Microsoft återinför startmenyn – på riktigt

Permalänk
Melding Plague

Microsoft återinför startmenyn – på riktigt

En uppdatering till Windows 8.1 ska återinföra den klassiska startmenyn, inklusive sökfält och genvägar. Den som föredrar skrivbordet kan dessutom se fram emot fler nyheter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Trodde det var första april igår?

Permalänk
Medlem

Åh då kanske man kan börja att ens fundera på att byta till 8 från 7an.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolformeandyou:

Trodde det var första april igår?

Spelar la ingen roll vilken dag det är, har inte Microsoft alltid varit ett skämt? Åtminstone på senaste tid.

Permalänk

Då kanske man äntligen kan börja överväga ett uppdatering till W8!

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Medlem

Inte en dag för tidigt

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Avstängd

kanske börjar de äntligen få ordning på soppan nu? vory synd i så fall! tyckte linux fick ett lyft i och med windows 8 och vore synd om microsoft nu faktiskt släpper ett OS värt att 'uppgradera' till.

Permalänk
Medlem

Prisa gudarna !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trazer:

Åh då kanske man kan börja att ens fundera på att byta till 8 från 7an.

Skrivet av metalkiller78:

Då kanske man äntligen kan börja överväga ett uppdatering till W8!

Så, ni har vägrat pga. startmenyn? Låt mig presentera ett kraftfullt verktyg kallat Google. Ni kan söka där, ett riktigt hett tips är "Start8" eller något så simpelt som "start menu in windows 8".

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

Äntligen!

Permalänk
Medlem

Vill ha nu! Sitter på en W8.1-licens som jag inte har lust att använda förrän de gör något åt skit'n.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

då kan man firra en update snart då

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Så, ni har vägrat pga. startmenyn? Låt mig presentera ett kraftfullt verktyg kallat Google. Ni kan söka där, ett riktigt hett tips är "Start8" eller något så simpelt som "start menu in windows 8".

Ja, det är väl klart. Det har iaf jag. Varför nedgradera sig istället för att uppgradera?

Och jag vill inte behöva modda win för att få startmeny?!

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk

Äntligen, Bara att köpa Win 8 nu då.

Visa signatur

AsusZ170 - 6600K - 1TB Samsung 850 - Fury X - 2560x1440
Denon PMA-1560 - Cerwin Vega AT100

Permalänk
Medlem

Alla dessa ändringar är vad jag ville ha från release! Nu blir windows 8 lite mer ordentligt!

Permalänk
Medlem

Ska väl kanske bli trevligt men ärligt talat ser jag inte någon direkt mening med liten eller fullskärmsstartmeny, är bara uppe i ett par sek tills man sökt fram det man vill starta och tryckt på enter.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk

Då kommer de alltså ändra hotkey'n från Metro till startmenyn, undrar vilken hotkey Metro kommer att få.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Ja, det är väl klart. Det har iaf jag. Varför nedgradera sig istället för att uppgradera?

Och jag vill inte behöva modda win för att få startmeny?!

Under tiden har andra använt Windows 8 under längre tid utan att "nedgradera sig" med avseende på startmenyn. Som sagt, Start8, ClassicShell eller liknande, 3 minuter så är det fixat.

Undrar själv över huruvida det går att ta bort Modern-panelerna ur MS startmeny som nu implementeras, känns ju inte som att den behövs ifall man annars inte heller vill använda MUI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Så, ni har vägrat pga. startmenyn? Låt mig presentera ett kraftfullt verktyg kallat Google. Ni kan söka där, ett riktigt hett tips är "Start8" eller något så simpelt som "start menu in windows 8".

Vill ha ett OS som fungerar som tänkt från början, inte behöva laga det de första jag gör. Finns ingen anledning för mig att 'uppgradera' i det fallet, nu kanske det kan vara på tal dock.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

Fantastiskt, kanske byter lagom till X99 från intel dyker upp!

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem

Det var ju bara en tidsfråga. De lyssnar iaf på sina kunder!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag som just bytte till Hacintosh.. Aja, får väl bita i det sura äpplet (Bokstavligen)

Permalänk
Medlem

Okunnigheten här är ju skrämmande. Tror folk seriöst fortfarande att Win8 är Synonymt med ModernUI?

Finns tusentals sätt att få sitt desktop och startmeny som man är van vid sedan 7an, och som jag och många säger blir datorn betydligt snabbare med Win8 Desktop än Win7, DX11.2 skadar inte heller, sen är det massa annat jag vant mig med i 8an jag aldrig visste att jag saknade i 7an...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Ja, det är väl klart. Det har iaf jag. Varför nedgradera sig istället för att uppgradera?

Och jag vill inte behöva modda win för att få startmeny?!

Precis, om jag byter OS vill jag göra det för att jag får något bättre, inte vill jag behöva installera tredjeparts program för att få det användbart.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Under tiden har andra använt Windows 8 under längre tid utan att "nedgradera sig" med avseende på startmenyn. Som sagt, Start8, ClassicShell eller liknanade, 3 minuter så är det fixat.

Undrar själv över huruvida det går att ta bort Modern-panelerna ur MS startmeny som nu implementeras, känns ju inte som att den behövs ifall man annars inte heller vill använda MUI.

Ja, och din poäng är? Jag sa ju precis att jag inte vill modda för att få windows som inte är anpassat för pekskärm.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som undrar hur de kunde missa det här? Det var ett faktum efter 10min användning med första utgåvan av Windows 8. De har ju tillgång till miljarder i forskningsanslag så hur kan de missa något så sanslöst rudimentärt?

Jag skrev ett inlägg för lite mer än ett år sedan efter en månad med första versionen

http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1183664...

Allt som jag skrev där har de rättat till efteråt.

Till saken hör att jag handlade en Nokia 1020 (för kameran) och hade således mitt första möte med Windows Phone. Åter igen, sanslöst B. Jag har varit med sedan Windows 3.1 och kan för min värld inte förstå hur de kan misslyckas så kapitalt.

Ok. Rant over.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem

över ett år försent med start knappen och vi blir fortfarande tvingad att se start sidan.
hmm tror min start knapp får vara kvar för att slippa se start skärmen. suck.

Microsoft ta och lyssna på era användare istället för att gissa på vad användarna vill ha.

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk

Tycker väl i och för sig att dom har lyssnat på alla gnällspikar, så då ska väl vi som har varit nöjda med windows 8 klaga nu då, vi vill inte ha start menyn tillbaka och nu kommer den tillbaka och går inte att stänga av. Ska vi behöva modda nu då är det tänkt.

Visa signatur

Legion T530-28ICB Desktop (Lenovo) - Type 90L3 > Intel Core i5-9400F Processor > 2x8GB DDR4 2666Mhz > GTX 1660 TI 6GB > 256GB M.2

Permalänk
Medlem

Vilken. J*vla. Soppa.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
99:e percentilen

Skönt att höra, då jag faktiskt gav Windows 8 en chans till nu när jag installerade om i samband med installation av GTX 780.

Synd bara att man aldrig kommer kunna få Aero. Avskyr det platta, enfärgade, fyrkantiga utseendet på fönster och kan inte riktigt uppskatta att texten har samma färg som fönsterramen (om man kör svarta fönster, vilket jag har gjort länge och vill fortsätta med).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers