Permalänk
Medlem

Nytt bygge på gång.

Tjena!

Tänkte göra lite sista förfrågningar på mitt paket jag packat ihop som nu ser ut såhär:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/4467610/2014-01-11

Är det mer värt att köra dubbla ssd istället eller hur mycket skiljer det?
Om det är något som behöver ändras på eller tips på det så får ni gärna komma med åsikter!
Har för övrigt valt att de på inet ska sätta ihop och testa endast för att jag inte vill ha hem felande komponenter.

Tack på förhand!

Andreas

Permalänk

Ändå jag kan ha synpunkter på är att jag skulle bygga själv så sparar man de pengarna. För det är lärorikt och roligt och man blir stolt av att man gjort det själv.

Sedan om man får felande delar så är det bara att byta ut dom.

Lycka till med datorn det ser bra ut.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Ändå jag kan ha synpunkter på är att jag skulle bygga själv så sparar man de pengarna. För det är lärorikt och roligt och man blir stolt av att man gjort det själv.

Sedan om man får felande delar så är det bara att byta ut dom.

Lycka till med datorn det ser bra ut.

Byggde min första dator för ungefär 10 år sedan så har byggt x antal sedan dess Har varit med om flera gånger som det varit felande och nu vill jag inte chansa! Men tack

Permalänk
Hjälpsam

Färg schemat blir lite lustigt i datorn..

Jag skulle köpt OS också så datorn blir färdigbyggd.

Är inte "i" modellen av H100 bättre, men kanske har fel där

Sen PSUn. . skall du ta höjd för ett GTX780Ti till är 750W för lite. . o med bara ett kort är det aningen mycket. . skulle ta 650 eller 850W beroende på om SLI är planen