Varför har Spotify börjat suga så hårt?

Permalänk

Varför har Spotify börjat suga så hårt?

Har haft spotify länge och tycker det är en kanontjänst. Men på senare tid så undrar jag vad som händer...

Tex så

Funktioner försvunnit. Verkar försöka tvinga en att koppla ihop med facebook. Tex att du inte kan se vänners musiklistor om du inte kör mot facebook. Detta tytcker jag suger hårdast. T ex så kan jag inte se sådana jag följer... :/

... har flera album försvunnit, sen kommit tillbaka, sen försvunnet igen..

De ändrar hur man jobbar i appen med tex söka musik. Det är inte längre "busenkelt" utan det är lite subtila ändringar som ändras lite väl ofta...

Sen är frågan om det finns något vettigt alternativ?

Permalänk
Medlem

Musiken har alltid kommit och gått.
Facebookkopplingen har de smugit in under ganska lång tid för att till slut kunna göra det till ett tvång, man kan dock följa andras listor utan FB-koppling men jag vet inte hur eftersom jag inte använder skiten själv.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

album har väl alltid försvunnit och kommit med spotify? ingen nyhet där..
resten vet jag inte riktigt men kan säga att deras app på windows phone är usel \o/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saven:

album har väl alltid försvunnit och kommit med spotify? ingen nyhet där..
resten vet jag inte riktigt men kan säga att deras app på windows phone är usel \o/

Tog ju ett bra tag innan den var duglig till Android så det är nog bara att vänta :/

Gillar Spotify eftersom play.spotify.com finns

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Vet ni en annan användares användarnamn kan ni skriva "spotify:user:username" i sökfönstret för att gå direkt till en användare.
Nu kan också fylla ut sökningen med "spotify:user:username: playlistname".

Visa signatur

Asus Sabretooth P67 | i7 2600k | Noctua NH - C14 | 16 GB Vengeance LP 1600 MHz |
Gigabyte GTX 670 OC WF @ 1.13 GHz boost clock | Define R4 | Corsair HX750W 80+ Gold |
Systemdisk Samsung 840 | Speldisk Samsung 840 Pro | Intel 520 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av herrlindqvist:

Funktioner försvunnit. Verkar försöka tvinga en att koppla ihop med facebook. Tex att du inte kan se vänners musiklistor om du inte kör mot facebook. Detta tytcker jag suger hårdast. T ex så kan jag inte se sådana jag följer... :/

Det kan man visst. Att grejer försvinner är inget nytt. Sen är det jävligt luddigt vad du menar med att det är svårare att söka???

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Musiken har alltid kommit och gått.
Facebookkopplingen har de smugit in under ganska lång tid för att till slut kunna göra det till ett tvång, man kan dock följa andras listor utan FB-koppling men jag vet inte hur eftersom jag inte använder skiten själv.

va? jag känner inte av något tvång?
Du lär ju vara helt ute och cykla, har aldrig haft min spotify synkat med fb

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

va? jag känner inte av något tvång?
Du lär ju vara helt ute och cykla, har aldrig haft min spotify synkat med fb

Du läste inte mitt inlägg ordentligt, så ta på dig cykelhjälmen va.

Skrivet av ZaInT:

Musiken har alltid kommit och gått.
Facebookkopplingen har de smugit in under ganska lång tid för att till slut kunna göra det till ett tvång, man kan dock följa andras listor utan FB-koppling men jag vet inte hur eftersom jag inte använder skiten själv.

Skrev aldrig att det är så nu.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Geeks Gaming

jag har kopplat ihop mitt med facebook men stängt av all delning så man facebook spammas inte av spotify postningar och sånt. Är lättare att bara logga in via facebook, kommer inte ens ihåg vanliga lösenordet längre...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av kozmos:

va? jag känner inte av något tvång?
Du lär ju vara helt ute och cykla, har aldrig haft min spotify synkat med fb

Inte jag heller, aldrig upplevt några problem med att inte använda facebook...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv

Det jag stör mig mest på med sptoify är deras Desktop-klient. Den har sett likadan ut i flera år nu, och behöver en makeover! Dessutom går det inte att använda aerosnap eller windows+pil för att flytta runt fönstret, vilket gör programmet krånligt att använda på flera skärmar.
Om man vill ha bättre kvalite och större utbud så finns det ett norskt alternativ som jag hört väldigt gott om, men jag minns tyvärr inte namnet. Det kan ju vara värt ett försök?
Annars tycker jag spotify är bra, 99kr/månaden för (nästintill) all musik är inte dåligt!

Permalänk
Medlem

Det jag stör mig på mest för tillfället är att Gapless playback och Crossfade tracks inte fungerar, måste stänga av och sedan sätta på dessa inställningar för att de skall fungera, dock så slutar de att fungera efter Spotify startats om så måste göra det på nytt då.

Annars tycker jag det är enkelt att undvika Facebook delen, om det kommer en tid då man absolut måste ha ett Facebook konto kopplat så har de förlorat mig som kund då jag vägrar att starta ett Facebook konto.

Att album och låter försvinner är inte direkt något nytt, hittar hela tiden låtar i min spellista som inte längre är tillgängliga, visst är det tråkigt men samtidigt så är det ett bättre utbud än de andra tjänsterna jag testat och vad säger att detta problem inte kommer hända dessa andra tjänster?

Ja, det är några saker jag inte gillar med Spotify men fortfarande bättre än andra tjänster jag testat och att gå tillbaka till CD är inte direkt att alternativ för mig, skulle bli ruinerad om jag ville lyssna på alla låtar jag har i min Spotify spellista.

Skrivet av anon200933:

Det jag stör mig mest på med sptoify är deras Desktop-klient. Den har sett likadan ut i flera år nu, och behöver en makeover! Dessutom går det inte att använda aerosnap eller windows+pil för att flytta runt fönstret, vilket gör programmet krånligt att använda på flera skärmar.
Om man vill ha bättre kvalite och större utbud så finns det ett norskt alternativ som jag hört väldigt gott om, men jag minns tyvärr inte namnet. Det kan ju vara värt ett försök?
Annars tycker jag spotify är bra, 99kr/månaden för (nästintill) all musik är inte dåligt!

De har ju för kanske en månad sedan skickat ut en ny version med nytt GUI till en liten skara personer (typ slumpmässig stängd beta eller något sådant) Så får hoppas att denna hittar ut till oss andra snart.

Permalänk
Medlem

Grooveshark.com, Gillade spotify men kände att dem saknade musik redan från starten som jag gillade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Du läste inte mitt inlägg ordentligt, så ta på dig cykelhjälmen va.

Skrev aldrig att det är så nu.

Tror inte en betaltjänst kommer tvinga dig att använda facebook.

Permalänk
Medlem

Ganska säker på att hela Facebook grejen kom och gick igen. Ett tag signade i princip alla nya användare upp via Facebook, nu är det systemet borta och man följer inte ens alla sina vänner på Facebook automatiskt som man gjorde tidigare. De går alltså just nu ifrån Facebook mer och mer.