Nexus 7 eller Toshiba Encore?

Permalänk
Medlem

Nexus 7 eller Toshiba Encore?

Hej, sitter och funderar på att köpa en surfplatta men kan inte riktigt bestämma mig för vilken jag ska köpa.

Är det någon som har någon av dessa?
Vilken rekommenderar ni och varför?

Har främst tänkt och använda en surfplatta för köra netflix, viaplay och surfa.

Tack för alla svar, lite blandande svar ser jag. En del rekommenderar Nexus 7 och andra Toshiba Encore.
Tror dock att det som avgör om jag vill göra Android eller ej. Får fundera lite på saken innan jag bestämmer mig helt.

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera Nexus 7 för att alltid få senaste android uppgraderingarna och ha ett rent android utan massa skit som dom andra leverantörerna lägger till. Har själv en Nexus 7 och är mycket nöjd.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk

Jag kan tycka Nexus 7 har för liten skärm för att titta på film osv...

Visa signatur

My Computer -|- CPU: Intel Core i7 6700K -|- ASUS Z170 PRO GAMING -|- Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LED -|- ASUS GeForce GTX 1060 6GB STRIX GAMING OC -|- 360 GB SSD -|- 3TB HDD -|- Corsair Hydro H75 -|- Cooler Master Silencio 550 -|- Corsair RM750x 750W -|-

Permalänk
Medlem

Nexus 7!
Bästa surfplattan jag haft, rekommenderas starkt!

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har Toshiba Encore och Nexus 7 gen 1, du får nog fundera på vilket operativ du föredrar Windows eller Android, jag tycker Toshiban funkar kanon, att ha ett riktigt Windows med alla dess möjligheter. Metro-vyn funkar givetvis bäst på en så liten skärm med touch. Att köra program från skrivbordet funkar men görs nog bäst med mus/tangentbord. Trivs med Toshiban och ångrar inte mitt köp, Nexusen har blivit liggande sen jag köpte Toshiban.

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte rekommendera Nexus 7 till någon. Tror dock att det är fel på mitt exemplar så jag har eventuellt en felaktig bild.

Appar crashar frekvent, laddaren har gått sönder, enheten slutar svara lite då och då och känslan i touch panelen är otroligt dålig jämfört med en flera år gammal iPad. Men som sagt, ska lämna in min och se om det är något fel på den.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Jag skulle inte rekommendera Nexus 7 till någon. Tror dock att det är fel på mitt exemplar så jag har eventuellt en felaktig bild.

Appar crashar frekvent, laddaren har gått sönder, enheten slutar svara lite då och då och känslan i touch panelen är otroligt dålig jämfört med en flera år gammal iPad. Men som sagt, ska lämna in min och se om det är något fel på den.

Det måste vara det, jag hade inga som helst problem med min Nexus 7, och brorsan som nu har den älskar den!

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Medlem

Jag håller med föregående talare, du måste ha fått ett måndags ex. Har haft min nu i över ett år och har inte upplevt några av de problem du beskriver.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Medlem