Funderar på att köpa laptop till spel för max ca 10.000kr Vilken?

Permalänk

Funderar på att köpa laptop till spel för max ca 10.000kr Vilken?

Jag sitter och funderar på att köpa en laptop som komplement till min stationära pc som man kan använda till att lana med kompisar med. Och även ibland lite vardagliga sysslor, kolla mail och internet.

Det är främst dessa två jag tittat på:

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/176633-msi_ge70_2oe-0...

och

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/181379-lenovo_y510p_1...

Fördelen med MSI'n är ju framförallt priset som känns lite överkomligare då jag tänkt mig max 10.000 egentligen, men frågan är om Lenovon är värd det där extra den kostar?

Då tänker jag på att Lenovo har bra rykte framförallt och att jag misstänker att den är aningen kraftfullare till spel.

Spel som jag främst tänkt spela är Left 4 Dead 2 och kanske Far Cry 3 (om någon av dessa klarar av det).

Så det jag undrar är egentligen vilken av dessa två är bäst val? Eller finns det någon annan i ungefär samma prisklass som är bättre?

Det som känns viktigt för mig är i7, 8GB eller mer i ramminne, så kraftigt grafikkort som möjligt och gärna SSD så operativsystemet känns snabbt.

Skärmstorlek webbkamera osv känns inte allt för nödvändigt. Så länge den är större än 13". DVD läsare kan va kul att ha också i fall man ska kolla på film, dock inget krav.

Några förslag eller tankar?

Permalänk

Jag har en asus G75vw för 9k, den har i7 8GB och GTX 670m 3GB 750gb HDD, den klarar de flesta spel på ultra

Permalänk
Medlem

Utan att ha kollat benchmarks på grafikkorten så känns ju SLi på Lenovo som rejält mycket snabbare?
Sedan är ju Lenovo i sig några resor värre än MSi.

Permalänk
Skrivet av kekkekillen:

Jag har en asus G75vw för 9k, den har i7 8GB och GTX 670m 3GB 750gb HDD, den klarar de flesta spel på ultra

Det verkar intressant. Hittade dock inte just den modellen längre, men får leta vidare lite. Hur känns kvalitén på den och hur är det med värme?

Skrivet av Dunde:

Utan att ha kollat benchmarks på grafikkorten så känns ju SLi på Lenovo som rejält mycket snabbare?
Sedan är ju Lenovo i sig några resor värre än MSi.

Okej, så Lenovo'n är alltså värd de 2000kr extra den kostar?

Jag har läst att den tidigare modellen av denna Lenovo med GT750 Sli hade problem med värme, undrar då hur denna ter sig?

Permalänk

Den är väldigt robust (aliminium och aliminium), kylningen är magisk, kan dumpa vad som på den och blir aldrig ens varm!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupaBeast:

Det verkar intressant. Hittade dock inte just den modellen längre, men får leta vidare lite. Hur känns kvalitén på den och hur är det med värme?

Okej, så Lenovo'n är alltså värd de 2000kr extra den kostar?

Jag har läst att den tidigare modellen av denna Lenovo med GT750 Sli hade problem med värme, undrar då hur denna ter sig?

Sitter även och letar för en dator för max 10 000 och det lutar åt Lenovon. Är du medlem kostar den 9990, inte 10990.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk

Väldigt många som har stora problem med frame stuttering på Lenovon, Dom grafikkorten verkar inte jobba speciellt bra ihop, Skulle hellre köra på en Asus eller Msi med ett starkare grafikkort.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

Väldigt många som har stora problem med frame stuttering på Lenovon, Dom grafikkorten verkar inte jobba speciellt bra ihop, Skulle hellre köra på en Asus eller Msi med ett starkare grafikkort.

Ajdå, det lät inte allt för kul. Köpte nämligen Lenovo'n igår och såg ditt inlägg först idag. Ah well, vi får hoppas att det går bra i alla fall.

Har inte använt laptops så mycket förut, men hittills är jag riktigt nöjd. Blev glatt överraskad över att den till och med har mer ram än jag har i stationära datorn. (Missade att kolla det, då jag var så insyltad på just grafik, processor och ssd.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Väldigt många som har stora problem med frame stuttering på Lenovon, Dom grafikkorten verkar inte jobba speciellt bra ihop, Skulle hellre köra på en Asus eller Msi med ett starkare grafikkort.

Källa!

För mig så funkar Lenovon klockrent.