Permalänk
Medlem

Uttag som inte funkar?

Hej,
Jag har nyligen köpt en till skärm. Det blir en tredje. Denna skärm har VGA in/utgång (in borde det bli, tror jag haha) Iallafall, i min dator har jag 3 DVI ingångar, 1 VGA utgång (och 2 HDMI utgångar, en använder jag) men det är VGA/DVI vi ska fokusera på.
Jag använder en VGA sladd till en DVI adapter in i datorn för en skärm atm.

På bilden har jag markerat
RÖD med de som inte fungerar.
BLÅ med den som fungerar (troligtvis) men inte passar.
GRÖN med den som jag använder just nu för en annan skärm.

http://i.imgur.com/vkW1Z3N.png

Eftersom jag måste ha VGA-sladd till båda extra skärmarna och det inte funkar vad ska jag göra?
(Jag har nog formulerat mig väldigt dåligt så fråga gärna vidare)

Visa signatur

Varning: Jag är smått IQ-befriad

Permalänk
Rekordmedlem

Inga nya grafikkort stödjer 2 vga och då måste du få fart på den integrerade grafiken är den avstängd i bios så alå på den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Inga nya grafikkort stödjer 2 vga och då måste du få fart på den integrerade grafiken är den avstängd i bios så alå på den.

Jag har inget VGA uttag där nere (vid grafikkortet?)

Visa signatur

Varning: Jag är smått IQ-befriad

Permalänk
Medlem

Dom där 2 som du har rödmarkerat är för den integrerade grafikdelen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaimor:

Dom där 2 som du har rödmarkerat är för den integrerade grafikdelen...

Jojo, jag har hört om sånt.. Vad innebär det & kan jag inte använda de?

Visa signatur

Varning: Jag är smått IQ-befriad

Permalänk
Skrivet av Lain3n:

Jojo, jag har hört om sånt.. Vad innebär det & kan jag inte använda de?

Jo, du kan använda de om du slår på integrerad grafik i BIOS, du kommer i så fall ha två grafikkort. Men det riktiga är det starka

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wille1504:

Jo, du kan använda de om du slår på integrerad grafik i BIOS, du kommer i så fall ha två grafikkort. Men det riktiga är det starka

Så den kommer tro att det är två grafikkort då eller? Jag har ju inte två grafikkort, är det nå nackdelar?

Visa signatur

Varning: Jag är smått IQ-befriad

Permalänk
Rekordmedlem

Jo du har 2 olika grafik"kort"det finns ett inbyggt i cpun och det är de anslutningarna som sitter på moderkortet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Nu fick jag det att funka

Visa signatur

Varning: Jag är smått IQ-befriad