Microsoft återinför startmenyn – på riktigt

Permalänk
Medlem

"Ytterligare en flirt med skrivbordsanvändare är nyheten att kunna köra Modern-appar i fönster, precis som vilket Win32-program som helst."

Äntligen, att det inte funnits förut är ju bara pinsamt. Skype såg snyggt ut som helskärmsapp på 27", speciellt allas profilbilder i dålig upplösning och sen att så fort man tabbade ur så gick man offline...

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Hade det inte varit för mitt moderkort hade jag haft OSX på ena burken som sekundärt OS.
Nästa gång man bygger får det bli stöd för det!

Då rekommenderar jag detta, skuperlätt att installera OSX på. Har aldrig haft ett enda lagg eller bugg heller http://www.asus.com/Motherboards/P7H55M_PRO/

Permalänk
Discokungen
Skrivet av PierreB:

"Ytterligare en flirt med skrivbordsanvändare är nyheten att kunna köra Modern-appar i fönster, precis som vilket Win32-program som helst."

Äntligen, att det inte funnits förut är ju bara pinsamt. Skype såg snyggt ut som helskärmsapp på 27", speciellt allas profilbilder i dålig upplösning och sen att så fort man tabbade ur så gick man offline...

Appar är #framtiden

Eller vänta nu...

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Varför så mycket bloat på startmenyn? Visst, stor förbättring från helskärmsskämtet som var innan. Microsoft måste ge alternativ för seriösa användare / användare som vill ha stilrent och funktionellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Prudo:

Varför är folk så jävla trångsynta och helt bojkottar 8an bara pga något de hört om start menyn? Alla vänner jag introducerat till Windows 8 har helt ändrat uppfattning och älskar det. Vad är det som är så dåligt med start menyn? Ge mig ett konkret svar

Trångsynt=har annorlunda användarmönster än dig. Snyggt.

Permalänk
Medlem

Bra blir bättre

Ångrar mig inte en sekund att jag köpte windows 8 för under 200 kr

startmenyn är inget jag saknar dock men går säkert att stänga av den..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Hoppas menyn går att ställa in om man vill ha den eller inte.

Är nöjd med det jag har nu.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Exner:

Trångsynt=har annorlunda användarmönster än dig. Snyggt.

Tyvärr är det mycket såna resonemang. Det är tråkigt att folk ska sjunka till ad hominem i allmänhet.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Då får väl Strejf hjärtinfarkt nu när MS tvingades lyssna på kunderna....

Permalänk

Trevligt! NU kommer jag i alla fall uppgradera till Windows 8. Hoppas verkligen att det blir bra nu så de inte klantar sig. Visst jag kanske är trångsynt men jag föredrar en riktig startmeny även om jag använder sök-funktionen till princip allt. Dock är det stora pluset att det blir som de gamla Windows versionerna på grund av mina föräldrar och andra personer som inte är så insatta och inte ska behöva lära sig ett nytt OS från grunden.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Tack Microsoft!

Visa signatur

A computer once beat me...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag har massa genvägar till olika program där.
Och genvägar till senast öppnade dokument osv.

Jag vet inte hur Metro fungerar på det sättet då jag inte har provat själv, men som jag fattar det är det inte alls lika lätt att komma åt dessa genvägar via det.

Du kan göra precis samma sak i "Metro"-läget. Fördelen med Metro om man struntar i att det är fullskärm är att du styr mycket lättare över den. Du slipper alla små mappar med Read Me.txt och Uninstall etc.

Du kan "pinna" mappar, dokument, bilder, genvägar osv. Till och med Papperskorgen kan du pinna om du vill.

Jag ber dig att testa innan du spyr. Mycket lättare och ta dig seriöst då. Kan säga att du har fattat det fel helt enkelt.
För det du beskriver att du gör idag, kan du göra i Metro aka ModernUI.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Trevligt! NU kommer jag i alla fall uppgradera till Windows 8. Hoppas verkligen att det blir bra nu så de inte klantar sig. Visst jag kanske är trångsynt men jag föredrar en riktig startmeny även om jag använder sök-funktionen till princip allt. Dock är det stora pluset att det blir som de gamla Windows versionerna på grund av mina föräldrar och andra personer som inte är så insatta och inte ska behöva lära sig ett nytt OS från grunden.

Får hålla med dig. Nu kan jag åtminstone överväga att uppdatera.

Visa signatur

PC:Z97-A, i5 4690k, Samsung Evo 850, GTX 980, Benq XR3500-skärm
CITERA FÖR SVAR! ^_^

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Du kan göra precis samma sak i "Metro"-läget. Fördelen med Metro om man struntar i att det är fullskärm är att du styr mycket lättare över den. Du slipper alla små mappar med Read Me.txt och Uninstall etc.

Du kan "pinna" mappar, dokument, bilder, genvägar osv. Till och med Papperskorgen kan du pinna om du vill.

Jag ber dig att testa innan du spyr. Mycket lättare och ta dig seriöst då. Kan säga att du har fattat det fel helt enkelt.
För det du beskriver att du gör idag, kan du göra i Metro aka ModernUI.

Till att börja med tycker jag du kan läsa det jag skrivit en gång till, tycker du verkligen att jag spyr?
Sen förstår jag inte vad du pratar om med read me.txt och uninstall osv. Det är ingenting jag har i min startmeny iaf.

Ja, dom sakerna kan jag pinna i startmenyn nu också.
Och jag tycker fullskärms-grejen är en sak som jag tycker känns väldigt klumpig, att behöva växla ut hela skärmytan jag jobbar med för att starta ett program känns väldigt onödigt. Jag multi-taskar ofta, om jag har ett fönster uppe och ska göra en grej på start menyn så ser jag fortfarande det fönstret.
Men det kanske är bättre när man vänjer sig?

Och jag förstår inte varför du har en så aggresiv och otrevlig ton, jag säger ju själv att jag inte använt det och att jag pratar om "som jag fattat det". Om du vill upplysa mig om någonting jag har fel om så är du varmt välkommen! Men din otrevliga ton undanbedes!

Som idag, när jag har musen eller markeringen över Word eller Excel t.ex. så ser jag mina senast redigerade dokument och kan välja dom direkt.
Funkar det så i Metro också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Till att börja med tycker jag du kan läsa det jag skrivit en gång till, tycker du verkligen att jag spyr?
Sen förstår jag inte vad du pratar om med read me.txt och uninstall osv. Det är ingenting jag har i min startmeny iaf.

Ja, dom sakerna kan jag pinna i startmenyn nu också.
Och jag tycker fullskärms-grejen är en sak som jag tycker känns väldigt klumpig, att behöva växla ut hela skärmytan jag jobbar med för att starta ett program känns väldigt onödigt. Jag multi-taskar ofta, om jag har ett fönster uppe och ska göra en grej på start menyn så ser jag fortfarande det fönstret.
Men det kanske är bättre när man vänjer sig?

Och jag förstår inte varför du har en så aggresiv och otrevlig ton, jag säger ju själv att jag inte använt det och att jag pratar om "som jag fattat det". Om du vill upplysa mig om någonting jag har fel om så är du varmt välkommen! Men din otrevliga ton undanbedes!

Som idag, när jag har musen eller markeringen över Word eller Excel t.ex. så ser jag mina senast redigerade dokument och kan välja dom direkt.
Funkar det så i Metro också?

Jag ska börja använda smileys då så du "hör" min trevliga ton

Uttrycket spyr använder jag när folk har åsikter om saker dom inte riktigt känner till eller har provat, bara att dom har "hört talas" Inte menat att du faktiskt spyr och är ett troll, inte alls det jag menade.

Skönt att du har organiserat din startmeny Det gillar jag! Gjorde det själv på min Windows 7-tid. Om man inte gör det så hamnar ju allt där när du installerat ett program. VLC exempelvis har ju tre olika vägar att starta VLC, jag vill ju bara ha den jag använder.

Detta slipper man ju i och med Windows 8.1. Om man bortser från att Startmenyn är jättestor och täcker hela skärmen (jag har vant mig vid detta så mig gör det inget längre. Den är bara upp max 5 sekunder för mig)

Nej det du använder går ej att göra exakt så som du beskriver, däremot i Office 2013 så när du öppnar exempelvis Word så får du direkt en meny med dina senast använda dokument plus dom mallar som finns att använda sig av.
Samma resultat som du vill åt men ett annat tillvägagångssätt. Om det är något man tycker är jobbigt så är det inget att göra åt just nu och Windows 7 finns som alternativ fortfarande Men Windows 7 kommer dö det också någon dag

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Att man kan köra appar i fönster låter trevligt, men kan de inte införa så man kan ha appar på skrivbordet också, och inte bara på "start"? Hade varit trevligt faktiskt

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Hoppas det går att stänga av eller välja att fortsätta köra på som det är nu, har vant mig och tycker det är riktigt schyst med större yta. Lättare att få en direkt överblick de få gångerna man faktiskt måste in och kolla något. Men jag antar att det lär gå då det annars skulle göra hybriddatorer i princip oanvändbara annars.

Det stör mig när de återinförde "startknappen" nere i hörnet att det inte går att ta bort skiten. Kunde de inte gjort det valbart istället, nu har jag en grej som jag aldrig använder som bara tar upp plats i taskbaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av björk:

Hoppas det går att stänga av eller välja att fortsätta köra på som det är nu, har vant mig och tycker det är riktigt schyst med större yta. Lättare att få en direkt överblick de få gångerna man faktiskt måste in och kolla något. Men jag antar att det lär gå då det annars skulle göra hybriddatorer i princip oanvändbara annars.

Det stör mig när de återinförde "startknappen" nere i hörnet att det inte går att ta bort skiten. Kunde de inte gjort det valbart istället, nu har jag en grej som jag aldrig använder som bara tar upp plats i taskbaren.

Eller gör det det? Startisgone http://winaero.com/comment.php?comment.news.215

Nu vet jag inte om den funkar med senaste uppdateringen eller bryr mig inte för den delen då jag föredrar startmenyn

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv

Jag undrar vad Strejf har för kommentar angående detta.

EDIT: Ingenting verkar det som, han är tydligen avstängd.

Permalänk
Medlem

Det var fan på tiden!
Kör med win8.1 på mina burkar sen ett tag tillbaka, jag gillar hur 8 är i allmänhet men det började bli irriterande att kastas ut till start screen hela tiden, denna option är något jag kommer enabla direkt, på stationära och laptopen är jag mest i desktop mode ändå. Däremot om jag skaffar win8 tablet så ska jag ha som det är i 8.1 just nu med startskärm som standard för där så känns det mer relevant att ha det på.

Visa signatur

Mac Mini: Apple M1 3.2GHz, 16GB LPDDR4X, 4.2TB SSD, MacOS12
Jobb laptop: Ryzen7 Pro 4750U 1.7GHz, 16GB DDR4, 512GB SSD, Win10 Enterprise
34"iiyama 3440x1440 + Logitech MX Keys + MX Master 3 + Logitech Z-207
65"LG NANO75P 4K | 16TB QNAP NAS
OnePlus 7T 128GB | DJi Mini2 drone

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Skönt att du har organiserat din startmeny Det gillar jag! Gjorde det själv på min Windows 7-tid. Om man inte gör det så hamnar ju allt där när du installerat ett program. VLC exempelvis har ju tre olika vägar att starta VLC, jag vill ju bara ha den jag använder.

Detta slipper man ju i och med Windows 8.1. Om man bortser från att Startmenyn är jättestor och täcker hela skärmen (jag har vant mig vid detta så mig gör det inget längre. Den är bara upp max 5 sekunder för mig)

Dom program jag använder oftast har jag i aktivitetsfältet.

Skrivet av car2ns:

Nej det du använder går ej att göra exakt så som du beskriver, däremot i Office 2013 så när du öppnar exempelvis Word så får du direkt en meny med dina senast använda dokument plus dom mallar som finns att använda sig av.

Det var just det jag pratade om, som du så bestämt hävdade gick att göra på precis samma sätt i Metro.

Och på det sättet går det att göra i Office 2007 också har jag för mig.
Men jag tror jag föredrar det nuvarande sättet. Jämförelse:
Metro:
Steg1: Öppna word
Steg2: Öppna dokumentet du vill använda
Startmenyn:
Steg 1: Öppna dokumentet

Visst, det handlar bara om några sekunder hit eller dit.
Men vad är fördelen med att det tar några sekunder längre?

Metro har många fördelar och det kanske är värt att offra dom sekundrarna.
Men, varför? När man kan ha båda.

Skrivet av car2ns:

Samma resultat som du vill åt men ett annat tillvägagångssätt. Om det är något man tycker är jobbigt så är det inget att göra åt just nu och Windows 7 finns som alternativ fortfarande.

Just därför är det väldigt bra att startmenyn kommer tillbaka till Windows 8 tänker jag.
Metro finns där om man vill ha det och startmenyn finns där om man vill ha det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Dom program jag använder oftast har jag i aktivitetsfältet.

Det var just det jag pratade om, som du så bestämt hävdade gick att göra på precis samma sätt i Metro.

Och på det sättet går det att göra i Office 2007 också har jag för mig.
Men jag tror jag föredrar det nuvarande sättet. Jämförelse:
Metro:
Steg1: Öppna word
Steg2: Öppna dokumentet du vill använda
Startmenyn:
Steg 1: Öppna dokumentet

Visst, det handlar bara om några sekunder hit eller dit.
Men vad är fördelen med att det tar några sekunder längre?

Metro har många fördelar och det kanske är värt att offra dom sekundrarna.
Men, varför? När man kan ha båda.

Just därför är det väldigt bra att startmenyn kommer tillbaka till Windows 8 tänker jag.
Metro finns där om man vill ha det och startmenyn finns där om man vill ha det.

Så som du beskrev först så hade du dokument på startmenyn som du bara klickar på. Det kan du även i Metro/ModernUI/Startskärmen. Den funktionen du menar är något helt annat än du beskrev.

Dessutom skriver du tillväga gångsättet fel. I Win8.1 kan du göra så, pinna ett dokument rakt på startskärmen, då är ditt tillvägagångsätt:
Startmenyn:
Steg 1: Öppna dokumentet.

Men i Windows 7 så måste du först ha Word i menyn till vänster (använder man det ofta hamnar den där automatiskt om man inte tar bort den funktionen) och sen klicka på lilla pilen bredvid Word och där får du upp en lista på dom 10 senaste dokumenten (antalet går att ändra)

Så:
Startmenyn:
Steg 1: Klicka på pilen bredvid Word.
Steg 2: Öppna dokumentet.

Skulle gissa att det blir ungefär samma tid eftersom båda scenarier så ska man ladda Word, skillnaden är bara när det görs. Innan eller efter man valt dokument

Sen kan du faktiskt i både Win7 och Win8 söka efter dokumentet vilket är det snabbaste sättet, om man har på att den ska inventera C:\ exempelvis.

Lärde mig söka först i och med Win8. Mitt arbetsätt på en Win7 har helt förändrats efter det. Dom gångerna man sitter på en Win7 så navigerar jag på samma sätt som på en Win8-maskin.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk

Synd :/ avinstallerade windows 8.1 i förrgår för att ha Ubuntu istället på laptopen. Att ominstallera windows 8 (upgraderingsköp) visade sig vara för krångligt... Awell no going back!

Permalänk
Medlem

Men åh vad alla ska hålla på. Win 8 har bättre minneshantering, drar mindre resurser och flyter på så mkt bätttre. Körde det ett tag och sen tillbaka till 7an, vilket jag ångrade. Har inte haft så många BSOD tidigare och hade faktiskt glömt bort det iom 8an. Det är väl det man strävar efter i ett operativsystem? Och som så många säger som använt 8an är att Modern UI fungerar precis som startmenyn, bara i fullskärmsläge. Visst, dom borde ha gjort det möjligt att aktivera startmenyn från början för dom som ville ha den, men annars är det ju bara onödigt gnäll. Ni låter som gamla gubbar som avskyr allt som är nytt. Så länge det är bättre så ser jag bara positivt med det. Sen att det är fult/snyggt får ju stå för var och en, det är ju trots allt en smaksak. Jag är grymt nöjd med Win 8 och tycker alla ska ge det en ärlig chans. Du kommer tacka mig sen...

Visa signatur

Intel Core i9 12900KF 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX Z690-F | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz | ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Grattis, Nu vågar jag till och med kan tänka tanken att köpa Win8.

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk

Man blir så lycklig så lyckig

Det här kunde Steve Baller tänkt på, ......lite tidigare.

Någon nisse i ledingen har F!n tänkt rätt kanske Satya Nadella som har vart med och tyckt lite grann.

Hur somhelst så är det en otrolig lättnad <=-(^-^ )-=>

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Så som du beskrev först så hade du dokument på startmenyn som du bara klickar på. Det kan du även i Metro/ModernUI/Startskärmen. Den funktionen du menar är något helt annat än du beskrev.

Ja, mina senaste dokument.
Om du gillar metro så bra för dig.
Än så länge tycker jag inte det verkar värt att uppgradera utan verka föra med sig fler nackdelar än fördelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ohdude:

Men åh vad alla ska hålla på. Win 8 har bättre minneshantering, drar mindre resurser och flyter på så mkt bätttre. Körde det ett tag och sen tillbaka till 7an, vilket jag ångrade. Har inte haft så många BSOD tidigare och hade faktiskt glömt bort det iom 8an. Det är väl det man strävar efter i ett operativsystem? Och som så många säger som använt 8an är att Modern UI fungerar precis som startmenyn, bara i fullskärmsläge. Visst, dom borde ha gjort det möjligt att aktivera startmenyn från början för dom som ville ha den, men annars är det ju bara onödigt gnäll. Ni låter som gamla gubbar som avskyr allt som är nytt. Så länge det är bättre så ser jag bara positivt med det. Sen att det är fult/snyggt får ju stå för var och en, det är ju trots allt en smaksak. Jag är grymt nöjd med Win 8 och tycker alla ska ge det en ärlig chans. Du kommer tacka mig sen...

Jag får då aldrig BSOD i Winows 7 så det är ingen saklig anledning till att välja bort 7 till förmån för 8. De andra anledningarna du radade upp kan säkert stämma, det kan jag inte uttala mig om.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ohdude:

Men åh vad alla ska hålla på. Win 8 har bättre minneshantering, drar mindre resurser och flyter på så mkt bätttre. Körde det ett tag och sen tillbaka till 7an, vilket jag ångrade. Har inte haft så många BSOD tidigare och hade faktiskt glömt bort det iom 8an. Det är väl det man strävar efter i ett operativsystem? Och som så många säger som använt 8an är att Modern UI fungerar precis som startmenyn, bara i fullskärmsläge. Visst, dom borde ha gjort det möjligt att aktivera startmenyn från början för dom som ville ha den, men annars är det ju bara onödigt gnäll. Ni låter som gamla gubbar som avskyr allt som är nytt. Så länge det är bättre så ser jag bara positivt med det. Sen att det är fult/snyggt får ju stå för var och en, det är ju trots allt en smaksak. Jag är grymt nöjd med Win 8 och tycker alla ska ge det en ärlig chans. Du kommer tacka mig sen...

Varje gång jag fått BSOD i Windows 7 så har det vart fallerad hårdvara. Senast så var det två kassa minnesmoduler.
Tvivlar på att windows 8 hade fixat det bättre än 7:an.

Men joi övrigt så går 8 bättre på äldre och klenare hårdvara i och med resurshanteringen.

Jag har Windows 8 på två av mina maskiner hemma och jag kan bara säga att varje gång jag går till min Windows 7-burk så mår jag bättre med mig själv.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Det satt djupt.