Hur många har klantat sig första veckan?

Permalänk
Medlem

Köpte för något år sedan en Motorola Droid Razr. Hann med att ha den i 6 dagar innan den gled ur fickan när jag skulle kliva ur bilen.

Som tur är hade jag headsettet i, vilket gjorde att den inte slog i marken utan vart hängandes och dingla ca 1cm ovanför marken. Snacka om att torka svetten ur pannan. Börjer mig försiktigt ner för att fiska upp den och då släpper hörlurspluggen ur uttaget.

Telefonen trillar den sista centimetern, står och balanserar lite på högkant och tippar sedan framåt. Helt knäckt display på 4 ställen. Såg ut som om någon skjutit med hagelbössa på den. Så mycket är Gorilla-glas värt med andra ord tänkte jag. Skickar in den på reparation och får pröjsa då Anovo inte anser att fall från <1cm är något en mobiltelefon borde klara.

Stavning
Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag vinner !

Satt och sket med min iphone 3gs tredje dagen, spelade ofc
lägger den i kallingarna för att torka mig i röven.

ställer mig upp och drar upp brallorna för att telefonen skall slungas ner i skiten !
Blir arg, spolar ner den och tog ut en ny på försäkringen - win

Visa signatur

NZXT S340 | Newton R2M 650w | EVGA GTX970 SC ACX 2.0 | 16gb Vengeance PRO | I5 4690K @ 4.7/1.35 | z97 Krait | Corsair H100i | Samsung Evo 128 | Corsair GT 120 | 3Tb Lagring | Func KB-460 | DT770 80 Ohm | SS Rival | Benq XL2720T |

Permalänk

Köpte en Asus padfone infinity 64 GB vid realese! typ 9K då.
På kvällen så ligger plattan med telefonen på laddning på skrivbordet och jag vänder mig hastigt för hunden skrek i sängen.

PANG.

Då hade man dragit ner surfplattan i golvet med telefonen i och jag vänder mig hastigt om igen och lyckas även få snurr på hjulen i stolen och puttar då telefonen med platta rakt in i bergväggen (bor i källare) med ett skrapade ljud efter sig.

Drar upp telefonen den har "klarat" sig med två fina bucklor i ryggen!
Plattan hade inte lika mycket tur, den har inget glas längre men fungerar som batteribackup på telefonen!

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Sötast

När jag köpte min N4 på releasen så tog jag hand om den som om det var världens mest ömtåliga ting.

Efter c:a 1 vecka så bad jag flickvännen hålla den en stund åt mig, varpå hon tryckte ner den i ytterfickan på en väska, som var halvt full med sand......

Hon dog den dagen.

JK, men fan alltså, vad emo man blev

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Jag köpte en Samsung Galaxy S4 som var inkopplad med USB. Jag drog lite i kabeln utan att tänka mig för och mobilen gled lättsamt ner mot elementet. Det blev en ytterst patetisk flis på sidan av plasten men jag mådde så dåligt av det så jag sålde den och köpte en Note 3 som jag sedan sålde snabbt.

Jag köpte en Sony Z Ultra där jag fick för mig att ta bort splitterskydd på. Problemet med just splitterskyddet på Z Ultra är att det är väldigt svårt och det är mycket lim som gör att filmen flisar sig, man får helt enkelt ta bort i bitar. I vilket fall så fick jag ångest för den påbörjade processen så jag gjorde ett apskrik och drog en lång djup repa över skärmen. När jag hade insett vad jag gjorde så knäade jag mobilen och dissekerade den. La ner allt i lådan med sina fina tillbehör och gömde det.

Satt och tänkte på vad jag hade gjort och gick sedan och beställde en ny.

1: Sök hjälp.
2: Är du gjort på pengar eller har du ingen uppfattning av värdet på saker och ting?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av Rollickz:

Jag vinner !

Satt och sket med min iphone 3gs tredje dagen, spelade ofc
lägger den i kallingarna för att torka mig i röven.

ställer mig upp och drar upp brallorna för att telefonen skall slungas ner i skiten !
Blir arg, spolar ner den och tog ut en ny på försäkringen - win

Fyfan vad jag skratta xD

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Medlem

jag bokade en samsung galaxy s3 nån månad innan den kom ut. Det visade sig att samsung återkallar alla blåa för att fixa ett fel. 5 månader efter får jag den och går och visar den till grabbarna nästa dag. en av dom sparkar bollen rakt mot den och den faller på marken. Självklart får jag en liten spricka av det. 3 månader senare när en kompis skulle ta den så glider det i hans händer när vi är i en tvåvåningsbuss och mobilen får en större spricka. en månad senare tappar jag den lätt typ 10 cm med skal på och hela skärmen blir blå. jag säljer den då för 1k till ett företag och köper en p990. har fortfarande den men betalar fortfarande av samsungen

Permalänk
Medlem

Köpte sprillans Nokia N900, startade upp den, scrollade två gånger med medföljande stylusen och det blev två fina repor på skärmen. Det fick jag leva med hela dess livstid.

Permalänk
Medlem

Köpte en begagnad S3 av min vän i väldigt fint skick, inga repor eller så och dagen efter när jag gick i skolkorridoren så gled den ur händerna och fick väldigt många sprickor, även stora över hela skärmen och tappade en massa småbitar i höger hörn... Detta var FÖRSTA gången jag tappade den och hade till och med hörlurarna inkopplade så kabeln dämpade fallet lite grann. Gissa om jag vart deprimerad.. Köpte sedan ett nytt glas till skärmen och skulle byta den men det slutade med att jag hade sönder hela digitizern så nu ligger den och samlar damm i en låda...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z170X Gaming 3 | CPU: i7 6700K @ 4,4GHz | Grafikkort: ASUS GTX 1070 8GB STRIX | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Kingston HyperX 16GB 2133MHz | SSD: Samsung 850 EVO 1TB & 500GB Chassi: FD Define S

Permalänk
Medlem

Köpte ett par nya hörlurar för 600, och de första jag gjorde var att gå ut ut butiken och tappa dem så de sprack *facedesk*

Permalänk

Inte direkt första veckan men iaf första månaden!

Jag hade ägt min Macbook Pro Retina 15" för 25k i ungefär en månad när jag flyttade med min tjej för att studera på högskola. Vi hade precis packat upp det sista för dagen och la oss i sängen för att glo på film och käka lite gott, jag ställer datorn i sängen uppe på täcket för att hämta något och min tjej sträcker på sig tillräckligt mycket för att lyckas få täcket att spänna sig och datorn glida mot kanten och rakt ned i golvet med "väcket" mellan skärm och resten av datorn först. Skärmen böjer sig i vänstra nedre hörnet så att det blir ljusblödning på skärmen som man stör sig på ordentligt när omgivningen är mörk. Kollade vad en ny skärmpanel kostade och det var ju 900 dollar för en retail-skärm, hon erbjöd sig att köpa en men snäll som man är så tog man smällen och sa "Det behövs inte"

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 7700k 4,7GHz :-: RAM: 16GB DDR4 @ 2133MHz :-: GPU: 2x ASUS GTX 1080 Ti 8GB + ASUS GTX 1060 6GB :-: PSU: Corsair RM850

Permalänk
Medlem

Glömde min Samsung Galaxy S på en flight mellan Miami och New York. Självklart var det någon jävel som stal luren. Förhandsbokade då en Samsung Galaxy S2 som jag fick vänta på i tre veckor. Andra kvällen jag har telefonen ska jag ut och festa i Gbg. Kliver av vid Korsvägen och snubblar till på en trottoar, telefonen flyger ur handen och blir överkörd av en buss.

... jag tog första bästa buss hem igen då mitt partyhumör stendog.

Permalänk
Medlem

det svider när man läser allt detta :S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MajorOfSweden:

Jag hade ägt min Macbook Pro Retina 15" för 25k i ungefär en månad när jag flyttade med min tjej för att studera på högskola. Vi hade precis packat upp det sista för dagen och la oss i sängen för att glo på film och käka lite gott, jag ställer datorn i sängen uppe på täcket för att hämta något och min tjej sträcker på sig tillräckligt mycket för att lyckas få täcket att spänna sig och datorn glida mot kanten och rakt ned i golvet med "väcket" mellan skärm och resten av datorn först. Skärmen böjer sig i vänstra nedre hörnet så att det blir ljusblödning på skärmen som man stör sig på ordentligt när omgivningen är mörk. Kollade vad en ny skärmpanel kostade och det var ju 900 dollar för en retail-skärm, hon erbjöd sig att köpa en men snäll som man är så tog man smällen och sa "Det behövs inte"

Antar att det blev en bra kväll i övrigt då tjejen hade dåligt samvete

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Antar att det blev en bra kväll i övrigt så tjejen hade dåligt samvete

Haha så sant, det blev en mycket trevlig kväll som tröst på såren

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 7700k 4,7GHz :-: RAM: 16GB DDR4 @ 2133MHz :-: GPU: 2x ASUS GTX 1080 Ti 8GB + ASUS GTX 1060 6GB :-: PSU: Corsair RM850

Permalänk
Medlem

Första kvällen med htc one, Går och filmar en kompis varpå jag tappar mobilen rakt ner i betong, glaset sprack uppe till höger samt kamera glaset spräcktes och nere till höger har den gått sönder helt å alu på framsidan har släppt funkar grymt bra ändå så skiter i vilket

Permalänk
Medlem

Var på skolan med min relativt nyköpta mobil, Lg p936. Satt i soffan, ställde mig upp och den gled ur fickan.. landade med skärmen mot golvet, satte foten och halkade på den och drattade på rumpan.. Skärmen var hel, men riktiga repor blev de,

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk

Det var inte länge sen jag flyttade datan till balkongen för att blåsa bort allt damm, och precis när jag var färdig och skulle gå tillbaka så snubblar jag och datorn kommer rakt på min vänstra fot när jag stod på klinkers golvet. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ kommer jag ihåg att jag skrek, så ont det gjorde! Som tur så blev det bara en liten repa på datorn.

Permalänk
Medlem

Hade en kompis som blev påsprungen med en två dars gammal s3'a i handen, tappade den och den sprack.

Personen fortsatte spring....

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"