Behöver lite hjälp med min S3.

Permalänk

Behöver lite hjälp med min S3.

Halloj!

Igår så satt jag och scrolla igenom FB på min S3. Helt plötsligt så bara frös allting till. Gick inte att trycka ner FB genom hemknappen, gick inte att låsa mobilen, gick inte heller att stänga av mobilen genom knappen på sidan. Så jag drog ut batteriet helt enkelt.

Detta var alltså igår, och enda sen dess har jag frenetiskt försökt att få den o fungera. Har prövat med 3 olika batterier och ingen utav de fungerar. Den där battery charging screenen kommer inte upp heller när man pluggar i laddaren. Den vägrar helt enkelt o starta.

Jag är ganska så säker på att garantin inte kommer gälla då jag installerade en custom rom för cirka ett år sedan p:

Så då undrar jag, hur mycket tror ni jag kommer behöva betala ifall jag skickar in den? Eller finns det något hemmaknep man kan pröva? ):

Permalänk
Medlem

Har du testat att göra en fabriksåterställning på telefonen?

Permalänk
Skrivet av Fors_89:

Har du testat att göra en fabriksåterställning på telefonen?

Hur hade du tänkt att det skulle gå till? Kommer ju inte ens in i den :P. Den är helt brickad verkar det som, vill inte starta överhuvudtaget. Klassiskt sudden death syndrome verkar det som p:

Permalänk
Medlem

Låter nästan som fuktskada, om den är heldöd och inte ens laddskärmen kommer upp.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Skrivet av Playboy_1338:

Låter nästan som fuktskada, om den är heldöd och inte ens laddskärmen kommer upp.

Hur mycket brukar man behöva pröjsa för sådant?

Permalänk

Om den är totaldöd är det svårt för samsung att bevisa att du har haft en custom rom på den, så har du garanti kvar kan det vara värt att försöka. Annars låter det som ett jobbigt läge!

Om det kan vara en fuktskada kan du ju testa att lägga den i en skål med ris (Inte för att en asiat magiskt skall reparera den) men för att ris suger upp väta.

Hoppas det ordnar sig för dig!

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8

Permalänk
Medlem

Har du testat ta ut minneskortet och starta den då? min gjorde exakt som din gjorde för något år sedan och var total död.
Men efter att minneskortet var uttaget så funka den perfekt, någon kortis i minnes kortet. Med ett annat minneskort funka den perfekt med. Värt ett försök?

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Skrivet av RedRiderSWE:

Om den är totaldöd är det svårt för samsung att bevisa att du har haft en custom rom på den, så har du garanti kvar kan det vara värt att försöka. Annars låter det som ett jobbigt läge!

Om det kan vara en fuktskada kan du ju testa att lägga den i en skål med ris (Inte för att en asiat magiskt skall reparera den) men för att ris suger upp väta.

Hoppas det ordnar sig för dig!

Ska jag montera isär hela mobilen? Tillochmed de små miniskruvarna som håller ihop bakplåten? Eller räcker det med att bara ta av skyddet som sitter där bak?

Skrivet av S2Andy:

Har du testat ta ut minneskortet och starta den då? min gjorde exakt som din gjorde för något år sedan och var total död.
Men efter att minneskortet var uttaget så funka den perfekt, någon kortis i minnes kortet. Med ett annat minneskort funka den perfekt med. Värt ett försök?

Yes.. det har jag redan prövat ):

Permalänk

Finns det inga snabbknappar för att komma åt recoverymenyn? typ volym ner+powerknappen. fungerade för mig iaf. Sen via den menyn kan du återställa telefonen.

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Plutoniumxx:

Hur mycket brukar man behöva pröjsa för sådant?

Ny telefon behöver man då.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Skrivet av WongFeiHung:

Ny telefon behöver man då.

Ajajaj.. det lät inte så schysst :/.. har liksom ett halvår kvar på denna mobil att betala. (24 månader)

Permalänk
Skrivet av Plutoniumxx:

Ska jag montera isär hela mobilen? Tillochmed de små miniskruvarna som håller ihop bakplåten? Eller räcker det med att bara ta av skyddet som sitter där bak?

Jag skulle säga att det räcker för dig att lta av bakstycket och lägga ner den. Det är enbart för att snabba på torkningsprocessen dock, så kanske redan är kört... =/

För att komam åt recovery på en Galaxy S3 håller man in Power, home och volym ner. Du kan ju testa det också om du inte har gjort det, men låter som att det kan vara något hårdvarufel... =/

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8