles are no longer classed in the build limits.

+ Added fire barrels and sandbags to the maintain feature
+ No longer able to salvage vehicle parts when in a safe zone
+ Safe zones now have zombie protection. Any zombie with in 15m of a player in a safe zone will be automaticly deleted.
+ Loot disappears if you are in a safe zone. This stops people being able to loot items with god mode.

Permalänk
Medlem

Grym server, hjälpsamma lirare. Tack FEEED /Niklas

Visa signatur

I5 4670K - Asus Maximus VII Gene - 16Gig Corsair Vengeance - Asus GTX 780 DCII OC - Jonsbo/Cooltek W2[spoiler][/spoiler]

Permalänk
Medlem

Kommer inte in på servern

Bad version.. fungerar inte med det jag gjorde sist. Har startat spelen innan dayzcommander ./
Provat beta och icke beta

Står att jag har ver 1.63 o servern 1.62

Permalänk
Medlem
Skrivet av frensk:

Kommer inte in på servern

Bad version.. fungerar inte med det jag gjorde sist. Har startat spelen innan dayzcommander ./
Provat beta och icke beta

Står att jag har ver 1.63 o servern 1.62

I dayz commander längst upp på install/update så står det arma2. Installera den till up to date. Det borde fixa problemet annars joina vår teamspeak så hjälper jag dig där!

Permalänk
Medlem

Varför har jag inte sett detta innan? D:

Vet vad jag ska spela i helgen!
Nickar LinG ingame.

Med tanke på feedbacken här på SweC så blir detta nog en favorit i listan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkraii:

Varför har jag inte sett detta innan? D:

Vet vad jag ska spela i helgen!
Nickar LinG ingame.

Med tanke på feedbacken här på SweC så blir detta nog en favorit i listan

Härligt att höra! Du är så välkommen!
Niickar Rastacourage Teamleader ingame.
Har du teamspeak så är du välkommen att joina in där också.
Vi spelar varje dag i veckan om du inte känner för att vänta till helgen!

Annars ses vi i helgen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malik86:

Detta meddelande är till alla som är intresserade!
Börjar med att be er spelare som är på servern och som även kommenterat här nya som gamla spelare, att lämna en kommentar om vad ni tycker om oss admins och vad ni tycker om servern så nya personer kan se majoriteten av bra/dåliga åsikter.

Jag har nu kört ett par gånger på servern, och kan inte annat än att ge överväldigande positiva kommentarer! Förutom alla funktioner som man uppenbarligen har jobbat hårt med, så är det väldigt hjälpsamma och proffsiga admins, och trevligt folk i övrigt. Inte en gång har jag blivit beskjuten av andra spelare. Toppklass! Så om det kan bli fler spelare på servern har vi alla bara att vinna på det.

Heli-Ben

Permalänk
Medlem
Skrivet av Howark:

Jag har nu kört ett par gånger på servern, och kan inte annat än att ge överväldigande positiva kommentarer! Förutom alla funktioner som man uppenbarligen har jobbat hårt med, så är det väldigt hjälpsamma och proffsiga admins, och trevligt folk i övrigt. Inte en gång har jag blivit beskjuten av andra spelare. Toppklass! Så om det kan bli fler spelare på servern har vi alla bara att vinna på det.

Heli-Ben

Tack så mkt för din feedback till att börja med! Glädjer mig att höra att du är nöjd.
Vill även kommentera på vad du sa ang att du aldrig blivit beskjuten
Du måste gå runt med en ängel över dina axlar
För det har vart många fire fights på servern
Så ta det inte för givet att alla e friendlys, för det kmr leda till din död förr lr senare.
Vi har många randoms som bara är ute efter att döda, så var försiktig!

Permalänk
Medlem

För er som vill hitta vänner på servern lr som vill veta att vissa inte kmr skjuta dig en viss dag osv, joina vår teamspeak!
Då vi har en regel att folk i samma kanal på teamspeak inte får skjuta varandra. (Då dom kan höra vart du är, vart du ska osv)
Alla är välkomna Och vill ni ha en egen kanal till ert crew eller liknande, nämn det bara till mig så fixar jag det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malik86:

I dayz commander längst upp på install/update så står det arma2. Installera den till up to date. Det borde fixa problemet annars joina vår teamspeak så hjälper jag dig där!

Ah det löste sig!

Jag avinstallerade beta patchen som man kan installera igenom steam. Då fungerade det att installera den gamla betan igenom dayz commander o då kunde jag joina!

Tycker att det är en djävligt trevlig server.

Men jag skulle önska att man kunde avbryta "Self bb" .. vet inte hur många gånger jag råkat slå igång den animationen när jag ska öppna dörrar/gå in i bilen. För ibland hinner man inte lägga blodbags i backpack Och även då man kollar fuel på stationer som inte verkar gå att avbryta den heller. (Alltså inte då man tankar)

Sen angående Humanity.. det känns som att det är jättesvårt att skilja bandits från heroes, vilket är asjobbigt för mig som nog räknas som noob i dayz. :$ Även om nån spelar som en bandit så samlar man på sig så sjukt mycket humanity på missions och verkar knappt förlora nå när man dödat en spelare? :/ Så alla springer typ runt med blåa namn :$ Fast det kanske bara är jag som irriterar mig på det :$

Permalänk
Medlem
Skrivet av frensk:

Ah det löste sig!

Jag avinstallerade beta patchen som man kan installera igenom steam. Då fungerade det att installera den gamla betan igenom dayz commander o då kunde jag joina!

Tycker att det är en djävligt trevlig server.

Men jag skulle önska att man kunde avbryta "Self bb" .. vet inte hur många gånger jag råkat slå igång den animationen när jag ska öppna dörrar/gå in i bilen. För ibland hinner man inte lägga blodbags i backpack Och även då man kollar fuel på stationer som inte verkar gå att avbryta den heller. (Alltså inte då man tankar)

Sen angående Humanity.. det känns som att det är jättesvårt att skilja bandits från heroes, vilket är asjobbigt för mig som nog räknas som noob i dayz. :$ Även om nån spelar som en bandit så samlar man på sig så sjukt mycket humanity på missions och verkar knappt förlora nå när man dödat en spelare? :/ Så alla springer typ runt med blåa namn :$ Fast det kanske bara är jag som irriterar mig på det :$

Härligt att höra att det löste sig! Vi har även själva råkat ut för det med self bb. Men det är inget vi tänker koncentrera oss på just exakt idag, men kanske något vi kan fixa i framtiden. Ska ta upp detta med resterande och se vad dom tkr.

Att kunna skilja heroes från bandits har alltid varit svårt då man alltid kunnat ta på sig vilka kläder man än hittar. Och kan även be en vän som är hero att köpa hero kläder för att sedan sätta på sig. Men huvudregeln i Dayz är lita inte på någon
Och angående att förlora så är det beroende på vad personen du dödar hade/har i humanity. Ju mer han har desto mer minus humanity får du. Och tvärtom. Så min slut punkt ang det är, det är inget vi kan göra åt saken det är så spelet alltid vart. Men vi kan även kika närmare på det och se om vi skulle kunna hitta en lösning men det tvivlar jag starkt på. Men visst kan vi försöka!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ta bort roaming ai som springer runt överallt så har ni en bra server jag skulle spela på. Omöjligt att spela själv som freshspawn och försöka geara upp innan man drar norrut utan att dom ska komma och paja allt.

Visa signatur

asd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rlx:

Ta bort roaming ai som springer runt överallt så har ni en bra server jag skulle spela på. Omöjligt att spela själv som freshspawn och försöka geara upp innan man drar norrut utan att dom ska komma och paja allt.

Hero och Survivors AI skjuter inte på dig så länge du inte skjuter på dom. Banditer däremot gör det. Håll dig borta från dom om du inte klarar av dom. Ett tips är ju att du alltid kan gå upp bakom dom skjuta ena i huvudet med pistolen du spawnar med och bli upp gearad på en gång(detta är lättast när det är survivors lr heroes då dom inte skjuter dig så länge inte du skjuter på dom). Och sedan ta ut resten för att sedan sälja deras vapen. Det är något vi alla brukar göra, Och Omöjligt är det verkligen inte. Hittills bara du som klagat ang detta. Så försök vara mer försiktig istället. Eller be mig/oss om hjälp för att lära dig hur du överlever.
Detta är mer en veteran server.
Men vi hjälper alla nya och noobs så att säga Att lära sig överleva om dom känner att dom inte vet hur man gör det.
Och Roaming AIs kommer vi inte ta bort tyvärr dom uppskattas av många.
Men jag hjälper dig gärna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malik86:

oooh

Du tror inte att de skulle va möjligt o acceptera J.S.R.S addon på servern? :$:$

provade de för några dagar sedan i vanliga arma 2

o de låter så fint :$:$

http://www.armaholic.com/page.php?id=11549

Permalänk
Medlem

Har faktiskt funderat på det själv men vi håller på att fixa så mkt just nu så vi får se, men jag lovar inget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malik86:

Har faktiskt funderat på det själv men vi håller på att fixa så mkt just nu så vi får se, men jag lovar inget

=D

hade varit riktigt ballt!

Läste inlägget tidigare där du skrev att om man donera så kan man få spawna med samma skin hela tiden. Kan man välja vilket arma2 skin som helst? Eller bara dom som går att köpa ingame?

Permalänk
Medlem

Och vilken box (pris) ere för custom skin

Permalänk
Medlem
Skrivet av frensk:

=D

hade varit riktigt ballt!

Läste inlägget tidigare där du skrev att om man donera så kan man få spawna med samma skin hela tiden. Kan man välja vilket arma2 skin som helst? Eller bara dom som går att köpa ingame?

Skrivet av frensk:

Och vilken box (pris) ere för custom skin

Vi håller fortfarande på att fixa med det så skin saken kmr fungera.
Och vi har inte riktigt bestämt vilken låda den ska ligga i än.
Men detta är donations boxarna och innehållet!

Small Box = 4GBP (ca 40kr)
32 wood 1/4 floor
1 large wall w/door w/lock
8 large wood walls
1 lockbox
1 safe
1 sledgehammer
1 wooden garage door w/ lock
1 wood stair
1 crowbar
1 etool
1 toolbox

Medium Box = 10GBP (ca 100kr)
2 block garage doorways
10 buckets of mortar
15 cinder block walls
30 cinder blocks
2 combo locks
8 metal floors
6 metal poles
1 safe
1 sledgehammer
1 storage shed
6 tank traps
1 crowbar
1 etool
1 toolbox

Large Box 15GBP (ca 150kr)
4 block garage doorways
15 buckets of mortar
25 cinder block walls
50 cinder blocks
4 combo locks
15 metal floors
12 metal poles
2 safes
2 sledgehammers
2 storage sheds
12 tank traps
2 crowbars
2 etools
2 toolboxes

Permalänk
Medlem
Skrivet av frensk:

oooh

Du tror inte att de skulle va möjligt o acceptera J.S.R.S addon på servern? :$:$

provade de för några dagar sedan i vanliga arma 2

o de låter så fint :$:$

http://www.armaholic.com/page.php?id=11549

Kommer ev läggas till imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malik86:

Kommer ev läggas till imorgon.

oooh!! =D =D =D

hoppas!¨

Permalänk
Medlem
Skrivet av frensk:

oooh!! =D =D =D

hoppas!¨

Läggs till på server om 40min

Permalänk
Medlem

Våran host håller nu på att uppdatera servrarna lite så servern kommer vara nere en liten stund så alla är medvetna om det.
Har ni några frågor joina teamspeak och fråga efter mig.