Hjälp med: 3 skärmar i Win 7 & Win 8 - jag får inte igång alla 3 samtidigt ....

Permalänk

Hjälp med: 3 skärmar i Win 7 & Win 8 - jag får inte igång alla 3 samtidigt ....

Hej,
Jag försöker installera 3 st. datorskärmar (Samsung av samma modell i Win 7 & Win 8) i en hemmabygd dator.
Den har en ganska enkelt grafik kort med 2X DVI utgångar och Radeon samma chips som moderkortet har (tillhör samma familj).
Moderkortet har en DVI och HDMI utgång,
Min tanke var att använda de här tre utgångarna (från moderkort + grafikkort). Men jag får inte igång all dessa ingångar samtidigt! Antingen den på moderkortet eller dem på grafikkortet...
Någon som vet om jag gör fel, eller går det helt enkelt inte överhuvudtaget att köra under den här uppsättningen?
Tacksam för lite tips och råd ...
Med vänlig hälsning / Dan

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att du kan blanda så.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk

Hej, och tack!
Jag börjar tro det också, men frågan är varför inte det?
Du menar att man ska ha ett till grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackicepower:

Hej, och tack!
Jag börjar tro det också, men frågan är varför inte det?
Du menar att man ska ha ett till grafikkort?

Det enklaste är nog om du skaffar ett grafikkort med stöd för minst 3 skärmar.

Vad har du för grafikkort i dagsläget?

Permalänk
Medlem

har du inte tre utgångar på grafikkortet? det måste ju inte vara just DVI, du kan köra med HDMI eller DP om du har det, eller VGA till och med, men då blir det dåligt bild.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Vad har du för delar i datorn? CPU, Moderkort, Grafikkort etc? Det kan gå att blanda så, men det är inte alltid det går.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackicepower:

Hej,
Jag försöker installera 3 st. datorskärmar (Samsung av samma modell i Win 7 & Win 8) i en hemmabygd dator.
Den har en ganska enkelt grafik kort med 2X DVI utgångar och Radeon samma chips som moderkortet har (tillhör samma familj).
Moderkortet har en DVI och HDMI utgång,
Min tanke var att använda de här tre utgångarna (från moderkort + grafikkort). Men jag får inte igång all dessa ingångar samtidigt! Antingen den på moderkortet eller dem på grafikkortet...
Någon som vet om jag gör fel, eller går det helt enkelt inte överhuvudtaget att köra under den här uppsättningen?
Tacksam för lite tips och råd ...
Med vänlig hälsning / Dan

Kolla isntällningarna i BIOS ibland så stängs det integrerade grafikkortet av av default när man installerar ett externt kort. I så fall bör det bara vara att aktivera det. Men som sagt ovan kan det vara så att det helt enkelt inte går med din nuvarande config.

Permalänk

Hej,
jag tackar och bockar för alla som har svarat mig!
Alla har rätt hittills, närmast och mer kvalificerat svar har Mackan, så länge.
Jag har försökt flera inställningar under win 7 /32&64 bit, win 8 /64 bit.
Mina komponenter är inköpta för ett par år sedan men på grund av tidsbrist har jag lagt projektet på is... Allting är oanvänt och var nästan bästa då (när dem köptes)
Och här är komponenterna:

Produkttyp : Motherboard
Produktmodell : M4A785TD-M EVO

[Moderkortspecifikation]
Moderkortversion : 1.02G
Moderkort/BIOS-version : 2401

[VGA-kortsspecifikation]
Återförsäljare av VGA-kort : Fujitsu
VGA-kortmodell : radeon HD 5450 512mb ddr2 dual DVI-I
VGA-kort chipset : radeon HD 5450 512mb ddr2 dual DVI-I
VGA-kortsdrivrutin : vet ej

[CPU-specifikation]
CPU-återförsäljare : AMD
CPU-typ : Phenom II X4 955
CPU-hastighet : 3,2 GHz

[Minnesspecifikation]
Återförsäljare av minne : Corsair
Minnesmodell : Dominnator
Minneskapacitet : 6GB

[HDD-specifikation]

[Specifikation tillägskort]
Operativsystem : Windows 8 64bit
Jag har kontaktat ASUS Nordic och fick detta svaret:

"Hei,
Det ser ikke ut som det interne støtter dette nei, du kan teste og gå til internal graphics via Bios- advance, chipset.
Der kan du prøve og sette den til IGFX mode og se om begge 2 forblir på her.

Du kan se dette i manualen på side 2-13, som også finnes her: http://support.asus.com/download/download.aspx?model=M4A785TD... EVO"

Tack ännu en gång!
MVH/ Dan

Permalänk
Avstängd

Du behöver nog koppla en skärm med VGA, en DVI och en med DVI/HDMI, men du kan inte använda båda digitala utgångarna samtidigt på respektive kort.

Permalänk

Hej Damodred!
Och då menar du VGA och HDMI anslutningarna på moderkortet, DVI på grafikkortet eller hur?
Ska testa det med!
Tack!
;o)

Permalänk
Avstängd

jaa, det måste väl bli så.
Alternativt att du kör DVI eller HDMI samt VGA på ditt grafikkort. Googlade på HD5450 och det verkar vara samma problem där som det är på mina HD7950, nämligen att bandbredden över de digitala utgångarna (HDMI och DVI) är delad vilket inte tillåter att de används fullt ut samtidigt utan att man behöver då ha en så kallad "aktiv" adapter.
Men som sagt så ska VGA plus DVI plus HDMI fungera, så länge du bara använder en digital utgång på respektive grafikkort.

Men jag är inte helt säker. Kan säkert vara något annat också.