Någon/några som gått från Samsung till Sony?

Permalänk
Medlem

Någon/några som gått från Samsung till Sony?

Funderar på att skaffa Z2 och då byta från S4. Är hyffsat nöjd med min S4 men då jag ej har någon bindningstid kvar så kan jag ju teckna om mitt abonnemang och således skaffa ny mobil.

Hur nöjd/missnöjd är du med din Sony? Antar så att du sitter med Z1 men det spelar ingen roll.
Vill veta överlag hur nöjd du är med din mobil. Vad har Sony som inte samsung har?

Det är alltså enbart Sony som gäller. Inte S5 eller endra mobiler.
Tacksam för all info.

Mvh SSGS

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Jubileumsmästare

Bytte från S2 till Z1. Är ingen mobilfantast och använder inte telefonen överdrivet mycket. Stora skillnader för mig blev 4g, mycket snabbare respons vid touch, bättre kamera, vattentät osv.

Köpte loss telefonen direkt och tecknade Comviqs Fast pris. Betalar 195:-/månad, omöjligt att överskrida summan.
https://www.comviq.se/abonnemang/fastpris?gclid=COjelIeOrb0CF...

Permalänk

jag har z1 compact, det är som en s4 mini fast utan prestanda strypning
jag älskar den, z2 är en jätte bra telefon lagom stor om man tycker om media osv.

lite stor i jeans fickan men det är man medveten om, vet ej hur du känner att den känns i handen men antingen gillar man känslan av den i handen eller inte ^^

Designen är mycket finare på z2 än s4. (Tycker jag)

Visa signatur

i9-9900K, 32GB G.skill,Asus GeForce GTX 1080Ti Strix OC,Corsair Hydro H115i Platinum,MK ASUS PRIME Z390-A
Case: Corsair Obsidian 500D RGB SE
Keyboard: Corsair k70 RGB
Mouse: Logitech G502
MousePad:SteelSeries Qck Prism Cloth Gaming

Permalänk
Medlem

Har kört Samsung de senaste åren (SGS/SGS2/SG Note/SG Note 3) men bytte nu precis till en Sony Z Ultra. Note 3an är en fantastisk telefon på alla sett och vis men jag bytte till Ultran för jag ville ha ännu större skärm. Det jag kan säga redan nu efter 1v med Ultran är att kvalitetskänslan och byggkvaliten verkar vara några snäpp upp ifrån Samsung. Sony´n känns alltså betydligt mer välbyggd och mer lyxig.

Sedan tycker jag att Sony´s UI är trevligare än touchwiz. Lite renare, lite enklare.

Det du garanterat kommer gilla är kvalitetskänslan. Min sambo har S4an och personligen tycker jag den är väldigt plastig, dock en trevlig lur i övrigt.

edit; trött

Permalänk
Medlem

Haft Sony arc, s3 och nu Z. Tycker att Sony har en skönare kvalitetskänsla, snyggare design och ett bättre ui. Var dock nöjd med s3 också men Sonys lurar känns bara fräschare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Får väll ta och beställa Z2 idag då;)

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.