Marknad för begagnade datordelar > 5 år gamla

Permalänk
Medlem

Marknad för begagnade datordelar > 5 år gamla

Jag har en speldator som jag byggde ihop för några år sedan och har uppgraderat med nya delar då och då, men som i stort sett varit orörd de senaste åren. Jag har alltid föredragit att bygga själv, men numera gör familj och jobb att tid blir en sällsynt resurs.

När det nu är dags för uppgradering så har jag istället skaffat mig en färdigmonterad dator för enkelhetens skull, vilket gör att jag har en helt fungerande dator att bli av med.

Eftersom jag inte hållt mig uppdaterad på hur marknaden ser ut så frågar jag er som har lite mer koll, finns det någon marknad för begagnade datordelar som är äldre än 5 år?

Lista på komponenterna:

  • Processor: Intel Core 2 QUAD Q6600 2.4GHz

  • Vattenkylning Processor: Zalman CPU Water Block

  • Grafikkort: VTX3D Radeon HD 6970 2GB GDDR5

  • Vattenkylning Grafikkort: EK-FC6970 Acetal

  • Moderkort: Gigabyte GA-P35-DS4

  • HDD1: Samsung HD501LJ 500GB

  • HDD2: Samsung HD501LJ 500GB

  • Minne: Corsair XMS2-6400 4x1024MB (tot. 4GB)

  • Nätagg: Corsair TX 650W

  • Ljudkort: ASUS Xonar DS 7.1

  • Zalman Reserator Vattentank

  • DVD-RW: Pioneer DVR-111D

  • Chassi: Chieftec Midi Tower DX-01B-D-U

Vattenkylningen går via block över processor och grafikkort till en radiator med 120mm fläkt och sen vidare till en Zalman Reserator för extra kylning.
Oklockad 3DMark Firestrike 1.1 score: 3100

Har jag störst chans att sälja den som ett paket, eller är det bättre att stycka upp den och sälja delarna separat?

Stavfel
Permalänk

Sälj separat till ett hyggligt billigt pris eller paket till cp billigt pris om du vill få det sålt

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Medlem

Ja, det lutar väl åt att montera ner den och sälja delarna separat, även om det klart enklaste skulle vara att bli av med hela burken på en gång.

När det gäller delarna så lär grafikkortet vara det som kan säljas lättast, då det är den nyaste delen också.
Resten av delarna har jag ingen aning om hur pass eftertraktade de kan vara, eller vad man kan hoppas få.

Vad skulle vara ett rimligt pris för t.ex. grafikkortet och CPU:n?

Permalänk
Skrivet av Silvek:

Ja, det lutar väl åt att montera ner den och sälja delarna separat, även om det klart enklaste skulle vara att bli av med hela burken på en gång.

När det gäller delarna så lär grafikkortet vara det som kan säljas lättast, då det är den nyaste delen också.
Resten av delarna har jag ingen aning om hur pass eftertraktade de kan vara, eller vad man kan hoppas få.

Vad skulle vara ett rimligt pris för t.ex. grafikkortet och CPU:n?

Båda för typ 600 - högst 1000 spänn, vet inte om någon vill buda mer. Svårt som fasiken att få saker sålt. Lägg upp en annons här och se hur det går

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart