Permalänk
Medlem

problem med vidarebefordring

Det är så att jag har en domän (köpt på citynetwork) som jag vidarebefordrar till min egen webserver, om jag använder mig av server redirect (301) så funkar det fint, men vill inte att serverns ip ska synas i onödan bara sådär så jag vill använda mig av " Med ram (frame) Döljer målet" alternativet, men då jag går in på min domän så laddar den inte sidan.. Jag kommer enbart till en helt vit sida

är det någon inställning i mitt apache jag missat eller nånting annat?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Du borde lösa problemet med en DNS A-pekare och inte hålla på med server redirects och iframes.. Om du inte har en god anledning till detta dvs.

Men till ditt problem, om din server skickar headern:
X-Frame-Options: sameorigin
Så kommer innehåll på din sida inte kunna användas i en iframe utanför samma domän (i webbläsare som respekterar headern).
I Debian Wheezy så sätts headern i slutet av /etc/apache2/conf.d/security, kommentera bort raden och starta om apache.

Visa signatur

The difference between stupidity and genius - the latter has limits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zevon:

Du borde lösa problemet med en DNS A-pekare och inte hålla på med server redirects och iframes.. Om du inte har en god anledning till detta dvs.

Men till ditt problem, om din server skickar headern:
X-Frame-Options: sameorigin
Så kommer innehåll på din sida inte kunna användas i en iframe utanför samma domän (i webbläsare som respekterar headern).
I Debian Wheezy så sätts headern i slutet av /etc/apache2/conf.d/security, kommentera bort raden och starta om apache.

Joo ja har gjort en dns a pekare till själva huvud domänen men det är i underdomänen jag får problemet

Ska prova det där tack

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)