Audio Technica ATH-M50 (Uppenbarligen) vanligt balansproblem!

Permalänk
Medlem

Audio Technica ATH-M50 (Uppenbarligen) vanligt balansproblem!

Hejsan!

Jag såväl som många andra slog till på ett par Audio Technica ATH-M50 som blivit postade i dagens fynd med jämna mellanrum.

Tänkte bara höja ett varningens finger för jag fick hem mitt par idag och ena kåpan låter mycket högre än den ena. Jag googlade mitt problem och fann att många har upplevt samma problem som mig och oftast är det vänster kåpa som spelar mycket högre.

Själva hörlurarna på andra sidan har sjukt bra ljud. Som en som endast haft Icemat Siberia, Koss Portapro och ett Sennheiser PC350 gaminghörlurar så kan jag säga att det går inte ens att jämföra. Jag har lyckats balansera ut ljudet så att det låter bra på datorn genom att ge 30-40% högre output i högra kåpa men det är självklart oacceptabelt för ett relativt dyrt par studiohörlurar.

Det jag vill säga med detta är att även om du sparar 200 kronor på ett fynd, så tjänar du igen det i tiofald om det är något problem med produkten och du kan lämna tillbaka det och få det utbytt redan samma dag hos en lokal återförsäljare. Speciellt denna produkten som jag nu försöker uppmärksamma att det är inte alldeles ovanligt att den har den här defekten.

Någon fler som köpt ett par från Dustinhome (som jag) som upplever att dom har bra balans eller har samma problem som mig?

Permalänk
Medlem

Om du testar dom i olika ljudkällor, typ:mobil, tv, dator, eventuellt mixerbord, ljudkort osv.. med/utan tjockispinnen (inte 3.5mm uttaget alltså) skiljer det sig hur mycket det strular?

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av morotis:

Om du testar dom i olika ljudkällor, typ:mobil, tv, dator, eventuellt mixerbord, ljudkort osv.. med/utan tjockispinnen (inte 3.5mm uttaget alltså) skiljer det sig hur mycket det strular?

Har testat både i min mobil och två uttag i datorn och det är exakt samma felbalans.

Permalänk
Inaktiv

Mina fungerar alldeles utmärkt, men ja - jag har också läst om problemet med balansen på senast. :/

Permalänk
Inaktiv

Det låter som om de är defekta/trasiga. Skicka tillbaka och få ett par nya! Borde väl gå även på en "fyndvara". De kan ju inte skicka en trasig produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Det låter som om de är defekta/trasiga. Skicka tillbaka och få ett par nya! Borde väl gå även på en "fyndvara". De kan ju inte skicka en trasig produkt.

Ja det är ju självklart att det går att få utbytt. Det jag menar är att när det är ganska välkänt problem med dessa lurar så är det värt två hundralappar mer att köpa dom i lokal butik så att man kan få nya samma dag. Känns jävligt jobbigt att behöva skicka tillbaka dom, det är en beställningsvara också så det kommer garanterat ta minst två veckor innan jag har ett par nya. Dom här tog mer än en vecka att få.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Veen:

Ja det är ju självklart att det går att få utbytt. Det jag menar är att när det är ganska välkänt problem med dessa lurar så är det värt två hundralappar mer att köpa dom i lokal butik så att man kan få nya samma dag. Känns jävligt jobbigt att behöva skicka tillbaka dom, det är en beställningsvara också så det kommer garanterat ta minst två veckor innan jag har ett par nya. Dom här tog mer än en vecka att få.

Jag tror det är ett väldigt ovanligt problem egentligen. Grejen är att av de som köper lurarna är det många som går in och gnäller på internet då det är en sådan entusiastpryl. Jag gick exempelvis inte in på nätet och berättade om min upplevelse med mina ATH-M50 som jag är kalasnöjd med och använder varje dag sedan köpet. Mängden trasiga lurar är säkert 0.01% eller mindre, men det är nog inte omöjligt att hitta några hundra trådar på nätet om det, då en stor mängd av de med trasiga lurar vill berätta om det

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Jag tror det är ett väldigt ovanligt problem egentligen. Grejen är att av de som köper lurarna är det många som går in och gnäller på internet då det är en sådan entusiastpryl. Jag gick exempelvis inte in på nätet och berättade om min upplevelse med mina ATH-M50 som jag är kalasnöjd med och använder varje dag sedan köpet. Mängden trasiga lurar är säkert 0.01% eller mindre, men det är nog inte omöjligt att hitta några hundra trådar på nätet om det, då en stor mängd av de med trasiga lurar vill berätta om det

Du har rätt i att man hade nog inte gjort en tråd för att berätta hur bra dom är. Men jag har aldrig varit med om en produkt av kvalitétsmärke som haft så många trådar med samma problem som är så klockrent likt beskrivet varje gång.

Permalänk
Medlem

Jag är helnöjd med mina.

Permalänk
Medlem

Låter som att jag hade otur då. Hoppas nästa par inte är defekt, då gråter jag.

Permalänk
Medlem

Ringde Dustinhome idag och eftersom det är en beställningsvara så får dom inte in nästa par förens 11 februari. Valde då att få pengarna tillbaka och for och köpte Beyerdynamic's Custom One Pro.

Permalänk

Intressant. Jag slog även till på hörlurarna från Dustin. Dock glappar ljudet (3,5mm) i vissa enheter jag har här hemma. Hade testat M50 innan (ej S som Dustin säljer men i stort sett exakt samma produkt, sladden skiljer) och den har fungerat klockrent. Kontaktade dem idag idag och bad om att få skicka tillbaka den och se mig efter en annan produkt. Hoppas det går bra för när de kommer testa hörluren så kommer det säkert funka hos dem....
Kommer se mig efter en annan produkt då jag tyckte att de isolerade för mkt när man satt i Skype etc tyvärr för jeesus vilket ljud för de pengarna samt kvalitet. Well, nu var ju kontakten halvkass i mitt fall men. Kan rekommendera denna produkt hårt för dessa pengar men som sagt det är en monitorlur och de isolerar väldigt mkt och varma öron Min röst lät som en resonanslåda när jag pratade i Skype men det är säkert inte lika jobbigt för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustylefty:

Intressant. Jag slog även till på hörlurarna från Dustin. Dock glappar ljudet (3,5mm) i vissa enheter jag har här hemma. Hade testat M50 innan (ej S som Dustin säljer men i stort sett exakt samma produkt, sladden skiljer) och den har fungerat klockrent. Kontaktade dem idag idag och bad om att få skicka tillbaka den och se mig efter en annan produkt. Hoppas det går bra för när de kommer testa hörluren så kommer det säkert funka hos dem....
Kommer se mig efter en annan produkt då jag tyckte att de isolerade för mkt när man satt i Skype etc tyvärr för jeesus vilket ljud för de pengarna samt kvalitet. Well, nu var ju kontakten halvkass i mitt fall men. Kan rekommendera denna produkt hårt för dessa pengar men som sagt det är en monitorlur och de isolerar väldigt mkt och varma öron Min röst lät som en resonanslåda när jag pratade i Skype men det är säkert inte lika jobbigt för alla.

Ja... Eftersom det är beställningsvara så erbjuder dom säkert pengarna tillbaka som i mitt fall. Var på mediamarkt och kände och klämde lite på hörlurarna dom hade där och vart kär i beyerdynamics custom one pro. Helt klart bättre bas och bekvämare än M50 dock kostade dom 1790:- (vet att det fanns billigare hos cdon, men jag orkade inte vänta! ). Också, dom skickade inte mig den med rak kabel, jag fick coil versionen som egentligen kostar 1300 fast jag beställde den för 900 :S

Hur som helst, rekommenderar custom one pro om du har extra pengen att spendera, tror det är en bra investering också för dom lär hålla många många år.