Samsung Galaxy S3 - musik hackar till när den är i standby-läge

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S3 - musik hackar till när den är i standby-läge

Hej!

Köpte nyligen en S3. Gillar den skarpt, dock när jag spelar musik från den hackar låtarna upp sig emellanåt. Som om den inte orkar driva låten. Kan frysa till i kanske 3 sekunder sedan börja igen. Händer när jag bara kör ljud och telefonen är i standby-läge.

Har kryssat av "Begränsa CPU-prestanda" i energispar-läge. Skulle det hjälpa att klocka mini-klocken som ligger på 200MHz? Kan tänka mig klocka en del även om det kommer innebära sämre batteritid. Eller innebär klockning något annat negativt? Kan 0 om telefon-överklockning.

Tack för svar!

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Händer det med olika format och olika media spelare?

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem

Lite konstigt, men ibland blir det så en sekund eller så för mig också.

Antagligen ligger frekvensen lågt och så kommer något annat program och tar över och belastar innan processorn hinner kicka upp i hastighet.

Kan även tänka mig att du ex har ett långsamt minneskort eller hög diskanvändning, typ kör utorrent på mobilen?

Har du testat kolla om du har några tunga program som ligger och aktivt kör i bakgrunden när du spelar musik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memon:

Händer det med olika format och olika media spelare?

Med olika, både mp3 och flac. Faktiskt inte testat andra spelare. Ska göra det (dock vill jag använda standard om möjligt ändå. ).

Skrivet av guos89:

Lite konstigt, men ibland blir det så en sekund eller så för mig också.

Antagligen ligger frekvensen lågt och så kommer något annat program och tar över och belastar innan processorn hinner kicka upp i hastighet.

Kan även tänka mig att du ex har ett långsamt minneskort eller hög diskanvändning, typ kör utorrent på mobilen?

Har du testat kolla om du har några tunga program som ligger och aktivt kör i bakgrunden när du spelar musik?

Tippar jag också på. Dock har jag verkligen ingenting annat igång.

Har detta minneskort.

Har runt 4gb ledigt på telefonminnet och runt 5gb på minneskortet. Ska nog testa att dra upp klocken till kanske 350MHz, bör inte skada något. Läste att man kan benchmarka i telefonen med, ska med testas.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Detta händer för mig när jag lyssnar på internetradio. Fungerar utmärkt förutom när man går in i standby. Då börjar det hacka med några sekunder emellan.
Vanliga ljudfiler fungerar dock utmärkt. Men kanske ändå är ett problem med samma orsak/lösning!?

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk

Testa poweramp trial version och kolla om det hackar där. Det hände för mig med stock musikspelaren men inte med poweramp.

Permalänk
Avstängd

Hackar det även om du lyssnar på spotify?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4