Vilken ska man köpa Acer eller LENOVO?

Permalänk

Vilken ska man köpa Acer eller LENOVO?

Hej alla.

Jag tänkte köpa en bärbar för att plugga med och självklart spela lite spel Det jag kommer göra är vanliga läxor sen också programmering och sånt. Sedan tänkte jag spela spel som League of legends och såna enkla steam spel.

Jag har kollat på två datorer men kommer datorn klara av LOL på high med konstant 60fps? Sedan undrade jag skulle man kanske kunna lira battelfield3 på den på low/medium? kanske lite mycket att kräva för den här pris klassen?

Jag kollade på denna: Acer V5-573G som många har länkat på denna forum men fick inte svar på mina frågor

Här är länken: http://cdon.se/hemelektronik/15inch-acer-v5-573g-54208g50aii-...

Sen står det att CPU är 1,6ghz men sen läste jag att den har Turbo upp till 2.6GHz. Så kommer den att gå upp till 2.6 när jag spelat battelfield3?

Sen kollade jag på: LENOVO THINKPAD EDGE E540

Länken här nere: http://www.dustinhome.se/product/5010759928/lenovo-thinkpad-e...

Vilken av de skulle passa mig om jag förstår rätt så har LENOVO bättre CPU men sämre grafik än Acer datorn? Men är LENOVO datorn fast på 2.2ghz eller boostar den upp sig som Acer datorn gör? Om den inte gör det borde inte Acer datorn vara bättre för att i kävande situationer boostar den upp sig till 2,6ghz medans LENOVO datorn är fast på 2.2ghz? Jag kanske förstår fel

Det skulle vara super med andra förslag som bättre än de jag länkade min max budget är 7000kr

Tack i förhand

Permalänk

Hej

Ren objektiv fakta för att jämnföra produkterna:
CPU: Lenovon har bättre CPU med en i7 quad core-processor
Grafik: Acern har bättre grafikkort
Mått & Vikt: Acern är lättare (-460 gram), samt tunnare
Hårddisk: Lenovon har mer lagring (1tb), samt ssd-cache
RAM: Samma, 8gb
Tangentbord: Acern har bakbelysta tangenter
Skärm: Acer har FullHD IPS, Lenovo har FullHD TN-panel, så där har Acern stor fördel med en IPS-panel.

Kort och gott, båda datorerna är grymt prisvärda och som du säger har båda genererat mycket hype på forumet.
Båda kostar lika mycket (eftersom att CDON kör en kampanj med 500kr rabatt just nu)

Recension på Acer V5-573:
http://www.notebookcheck.net/Review-Acer-Aspire-V5-573G-54208...

Angående processorn, båda processorerna anpassar sin klockfrekvens efter belastning, detta är vanligt och samma med alla intel-processorer, det görs för att maximera batteritiden.

Lycka till i ditt val!

Visa signatur

Acer Sverige | Support & Service: 060 - 10 25 00 | support.sweden [at] acer.com | Facebook | Acer Web | Acer Community

Permalänk
Skrivet av AcerSverige:

Hej

Ren objektiv fakta för att jämnföra produkterna:
CPU: Lenovon har bättre CPU med en i7 quad core-processor
Grafik: Acern har bättre grafikkort
Mått & Vikt: Acern är lättare (-460 gram), samt tunnare
Hårddisk: Lenovon har mer lagring (1tb), samt ssd-cache
RAM: Samma, 8gb
Tangentbord: Acern har bakbelysta tangenter
Skärm: Acer har FullHD IPS, Lenovo har FullHD TN-panel, så där har Acern stor fördel med en IPS-panel.

Kort och gott, båda datorerna är grymt prisvärda och som du säger har båda genererat mycket hype på forumet.
Båda kostar lika mycket (eftersom att CDON kör en kampanj med 500kr rabatt just nu)

Recension på Acer V5-573:
http://www.notebookcheck.net/Review-Acer-Aspire-V5-573G-54208...

Angående processorn, båda processorerna anpassar sin klockfrekvens efter belastning, detta är vanligt och samma med alla intel-processorer, det görs för att maximera batteritiden.

Lycka till i ditt val!

Tack för Svaret Acer men om vi säger att jag ska spela battelfield3 på low vilken skulle klara det bättre?

Permalänk

Hej

Den med bäst grafikkort, alltså V5-573g är jag tämligen överttygad om.
Lenovon skulle ha fördel i laddningstider på grund av SSD-cachen, men inte under spelande.

Visa signatur

Acer Sverige | Support & Service: 060 - 10 25 00 | support.sweden [at] acer.com | Facebook | Acer Web | Acer Community

Permalänk
Skrivet av AcerSverige:

Hej

Den med bäst grafikkort, alltså V5-573g är jag tämligen överttygad om.
Lenovon skulle ha fördel i laddningstider på grund av SSD-cachen, men inte under spelande.

Tack för svaret härligt att ni är på forumet och hjälper till

Permalänk
Medlem

Hade aldrig köpt en dator utan SSD.

Permalänk

Hej swec! jag lägger in en fråga här, istället för att skapa en ny tråd!

Min fråga lyder, är http://www.komplett.se/acer-aspire-v5-573g-156-hd-matt/794824 (Bang for the buck?)
Eller finns det andra alternativ? Anvädningsområden är lite gaming, hos polarna eftersom dem bor 5 mil från mig, och orkar inte dra med dunderburken.

Upskattar svar:)
Mvh Poternejm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av poternejm:

Hej swec! jag lägger in en fråga här, istället för att skapa en ny tråd!

Min fråga lyder, är http://www.komplett.se/acer-aspire-v5-573g-156-hd-matt/794824 (Bang for the buck?)
Eller finns det andra alternativ? Anvädningsområden är lite gaming, hos polarna eftersom dem bor 5 mil från mig, och orkar inte dra med dunderburken.

Upskattar svar:)
Mvh Poternejm.

Jag tycker då Acer-datorn som länkas i första posten är mest prisvärd om du ska jämföra Acer och Acer. På CDON-burken (alltså den som länkas i första posten) http://cdon.se/hemelektronik/15inch-acer-v5-573g-54208g50aii-... får du FHD IPS-panel och 500gb HDD istället för vanlig HD TN-panel och 1TB hdd på den på Komplett. Lätt val imo! CDON-maskinen ligger fortfarande på 6490kr med kod (xYtTHtUU) också.

Sen beror det såklart på vad du ska spela etc, men chassit väger bara 2kg och är tunnt och smidigt. Har skrivit det i nån annan tråd, men min tjej har det chassit så har haft lite möjlighet att klämma och känna

Permalänk
Medlem

I dag var jag hos inet när jag pratade med de sa se att Acer datorn har dålig prestanda i spel som Lol, och battelfield 3, och säger att Lenovo skulle klara sig bättre i spel. Så min fråga vilken är bättre i spel?

Permalänk

Hej TsExi,

Jag är skeptisk, jag är övertygad om att bättre GPU är viktigare i spel.
Vilken INET-butik var det? F.ö lite konstigt uttalande iom att dom inte verkar sälja den Lenovon som länkas här?

Visa signatur

Acer Sverige | Support & Service: 060 - 10 25 00 | support.sweden [at] acer.com | Facebook | Acer Web | Acer Community

Permalänk

Vad är det för respons tid på ips skärmen? Det kan va värt att tänka på om hen skall spela fps spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcerSverige:

Hej TsExi,

Jag är skeptisk, jag är övertygad om att bättre GPU är viktigare i spel.
Vilken INET-butik var det? F.ö lite konstigt uttalande iom att dom inte verkar sälja den Lenovon som länkas här?

Jo jag blev det också för nära jag kolla på reviwe så hade den ganska Bran spel prestanda för spel. Och många säger att man kan lira bf3 med den på bra flit på low settings. Vilken tycker ni skulle passa bäst för spelande jag tror det är Acern men folk hör på forumet går efter lenovon för bättre CPU så nu är jag förvirrad.

Permalänk
Medlem

Har du bestämt dig, vilken blev det? Står i samma valångest som Ts..