Permalänk
Medlem

Webbserver - Hjälp!

Tjenare alla! Nu är det såhär att jag ska ställa upp en "Webserver" hemma som ska stå och puttra och driva våran hemsida. Domän och sånt har jag. Men om man pingar till Domänen så får man ju upp den korrekta IP-Adressen. Eftersom den står hemma hos mig privat så undrar jag om man kan göra något åt det? Jag menar så att om någon skulle pinga så skulle man inte få upp den rätta ip-adressen? Vill dock inte bli DDoS:ad heller så.

Servern kör Debian + LAMP.

Tack på Förhand!
Highwell

Permalänk
Medlem

Kort svar: Nej. Varför tror du att du kommer bli DDoS:ad?

Permalänk
Medlem

Nej, så fungerar inte tekniken. Då får du peka ditt record mot en proxy som där pekar mot din server och då hade du lika gärna kunnat hosta servern där proxyn står

Permalänk
Medlem
Skrivet av mitik:

Kort svar: Nej. Varför tror du att du kommer bli DDoS:ad?

Man vet ALDRIG vad folk vill göra. Har en del vänner som gillar att jävlas

Permalänk
Medlem

Kolla Cloudflare, gratis om man inte behöver SSL.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Highwell:

Man vet ALDRIG vad folk vill göra. Har en del vänner som gillar att jävlas

Om de är dina vänner så lär de ju kunna få fram din IP på andra sätt så som om ni chattar med varandra.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk

Tror inte det borde vara något att oroa sig för, annars får du väl hyra ett webhotell finns endel billiga för 12kr månaden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Som redan nämnts ovan kan man ju köra en proxy server länka domänen till sen länka vidare till sin egen ip, andra alternativet är ju att hyra en webb server hos webbhotell eller lite utrymme och hosta eventuell hemsida där.

Tredje alternativet vilket jag skulle rekommendera är att skaffa en VPN, det är viktigt vpnen har statisk ip och har öppna portar, dom ända jag vet som erbjuder detta är PRQ länk nedan till sidan:
http://prq.se/?p=tunnel

Anledning viktigt med statisk ip och öppna portar är för att utan portarna kommer ju inte åtkomsten till sidan fungera och utan statisk ip får du ny ip varje gång anslutningen bryts vilket kan vara lite jobbigt peka om domänen, vanliga andra anonymiserings tjänster såsom anonine och liknande kör stängda portar och dynamiska adresser dvs du kan inte bedriva någon server verksamhet.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|