Permalänk
Medlem

Tips på nytt grafikkort

Hejsan sitter just nu på ett xfx radeon hd 5770 och vill skaffa mig ett nytt men har inte en aning om vad man ska ha
Budget 2000:-

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vad har du för delar annars sitter i datorn ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_strand:

Vad har du för delar annars sitter i datorn ?

I5 4670k
8GB 1866hmz
Ga-z87n-wifi
Corsair cx750m

Permalänk
Medlem
Skrivet av Indowzor:

I5 4670k
8GB 1866hmz
Ga-z87n-wifi
Corsair cx750m

Kör på detta : http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidi...

Väldigt bra kylning med.

Permalänk
Medlem

Kan ju vara smart att vänta med ett köp tills vi vet hur mycket Mantel kommer göra i prestanda skillnad. iaf om du spelar mycket BF4

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Du har rätt så fina delar, så jag skulle rekommendera R9 280x. Det ligger dock ca 400-500:- över din budget, men kan du samla ihop så mycket är det det stenhårt bästa alternativet! Annars om du måste köra på 2kkr är en GTX760 bäst.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Kan ju vara smart att vänta med ett köp tills vi vet hur mycket Mantel kommer göra i prestanda skillnad. iaf om du spelar mycket BF4

Dock är det spelet rätt trasigt trots gårdagens patch. Vänta med BF4 tills BF5 säger jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Dock är det spelet rätt trasigt trots gårdagens patch. Vänta med BF4 tills BF5 säger jag

Trasigt? fungerar fan bättre nu än någonsin tidigare.
Förresten hoppas jag verkligen inte BF5 blir nästa BF, det hade varit för enformigt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Trasigt? fungerar fan bättre nu än någonsin tidigare.
Förresten hoppas jag verkligen inte BF5 blir nästa BF det hade varit för enformigt.

Längtar mer till ett nytt bad company

Permalänk
Medlem

GTX 760 eller R9-270x

Permalänk
Medlem
Skrivet av bgHunter:

GTX 760 eller R9-270x

Ett 760 skulle jag säga om han köpte ett grafikkort för exakt 2000.