Permalänk

Moppetips!

Hej har snart moppeåldern inne och kortet i fickan men nu är frågan vilken moped jag skall köpa? Ska vara av SM modell.
Har kollat på Beta rr,Aprilia sx och CPI sm.
Maxpris ca 3000e
Derbi och kinamopeder är ej alternativ.

Tips mottas vänligen

Mvh Filip

Permalänk
Avstängd

Fixa en Yamaha DT.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Skrivet av Crippa90:

Fixa en Yamaha DT.

En DT är suverän och idiotsäker maskin, som är rätt billiga.
Var noga med att kolla om ramen, men framförallt gaffeln inte är krokig då det finns en förkärlek för det, unga som kör dem som crossar och ramlar runt. Moppar generellt vill säga.

Permalänk
Medlem

Jag hade en Rieju drac när jag var i den åldern , gick väldigt bra (trimmvänlig) och skön att köra

Permalänk

Hej, dt är nog inget alternativ för den skall vara ny.

Permalänk

Många missat att det är euro.

Så mycket pengar och då tänker man inte på en urvriden Yamaha DiskTrasa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Skrivet av quattro-2.6:

Många missat att det är euro.

Så mycket pengar och då tänker man inte på en urvriden Yamaha DiskTrasa

Skickades från m.sweclockers.com

Inte är det ju nåt fel med DT men det finns ej nya av dom.
Någon som vet om CPI sm är bra?

Permalänk
Föredetting

Varför köpa nytt? Du torskar ju ändå minst 30% av värdet så fort du startar åbäket. Finns alltid gott om fordon som är som nya till halva priset av vad en ny, likvärdig kostar.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Skrivet av Meantek:

Varför köpa nytt? Du torskar ju ändå minst 30% av värdet så fort du startar åbäket. Finns alltid gott om fordon som är som nya till halva priset av vad en ny, likvärdig kostar.

Kilometrarna... + Vill ej köpa begagnad så man ej vet vad föregående ägare gjort med den.

Permalänk

Jag kör Rieju Drac och är väldigt nöjd! Min är helt orginal (klass 2) men gör 60km/h

EDIT: Noterade nu att du ville ha en supermotard, sorry

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Skulle aldrig lägga pengarna på en SM-moped... förutom om man kunde hitta en riktigt billig begagnad.

Hellre en "vanlig" billigare moppe istället och sedan köpa en riktig SM när man kan.

Kör bara på asfalt så SM är nog optimalt med tanke på grepp och dyl.
+ Gillar ej looken på enduro däck :/

Tror jag beställer CPI sm...

Permalänk
Medlem

Köp en CH Racing WSM 50 och du kommer va kung..

Permalänk
Skrivet av FredriKkh:

Köp en CH Racing WSM 50 och du kommer va kung..

Alla CH:arna i finland som är till salu är körda över 19000km

Så en sån här spanar jag på https://www.google.se/search?q=cpi+sm+white+edition+pro&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=luDJUs6_H8OSywPj5oLQCw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1920&bih=978#facrc=_&imgdii=_&imgrc=VOy1odDdrAycnM%3A%3BlH1RWKHhBFFhlM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.twostrokerider.se%252Fimages%252Fkoposalj%252F7624e00b61d625b1d283cc4cdb3836e4.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.twostrokerider.se%252Fkop-och-salj%252Fvisa%252F6334%252Fcpi-sm-08-bytesslash-saljes-%252F%3B640%3B480

Beställer troligen denna nästa vecka.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av quattro-2.6:

Många missat att det är euro.

Jo, däribland jag.

För 3k Euro kan man väl i princip köpa vilken moppe man vill? Gå in till den lokala MC-handlarn å välj den mest lockande supermotarden dom har.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Skrivet av Crippa90:

Jo, däribland jag.

För 3k Euro kan man väl i princip köpa vilken moppe man vill? Gå in till den lokala MC-handlarn å välj den mest lockande supermotarden dom har.

Finns så många :3 Nej inte vilken som helst t.ex HM och beta kostar 3,6-4,8k e.

Permalänk
Medlem

Valfri med AM6 motorn. Nyare DT t.ex

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Nån med am6 motor!

Visa signatur

CPU: AMD FX-8320 8C 3.5GHz Black Edition GPU: ASUS GTX 660 OC
RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz VENGEANCE SSD: 120GB Intel 530 OEM
MOBO: ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0 PSU: Corsair RM 650 80+ Gold Modulär KYLARE : Noctua NH-U9B SE2

Permalänk
Medlem

KÖP FÖR ALLT I VÄRLDEN INTE EN FÖRBANNAD CPI! Ej heller en disktrasa, förgasaren sitter på sånt ididotiskt ställe man river ramwn före man fått loss den i ilskan. Samma på Derbi. Vad har fu föresten emot Derbi? DRD Pro SM är precis samma som Aprilia SX. Lite andra kåpor men bättre dämpare både fram och bak och bättre ram. Sen har ju Derbi motorn fördelen att kunna startas med växeln i.

nu till nackdelarna med CPI. Kina kopia på AM6, egen tändning som intr liknar nån anna /Ducati/Leonelli/ you name it som nånsin funnits.

Kö en splitterny Fantic om du ska ha kvalite. 3.5K€. Kompisen tänkte beställa en då hans CH gav upp men de blev slut i lager :-S

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av TheFlyingFin:

KÖP FÖR ALLT I VÄRLDEN INTE EN FÖRBANNAD CPI! Ej heller en disktrasa, förgasaren sitter på sånt ididotiskt ställe man river ramwn före man fått loss den i ilskan. Samma på Derbi. Vad har fu föresten emot Derbi? DRD Pro SM är precis samma som Aprilia SX. Lite andra kåpor men bättre dämpare både fram och bak och bättre ram. Sen har ju Derbi motorn fördelen att kunna startas med växeln i.

nu till nackdelarna med CPI. Kina kopia på AM6, egen tändning som intr liknar nån anna /Ducati/Leonelli/ you name it som nånsin funnits.

Kö en splitterny Fantic om du ska ha kvalite. 3.5K€. Kompisen tänkte beställa en då hans CH gav upp men de blev slut i lager :-S

Skickades från m.sweclockers.com

Har kollat lite på dem men de kostar ju 4,8k, men troligen är det ej heller något problem.
Kollade även lite på HM derapage racing.

Tack för alla svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av F1L1P99:

Har kollat lite på dem men de kostar ju 4,8k, men troligen är det ej heller något problem.
Kollade även lite på HM derapage racing.

Tack för alla svar.

HM är kvalite RAKT igenom. Lite svåra att hitta delar till, men motorn är samma som på Rieju,Beta, CH osv. Alltså den vanligaste, AM6, så motordelar blir nog inge problem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av TheFlyingFin:

HM är kvalite RAKT igenom. Lite svåra att hitta delar till, men motorn är samma som på Rieju,Beta, CH osv. Alltså den vanligaste, AM6, så motordelar blir nog inge problem

Har funderat jkla mycket och en mopedbil hade ju varit alldra bäst eftersom gar träningar hela vintern och åker mycket på lan. Bellier jade racing ser ju k ut.
Vad tycker du?
Mopp
e vs mopedbil

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av F1L1P99:

Har funderat jkla mycket och en mopedbil hade ju varit alldra bäst eftersom gar träningar hela vintern och åker mycket på lan. Bellier jade racing ser ju k ut.
Vad tycker du?
Mopp
e vs mopedbil

moppe bil är sjukt oskra, men om moppe alls är säkrare kan man ju fråga sig. Jag som trimmat ganska rejält, så den gör ca 100 så då är det ju absolut inte skrare. Visst, det är ganska boss att glids runt i moppebil, men på sommaren är det istället mycket tråkigare.

Skickades från m.sweclockers.com