FSX Flight Simulator X -tråden!

Permalänk

Jag köpte Academic.

Någon som använder TrackIR? Är det värt 1500 pix?

Permalänk
Medlem

Helt klart är det värt de pengarna.. Skulle aldrig gå tillbaka till att flyga utan.

Permalänk

Samma här, skulle inte heller köra utan TIR efter man vant sig vid det.

Permalänk

Fan.. Kanske får införskaffa mig det, hoppas det kommer ut något på marknaden eller blocket.
Nu när jag ger mig in lite på DCS och även större plan börjar POV-hatten bli sjukt frustrerande.

Permalänk

Fan WebMaximus, gick in på din profil och kände igen namnet...
Dina YT-videos fick ju mig att börja flyga

Permalänk

Jaså, kul att höra

Var ett tag sen jag spelade in något nu efter att ha spelat in alla de destinationer jag flyger till men har ännu inte spelat in en flygning till Stavanger som jag skaffade scenery för för ett tag sen så kommer nog ett till klipp snart och tänkte även spela in en ny flygning till Oslo med version 2 av sceneryt för Oslo.

Permalänk

Det tycker jag du ska göra.

Kommer också börja spela in när jag får ordning på allt, just nu strular mina scenerier och att IRL-approaches inte stämmer överrens med approaches in-game ÖHT.

Permalänk

På vilket sätt stämmer inte approaches menar du?

Beror ju på vad du flyger för plan i FSX men flyger du t ex som jag PMDG's NGX ska du ju även se till att köra med uppdaterad nav data fast kanske är något annat som är problemet?

Permalänk

ILS 21 på EGKB (Biggin Hill) stämde inte alls. Kör ju P3D och Carenados A36 för just IFR-träningen, även om jag går över på multiprop snart. Kan det vara det att Carenado inte har en uppdaterad cycle (Antar att det är AIRAC som används).

Har nyaste AIRAC i FSC9, men Reality XP funkar ju inte P3Dv2 så kan inte använda det heller tråkigt nog..

Permalänk

Ja, släpps ju en ny AIRAC cycle en gång per månad och finns 2 varianter, dels Navigraph som funnits länge på marknaden och sen en tid tillbaka har Aerosoft släppt en liknande produkt som jag inte minns namnet på just nu.

Sen skiljer sig produkterna lite åt när det gäller vilka flygplan (och andra addons) de har stöd för.

Permalänk

Har nyaste AIRAC på FSC, men inte inne i P3D antar jag. Hade ingen aning om att Aerosoft hade en egen produkt, vad jag förstår så uppdaterar den även den inbyggda GPS:en. Tack för tipset, ska uppdatera imorgon och se om det blir enklare

Permalänk

Hej fsx swecare!
Jag tänkte köpa fsx snart och tänkte bara kolla av innan så att jag säkert vet att min dator klarar av fsx + addons som ger bättre grafik. Datorn i sign är det jag talar om alltså

Permalänk

Kommer funka men räkna inte med att kunna köra med max grafik och bra flyt om du kommer flyga med lite tyngre addons.

Permalänk

Roligt att det har börjat bli aktivitet igen här på forumet!

Permalänk

Kan vi inte dra ihop en SweC-flygkväll någon dag?
Vi alla sätter oss i GA-plan och flyger en förutbestämd rutt på en FSX eller P3D-server, alternativt genom VATSIM så vi med olika simulatorer kan köra tillsammans ändå, går väl flyga på obemannade flygplatser om inte alla är bekväma med kommunikation.
Vore ytterst trevligt tycker jag.

Permalänk
Medlem

I second that!

Visa signatur

[I7 9700K @ 5.0Ghz | NH-D15 ][ASUS ROG STRIX Z390-F][G.Skill 3600MHz 32GB][Asus Strix 1070][Corsair HX 1000W][Cooler Master Storm Sniper Black Edition]

Permalänk

Skulle vara skoj även om jag själv skulle föredra en kortare flygning i en 737a, kanske Stockholm-Helsingfors t ex och så skulle vi kunna kolla med ATC så kanske vi med lite tur kan styra upp så vi får full täckning hela rutten från gate till gate.

Permalänk

Or both

Permalänk

Hoppas PMDG NGX kommer till P3DV2 snart.. Väntan är olidlig.

Köpt TrackIR5 med ProClip nu dessutom!

Permalänk

Vi måste få lite mer liv i denna tråden. Ungefär en vecka i månaden blir det aktivitet med det pågår bara i några dagar.

Permalänk

Tycker också det är skoj med en svensk tråd som rör FSX fast är väl så att antalet svenska personer som ägnar sig åt FSX är ganska begränsat om man jämför internationellt och med t ex http://www.avsim.com där t ex jag spenderar mest tid för allt som har med FSX att göra.

Permalänk

Tycker AVSIM-forumet är så fruktansvärt segt och plottrigt, vilket får mig att inte ens bemöda mig med sidan..
FSNordic är ju i princip dött, likaså Flightsim.se (även fast det finns några riktiga entusiaster där).
Vore kul om vi Svenskar kunde komma tillsammans lite mer, vi har ju folk spridda mellan SweC, FSNordic, Flightsim.se, Vatsim Scandinavia och troligen på den norska sidan och de internationella sidorna..

Börjar f.ö vänja mig vid TrackIR nu. Herrejisses vad trevligt det är.
Hoppas även på P3D-uppdateringar snart. Tråkigt när ljuset för taxiways är off, gräs istället för taxiway och andra fel uppstår..

Permalänk

Håller med dig om att AVSIM tyvärr varit väldigt seg på senare tid. Tydligen har de tekniska kapacitetsproblem som jag förstått det men tycker det är lite märkligt att de fortfarande inte lyckats få ordning på det. Det är lite upp och ner, ibland funkar det helt OK med bra svarstider och andra gånger är det som sirap. Varit in och kikat vid något tillfälle på de svenska sidor du nämner men har precis som du konstaterat att det överlag verkar väldigt dött med lite aktivitet. Är väl därför jag ändå "står ut" med AVSIM för där är det allt annat än dött och gott om väldigt duktiga och seriösa personer man kan få en hel del tips av osv.

Ja, TrackIR är inte dumt när man väl vant sig vid det Flyger själv aldrig utan det längre.

Permalänk

Vill verkligen, verkligen komma igång med NGX-träningen nu.. Men än finns inte PMDG till P3DV2.

Permalänk

Många som väntar på att kunna flyga PMDS's plan i P3Dv2 men lär nog dröja ett tag tyvärr.

Permalänk

Befarar detta.. Vet du något om Captain Sims flygmodeller? Jag har C130, men inte hunnit ge det så mycket tid än. Och dom ska vara delvis kompatibla med P3DV2 genom Migration Tool

Permalänk

Nope sorry, flyger själv bara NGXen men Googlar du runt lite kan du säkert hitta info om vilka flygplan som hittills funkar. På tal om AVSIM tidigare vet jag att det finns en kompatibilitetslista för P3Dv2 där som listar både scenery, flygplan och annat.

Permalänk

Det var länge sedan jag skrev här i tråden så jag tänkte bjuda på några bilder i form av en SAS-special.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk

Tjusigt!

Permalänk
Medlem

Köpte AEROSOFT - DHC-6 TWIN OTTER EXTENDED i väntan på PMDG 737 o 777 kommer till Prepar3d.
Mycket bra flygplan att flyga.

Kommit till slutsats att jag måste byta joysticken, har en Saitek Cyborg FLY 5. Ska nog köpa Thrustmaster Warthog och Saitek pedaler för att få bättre känsla, Saiteken är ganska dålig att flyga med precision.