Permalänk
Medlem

Uppkoppling av internet?

Alltså jag har två datorer som ligger cirka tjugo meter ifrån min Cisco Epc 3825 och för tillfället går det en kabel från Cisco till en Buffalo Airstation WHR-G300N v2 och därifrån går det en kabel till en Zyxel es-108 som ger ut internet åt dem,

är detta rätt installerat eller skulle jag kunna få bättre internet speed till dom två ovan nämnda datorerna?

h. Eq

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Hm... används din Buffalo till något annat också? Eller agerar den bara "repeater" till zyxelswitchen?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Hm... används din Buffalo till något annat också? Eller agerar den bara "repeater" till zyxelswitchen?

Nå Buffalo ger ju också ut WiFi, så ibland tar ju min mamma o gör nåt smått via det men annars inte något annat än ger internet till switchen.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.