Hearthstone - Blizzard's Online Cardgame

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Alltså sen senaste Ladder reset så går det fantastiskt dåligt för mig, blir mest arg hela tiden. Vet inte vad jag ska göra för att leverera. Ser mig egentligen inte som en dålig spelare men motståndarna lyckas kontra precis ALLT jag gör märker att fler och fler legendaries börjat leta sig ut å gör livet surt för en :/

Vad spelar du för class? Släng upp klass och vad du väljer för kort.
jag spelade en arena-runda här nyligen och lyckades få 6 vinster, nytt rekord för mig

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Vad spelar du för class? Släng upp klass och vad du väljer för kort.
jag spelade en arena-runda här nyligen och lyckades få 6 vinster, nytt rekord för mig

Jag kör främst warrior. Testat massa olika kombon. Rush, pyro, weapon, mm. Testat warlockrush, protpala, mm.

Har inte lagt in några pengar i spelet.
Allt gick bra innan senaste reseten. Nu möter jag bara druider med sinnessjuka mängder removals å mages med sina töntspells.

Ibland lirar jag mage bara för att få vinna lite men det känns ju nästan som att man fuskar när man spelar mage.

Du får gärna lägga till mig på b.net Delta #1274

Permalänk
Medlem

För övrigt så tycker jag att det finns för mycket direct damage och spells i spelet, i alla fall för min smak. Det är ju inte så mycket list i att sheepa alla stora minions som kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Jag kör främst warrior. Testat massa olika kombon. Rush, pyro, weapon, mm. Testat warlockrush, protpala, mm.

Har inte lagt in några pengar i spelet.
Allt gick bra innan senaste reseten. Nu möter jag bara druider med sinnessjuka mängder removals å mages med sina töntspells.

Ibland lirar jag mage bara för att få vinna lite men det känns ju nästan som att man fuskar när man spelar mage.

Du får gärna lägga till mig på b.net Delta #1274

Jag spelar också mest warrior och tänker inte lägga pengar på spelet, men kommer spela det för att jag tycker det är kul.
Kommer åka bort till fjällen här och kommer inte spela på ett tag (tyvärr) skicka ett pm så lägger jag till dig när jag kommer hem.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Äntligen lossnade det för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Jag kör främst warrior. Testat massa olika kombon. Rush, pyro, weapon, mm. Testat warlockrush, protpala, mm.

Har inte lagt in några pengar i spelet.
Allt gick bra innan senaste reseten. Nu möter jag bara druider med sinnessjuka mängder removals å mages med sina töntspells.

Ibland lirar jag mage bara för att få vinna lite men det känns ju nästan som att man fuskar när man spelar mage.

Du får gärna lägga till mig på b.net Delta #1274

Tjena, jag är en gammal MTG spelare som började med detta för ca 1 mån sedan, lägger till dig så kanske vi kan ta en match nån gång

Alla andra får gärna lägga till mig också, GizZm086#2227

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Avstängd

Detta spelet..................

Jag har spelat 200++++++++++++ timmar.

700wins.

Grindat guld och gjort dailyn varenda dag.

För det har jag fått 1 avföring till legendary (deathwing) och inte en enda bra epic.

Medans polaren som spelat en tiondel (om äns det) av den tiden fått flera av dom bästa legendarys+bästa epics.

Finns inget mer orättvist spel i historien.

Sitter där och öppnar dagliga packet, fått 5 piss commons o 1 piss rare två veckor i rad, tänker att kanske denna gången kan det bli en dålig epic iaf....

Självklart inte.

Skulle inte förvåna mig om Blizzard ändrar hur packsen fungerar innan release, det är inte rimligt att få såna sjukt usla kort så fruktansvärt många gånger i rad.

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk

Tar för lång tid att få nya kort och att köpa kort förstör hela poängen.
Och det sjukast är ju att även om jag lägger 100 $ på kort så är risken stor att jag inte får de legendaries som jag måste ha för att ha samma chans som andra.
Ska jag då lägga ut ännu mera och hoppas på turen?

Arenan är ju helt poänglös då det är slumpen som avgör vilka kort jag får. Att räkna ut hur hen ska spela korten kan vem som helst göra. Krävs inte mycket.

Tyvärr blir det tummen ned för hearthstone som jag hoppades skulle vara mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Vart stöter ni på alla dessa legendaries? Jag har mött en eller två legendaries sen jag började spela

Annars så måste jag säga att det är ett riktigt roligt spel, fastnade för det direkt och jag har aldrig spelat sånna här kortspel tidigare.
Spelar Hunter och piskar dom flesta jag stöter på, utan att ha betalat en krona Härliga tider.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Vart stöter ni på alla dessa legendaries? Jag har mött en eller två legendaries sen jag började spela

Annars så måste jag säga att det är ett riktigt roligt spel, fastnade för det direkt och jag har aldrig spelat sånna här kortspel tidigare.
Spelar Hunter och piskar dom flesta jag stöter på, utan att ha betalat en krona Härliga tider.

Kör du rankat borde du stöta på legendariers ganska regelbundet, blir runt var fjärde match jag kör och jag är bara rank 14.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Kör du rankat borde du stöta på legendariers ganska regelbundet, blir runt var fjärde match jag kör och jag är bara rank 14.

Kanske därför det går så bra för mig då hehe
Tjänar man mer xp om man kör ranked?

Edit: Btw, om man nu mot förmodan skulle spendera pengar i det här spelet. Borde man köpa packs eller köpa sig in i arenan?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Säger att jag behöver en nyckel för att spela. Men det står ju på http://us.battle.net/hearthstone/en/ att det är "Free to play".
Hur får man tag i nyckeln tro?

EDIT: Jaha, släpptes för NA idag. Kommer till EU imorgon tydligen.

Permalänk
Medlem

Dyker nog upp för EU inom 24h nånting skulle jag tro ja.

Du kan ju leka med http://www.hearthhead.com/arena medans du väntar.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Nu är EU igång också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Spelade lite via teamviewer på min ipad, men när det kommer en riktig klient till detta spel kommer det vara awsum på ipaden!

Visa signatur

*L_A_N_N_Z_Y*

Permalänk
Medlem

Det kommer dominera allt och alla spel till läsplattor.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Jag har spelat några matcher nu och tycker att det verkar lovande. Kan nog bli ett sådant där spel som man loggar in varje dag och kör 2-3 omgångar. Kommer det till Android också (vilket det fanns nån artikel om) är det biff.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Någon som kan länka till en snabb deck som fungerar med nuvarande patch? Vore väldigt tacksam
Vilket klass spelar ingen roll, ska använda den till att grinda så...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Någon som kan länka till en snabb deck som fungerar med nuvarande patch? Vore väldigt tacksam
Vilket klass spelar ingen roll, ska använda den till att grinda så...

Kör en hunterdeck, rätt självklara val, ta all direkt damage (charge, spells, vapen) osv

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Någon som kan länka till en snabb deck som fungerar med nuvarande patch? Vore väldigt tacksam
Vilket klass spelar ingen roll, ska använda den till att grinda så...

Skrivet av Sheik Yerbouti:

Kör en hunterdeck, rätt självklara val, ta all direkt damage (charge, spells, vapen) osv

Ett exempel på en hunterlek

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk

Metagamet förändras snabbt. Hunters är redan sämst igen nu när alla kör shaman eller paladin.

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Kör en hunterdeck, rätt självklara val, ta all direkt damage (charge, spells, vapen) osv

Skrivet av Cruentusa:

Tackar.

Skrivet av FinApelsin:

Metagamet förändras snabbt. Hunters är redan sämst igen nu när alla kör shaman eller paladin.

Jaså? Har inte märkt av något större motstånd från Shaman iaf, när jag kör Hunter

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Jaså? Har inte märkt av något större motstånd från Shaman iaf, när jag kör Hunter

Att möta en hunter i arena = gratis vinst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Tackar.

Jaså? Har inte märkt av något större motstånd från Shaman iaf, när jag kör Hunter

Skrivet av hoski:

Att möta en hunter i arena = gratis vinst.

Skickades från m.sweclockers.com

Beror självklart på vilken rank man lirar, förändringar i metan sker först längst upp i rankingen (legendairy) och kryper sedan ned långsamt genom rankerna. Så på kanske rank 15 så kan hunter fortfarande vara bra

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Att möta en hunter i arena = gratis vinst.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det kan jag förstå, man ska ha jäkla tur om det ska bra i Arena med en Hunter. Men nu menade jag constructed play

Skrivet av Sheik Yerbouti:

Beror självklart på vilken rank man lirar, förändringar i metan sker först längst upp i rankingen (legendairy) och kryper sedan ned långsamt genom rankerna. Så på kanske rank 15 så kan hunter fortfarande vara bra

Förklarar en del då Tack.

Vad kör ni när ni grindar, klass? Deck?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qslig:

Detta spelet..................

Jag har spelat 200++++++++++++ timmar.

700wins.

Grindat guld och gjort dailyn varenda dag.

För det har jag fått 1 avföring till legendary (deathwing) och inte en enda bra epic.

Medans polaren som spelat en tiondel (om äns det) av den tiden fått flera av dom bästa legendarys+bästa epics.

Finns inget mer orättvist spel i historien.

Sitter där och öppnar dagliga packet, fått 5 piss commons o 1 piss rare två veckor i rad, tänker att kanske denna gången kan det bli en dålig epic iaf....

Självklart inte.

Skulle inte förvåna mig om Blizzard ändrar hur packsen fungerar innan release, det är inte rimligt att få såna sjukt usla kort så fruktansvärt många gånger i rad.

Jag la nyligen pengar på att köpa packs, tror det var det för €18 eller vad det nu kostade (hade pengar på mitt bnet-konto). Fick en legendary förvisso, men annars var det väldigt mycket skräp. Fortfarande en massa vanliga rare's jag saknar. Känns som om kvalitén på packsen minskat avsevärt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qslig:

Detta spelet..................

Jag har spelat 200++++++++++++ timmar.

700wins.

Grindat guld och gjort dailyn varenda dag.

För det har jag fått 1 avföring till legendary (deathwing) och inte en enda bra epic.

Medans polaren som spelat en tiondel (om äns det) av den tiden fått flera av dom bästa legendarys+bästa epics.

Finns inget mer orättvist spel i historien.

Sitter där och öppnar dagliga packet, fått 5 piss commons o 1 piss rare två veckor i rad, tänker att kanske denna gången kan det bli en dålig epic iaf....

Självklart inte.

Skulle inte förvåna mig om Blizzard ändrar hur packsen fungerar innan release, det är inte rimligt att få såna sjukt usla kort så fruktansvärt många gånger i rad.

Jag fick en legendary i den där första packen man får när man spelat tutorialen härom dagen. Den verkar inte särskilt bra dock... Tinkmaster Overspark.

I nästa pack fick jag två epics. Spellbender var bra, den andra var nog kass.

Sen suger jag dock än så länge.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag fick en legendary i den där första packen man får när man spelat tutorialen härom dagen. Den verkar inte särskilt bra dock... Tinkmaster Overspark.

I nästa pack fick jag två epics. Spellbender var bra, den andra var nog kass.

Sen suger jag dock än så länge.

/hulle.

Tinkmaster vinner dig kanske inte en massa matcher men en hel del högnivå spelare använder honom för att att hand om riktigt stora hot.
Se honom som en tre kostnads minion med polymorph/silence, använd honom bara på fiender som är över 5/5, använder du honom på t.ex Ragnaros/Ysera/Sylvanas eller en taunt som förhindrar dig från att få in sista slaget så kvittar det om motståndaren får en 5/5 Devilsaur för den är mycket lättare att ta hand om.
Blir motståndaren en kyckling är det bara en bonus, räkna aldrig med det så kommer Tinkmaster tjäna dig väl.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cruentusa:

Tinkmaster vinner dig kanske inte en massa matcher men en hel del högnivå spelare använder honom för att att hand om riktigt stora hot.
Se honom som en tre kostnads minion med polymorph/silence, använd honom bara på fiender som är över 5/5, använder du honom på t.ex Ragnaros/Ysera/Sylvanas eller en taunt som förhindrar dig från att få in sista slaget så kvittar det om motståndaren får en 5/5 Devilsaur för den är mycket lättare att ta hand om.
Blir motståndaren en kyckling är det bara en bonus, räkna aldrig med det så kommer Tinkmaster tjäna dig väl.

Sen är den ju faktiskt inte så tokig att använda den på egna 1/1-minions, eller 1/x-minions som har 1 hp kvar.

Visa signatur

///M4