Arma2 Mod: Dayz Epoch Chernarus Server

Permalänk
Skrivet av Malik86:

Det beror på vad du menar med extra loot? Det kan jag inte kommentera något om. Om den e lik lr inte, men kan säga att jag som Admin är väldigt rättvis och vi har inga problem med admin abuse osv. Och resterande Admins är väldigt bra och rättvisa också så länge man möter dom med samma respekt som man själv vill bli bemött. Beter man sig som en idiot så lär man få ta sitt ansvar och sitt straff. Just as in real life. Om du inte litar på mitt ord så kan du fråga spelarna från server nya som gamla och se vad dom tycker en viss del har kommenterat här och resten kan du prata med genom att joina vår server eller joina vår teamspeak.

Ja, alltså jag tvivlar inte på att ni som admins är rättvisa lr så. Med Extra-loot var min tanke att Military'n är högre än vanligt vid ex. Novy Lug eller dylikt? Så man inte behöver "farma" i flera timmar för att faktiskt få någorlunda gear med gps ex.

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamisama76:

Ja, alltså jag tvivlar inte på att ni som admins är rättvisa lr så. Med Extra-loot var min tanke att Military'n är högre än vanligt vid ex. Novy Lug eller dylikt? Så man inte behöver "farma" i flera timmar för att faktiskt få någorlunda gear med gps ex.

Jaha okej. Neej du behöver absolut inte loota länge haha. Kom in och testa vår server så märker du själv. Kan spela lite med dig om du vill ha lite sällskap

Permalänk
Medlem

Har nu spelat ett par veckor på servern och jag måste säga att jag är otroligt nöjd.
Mycket bra server med sjysst folk och bra och snabba Admins. Har faktiskt redan donerat och fått en "Medium box" så nu har jag en fungerande bas med. Tog inte lång tid att få ihop material till den utan att donera men jag ville ändå stödja servern och deras community.

Rekommenderar att hålla till inne på teamspeak-kanalen och samarbeta med andra spelare. Missions är kul och givande tycker jag men roligast är såklart PVP.

Visa signatur

Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R
Modekort: GIGABYTE GA-Z87-D3
Processor: INTEL CORE i7 4770K 3,5GHz
Grafik: GEFORCE GTX 780 WINDFORCE (3GB)
Minne: CORSAIR VENGANCE (3x4GB)

Permalänk
Medlem

Har inte lirat DayZ på 4 månader. Kommer tillbaka nu och kommer enbart spela på denna server! Främst för att majoriteten av tiden jag har lagt ner på DayZ har varit Malik86 (epoch, origins och standalone) och jag är 100% säker på att om han har en egen server så kommer den vara awesome. Jag börjar på måndag och kommer att vara väldigt aktiv, om ni stöter på mig i servern så är ni välkomna att fråga om hjälp. Jag kommer nog också släpa med mig 2-4 trevliga aktiva spelare! Sjukt taggad på att testa servern och alla nya saker ni har lagt in! Btw Malik86, innan jag läste era patch notes tänkte jag be dig lägga in intro låten från the walking dead men där var du fan ett steg före redan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iHudar:

Har inte lirat DayZ på 4 månader. Kommer tillbaka nu och kommer enbart spela på denna server! Främst för att majoriteten av tiden jag har lagt ner på DayZ har varit Malik86 (epoch, origins och standalone) och jag är 100% säker på att om han har en egen server så kommer den vara awesome. Jag börjar på måndag och kommer att vara väldigt aktiv, om ni stöter på mig i servern så är ni välkomna att fråga om hjälp. Jag kommer nog också släpa med mig 2-4 trevliga aktiva spelare! Sjukt taggad på att testa servern och alla nya saker ni har lagt in! Btw Malik86, innan jag läste era patch notes tänkte jag be dig lägga in intro låten från the walking dead men där var du fan ett steg före redan!

Naaaw blir ju nästan rörd här
Härligt att höra och ska bli kul att spela ihop igen Klart jag ligger ett steg före Det gör jag väl nästan alltid ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malik86:

Naaaw blir ju nästan rörd här
Härligt att höra och ska bli kul att spela ihop igen Klart jag ligger ett steg före Det gör jag väl nästan alltid ;P

Ska bli kul som fan!
Haha true true ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En fråga btw (kanske du redan har skrivit det och jag har missat det); vad för slags spawnsystem har ni? Är det random eller enbart längst kusten?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av iHudar:

En fråga btw (kanske du redan har skrivit det och jag har missat det); vad för slags spawnsystem har ni? Är det random eller enbart längst kusten?

Skickades från m.sweclockers.com

Endast på kusten inga random spawns

Permalänk
Medlem

Mycket bra server

Skapade ett konto här endast för att berömma servern men, kände att jag måste göra det.

Loggade in i servern, fick ett välkommen, en admin hjälpte mig med kontrollerna, grafik, och ett ton av tips!
Visade mig runt på kartan, tog mig på en mission, beväpnade mig(endast om du är snäll ).

Mogna Admins, trevligt språk och allmänt god stämmning!

Tusen tack för en härlig server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malik86:

Endast på kusten inga random spawns

Fan vad smutt!! Är det enbart dag eller är det dag och natt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av iHudar:

Fan vad smutt!! Är det enbart dag eller är det dag och natt?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är real time så dag och natt, och dynamiskt väder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinko:

Skapade ett konto här endast för att berömma servern men, kände att jag måste göra det.

Loggade in i servern, fick ett välkommen, en admin hjälpte mig med kontrollerna, grafik, och ett ton av tips!
Visade mig runt på kartan, tog mig på en mission, beväpnade mig(endast om du är snäll ).

Mogna Admins, trevligt språk och allmänt god stämmning!

Tusen tack för en härlig server.

Tack så jätte mycket för din feedback Och kul att höra att du är nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malik86:

Det är real time så dag och natt, och dynamiskt väder

Awesome!! Så trött på att lira med day only -.-

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Riktigt bra server. Vet inte hur många timmar jag lagt ner idag på spela DayZ.
Grymt schysta admins också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRoze:

Riktigt bra server. Vet inte hur många timmar jag lagt ner idag på spela DayZ.
Grymt schysta admins också.

Tack så jätte mycket för din kommentar, uppskattas.
Och kul att höra att du trivs

Permalänk
Medlem

Jag blev otroligt bra bemött av serverns admins och dess veteraner redan första kvällen, misstänker att det kommer leda till många fler kvällar. Allt verkar funka finemang. +1, would recommend.

/ Oskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggesson:

Jag blev otroligt bra bemött av serverns admins och dess veteraner redan första kvällen, misstänker att det kommer leda till många fler kvällar. Allt verkar funka finemang. +1, would recommend.

/ Oskar

Härligt att höra Oskar kul att se att du trivs och gillar servern.
Va kul att spela med dig även fast det inte var så länge men min squad hjälpte dig ju efter jag var tvungen att dra så hoppas det gick bra för dig/er.

/Rastacourage

Permalänk
Medlem

Ville bara tillägga att detta är en PVP server, så ni vet om det. ^^

Visa signatur

Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R
Modekort: GIGABYTE GA-Z87-D3
Processor: INTEL CORE i7 4770K 3,5GHz
Grafik: GEFORCE GTX 780 WINDFORCE (3GB)
Minne: CORSAIR VENGANCE (3x4GB)

Permalänk
Medlem
Skrivet av brodan:

Ville bara tillägga att detta är en PVP server, så ni vet om det. ^^

haha tror folk fattar det. Står i min post/kommentar ang vad vi har på servern. Och står även på server namnet.

Permalänk
Medlem

Kolla läget

Tjena!

Tänkte bara kolla status på denna server? Har suttit och läst och blev väldigt sugen på att joina och testa. Upptäckte dock att det blev tyst här för ett tag sen så ville bara kolla om det fortfarande är en aktiv och bra server?

Är ganska ny vad gäller DayZ och har bara spelat själv hittills så jag tänkte att det hade varit roligt att lira hos er

Permalänk
Medlem

Hej Swedda!

Status på servern är att den fortfarande är uppe. Men jag bestämde mig för att hoppa av som admin.
Men några av mina vänner spelar fortfarande där. Men jag personligen rekommenderar inte denna server längre. Så vill du klaga på att den skulle va dålig lr att admins e dåliga så vill jag inte att du kommer till mig o klagar då jag personligen inte längre rekommenderar den. För jag har inte längre med den att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malik86:

Hej Swedda!

Status på servern är att den fortfarande är uppe. Men jag bestämde mig för att hoppa av som admin.
Men några av mina vänner spelar fortfarande där. Men jag personligen rekommenderar inte denna server längre. Så vill du klaga på att den skulle va dålig lr att admins e dåliga så vill jag inte att du kommer till mig o klagar då jag personligen inte längre rekommenderar den. För jag har inte längre med den att göra.

Tjena igen!

Tack för snabbt svar! Jaha okej, vad synd! Haha då ska jag inte gnälla till dej Några andra bra tips på "server" som jag kan spela på?

/Swedda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedda87:

Tjena igen!

Tack för snabbt svar! Jaha okej, vad synd! Haha då ska jag inte gnälla till dej Några andra bra tips på "server" som jag kan spela på?

/Swedda

Ingen fara! Ja verkligen.. Hehe låter bra de. Nej tyvärr inte för tillfället. Men vi får se framöver har lagt dayz åt sidan ett tag. Spelat de så mkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedda87:

Tjena igen!

Tack för snabbt svar! Jaha okej, vad synd! Haha då ska jag inte gnälla till dej Några andra bra tips på "server" som jag kan spela på?

/Swedda

Sent svar här:)

Tänker faktiskt ta och rekommendera denna server, den har nyligen fått en liten skjuts och nya spelare har börjar spela hos oss. Vi försöker också försäkra oss om att nykomlingar har det bra, så vi har byggt upp en liten PVP fri zon med en bas som alla nya får låna och använda innan man börjar bygga eget någonstan:)

Du kan fråga i chatten nästan närsomhelst om du undrar nåt, så får du nästan svar direkt.

Hoppas att du kommer in och testar servern iallafall:)

IGN: TimBod

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Hej.
Är nu nya admin på servern och hälsar alla varmt välkomna.
Kommer att vara inne varje dag för hjälpa och se till att alla har det roligt.

Teamspeak är den desamma: ts.upmostgaming.com:7298

Först ska jag meddela att det har blivit ändringar för att komma åt servern.
Dayz commander används nu mera för att uppdatera epoch.
Och steam är där du söker servrar.

Följande steg ska följas:

1. Öppna dayz commander - install/update - epoch: version 1.0.5.1

2. Starta steam - arma operation arrowhead - expansions - alla arma 2 markerade och bara dayz epoch 1.0.5.

3. multiplayer - remote - Adress 46.165.248.230 Pin 2302.

Om fel uppstår kan det hjälp att:

Starta om steam och starta upp som admin.

Verifiera arma 2, starta upp det. Verifiera Arma operation arrowhead och starta det.

nyckel problem:
1. windows - run- regedit - HKEY_LOCAL_MACHINE - software - wow6432Node - delet both bohemia maps och sen vertifiera.

2. http://www.gamersplatoon.com/forums/showthread.php?10231-File...

Att additional launch parameters är tom.

Ta bort gamla filer

Installiera om spelet.

Servern har blivit nyligen blivit updaterad med en massa trevliga saker och mera är på väg.

MVH

FEEED

Eng version:

Hey.
Is now the new admin on the server and greets everyone warmly welcome.
Will be inside each day to help and make sure everyone has fun.

TeamSpeak is the same: ts.upmostgaming.com: 7298

First, I'll announce that it has been amended to access the server.
Dayz commander is now used more to update epoch.
And steam is where you search servers.

The following steps should be followed:

First Open dayz commander - install / update - epoch: version 1.0.5.1

2nd Start steam - arma operation arrowhead - expansion - all arma 2 marked and only dayz epoch 1.0.5.

Third multiplayer - remote - Address 46165248230 Pin 2302.

If an error occurs, it may help to:

Restart steam and start up as admin.

Verify arma 2, start it up. Verify Arma operation arrowhead and start it.

key problems:
First windows - run-regedit - HKEY_LOCAL_MACHINE - Software - wow6432Node - delet both bohemia maps and then vertifiera.

2nd http://www.gamersplatoon.com/forums/showthread.php?10231-File...

The additional launch parameters is empty.

Delete old files

Installiera about the game.

The server has been recently been updated with a lot of nice things and more are on the way.

MVH

FEEED