Permalänk
Medlem

Mini-ITX bygge

Chassi: Fractal Node 304
CPU: Intel i5-4670k @ stock
RAM: 8GB Corsair Vengence
HD: Sandisk Ultra 256GB
GPU: MSI Gaming GTX 770 OC
Moderkort: Gigabyte Z87N
PSU: Corsair CX 600M

Mini-ITX bygge

Permalänk
Medlem

Fina grejer, usel kabeldragning.

Byggde själv mitx för första gången nyligen, i ett Node 304.

En näve buntband och tålamod krävs för en kabeldragning som ens är någorlunda okej.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Sweede:

Fina grejer, usel kabeldragning.

Byggde själv mitx för första gången nyligen, i ett Node 304.

En näve buntband och tålamod krävs för en kabeldragning som ens är någorlunda okej.

Så sant så lite extra planering att försöka få så lite kablar som möjligt krävs. Helst ska du ha en enda stor till HDDs osv för då kan du använda små adapters på vägen.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Fina grejer, usel kabeldragning.

Byggde själv mitx för första gången nyligen, i ett Node 304.

En näve buntband och tålamod krävs för en kabeldragning som ens är någorlunda okej.

Håller helt med, Ska införskaffa en bättre CPU fläkt och sen dra om allt, och inte 00:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Så sant så lite extra planering att försöka få så lite kablar som möjligt krävs. Helst ska du ha en enda stor till HDDs osv för då kan du använda små adapters på vägen.

Helt klart! Just nu har jag en extra fet kabel bara för molex kontakten till fläktkontrollen.

Permalänk
Medlem

Vad är för format på skärmen? På min iphöne ser det ut som den är typ dubbelt så bred som hög, men den har visat konstiga bilder innan

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

AOC!?!? trodde dem inte fanns längre!

Hur är kvalitén på den skärmen? vad kostade den?

Jag har haft en AOC skärm tidigare, innan TFT/LCD ens var tanke på att köpa då de kostar multum då.
min AOC var då en CRT skärm, å jösses vilket skräp det var! UÄCK, så därför jag undrar hur kvalitén upplevs idag så många många år senare

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

AOC!?!? trodde dem inte fanns längre!

Hur är kvalitén på den skärmen? vad kostade den?

Jag har haft en AOC skärm tidigare, innan TFT/LCD ens var tanke på att köpa då de kostar multum då.
min AOC var då en CRT skärm, å jösses vilket skräp det var! UÄCK, så därför jag undrar hur kvalitén upplevs idag så många många år senare

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/168649-aoc_q2963pm_29...

2990 på webhallen om du är inloggad

Såg att det fanns ett helt gäng med AOC skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/168649-aoc_q2963pm_29...

2990 på webhallen om du är inloggad

Såg att det fanns ett helt gäng med AOC skärmar.

frågan är hur kvalitén är idag på AOC, hoppas bra när dem ändå kostar en slant.

Jag har 3x Fujitsu 22" skärmar, som jag köpte för 995:- styck, (förvisso tillfälligt kampanjpris men ändå och udda storlek 16:10, inte 16:9) å dem är bra i mitt tycke. så som du märker är jag inte så kräsen, så om jag tidigare tyckt att AOC suger älgballe så måste dem vara rätt bra idag med de priserna

BTW: HATAR 16:9 skärmar, de är så jävla smala så man får ju scrolla tills fingret trillar av när man surfar om man inte flippar på skärmen på högkant
De har jag gjort med en av mina skärmar på jobbet, men det var mest för att jag ville ha ett bra Putty.exe fönster för att läsa Linux loggar osv men får agera FireFox skärm också

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najsisen:

Vad är för format på skärmen? På min iphöne ser det ut som den är typ dubbelt så bred som hög, men den har visat konstiga bilder innan

Det stämmer 21:9 format

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

AOC!?!? trodde dem inte fanns längre!

Hur är kvalitén på den skärmen? vad kostade den?

Jag har haft en AOC skärm tidigare, innan TFT/LCD ens var tanke på att köpa då de kostar multum då.
min AOC var då en CRT skärm, å jösses vilket skräp det var! UÄCK, så därför jag undrar hur kvalitén upplevs idag så många många år senare

Jag tycker bilden är riktigt fin, foten är kanske inget att hurra för men den kostade också 3k istället för 4k.
Här har du en länk till en review http://www.tomshardware.com/reviews/aoc-q2963pm-ultra-wide-re...

Skrivet av wRRM:

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/168649-aoc_q2963pm_29...

2990 på webhallen om du är inloggad

Såg att det fanns ett helt gäng med AOC skärmar.

Precis det erbjudande jag utnyttjade

Permalänk
Medlem

Har uppdaterat galleriet med lite nu bilder

Permalänk

trevligt burk och lya för övrigt. vad tycker du om skärmen? är mycket sugen på en sådan 29" skärm.

ge lite om dömen om den

Visa signatur

Wood Computer Case, ett datorchassi gjort från grunden i trä syns här .

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteBondues:

trevligt burk och lya för övrigt. vad tycker du om skärmen? är mycket sugen på en sådan 29" skärm.

ge lite om dömen om den

Jag tycker bilden är fin och jag personligen gillar formatet, men man behöver definitivt vänja sig.

Personligen så köpte jag den för att vara mer produktiv i min programmering men har ännu inte hunnit testa detta.

Något som man måste tänka på, om man framförallt har skärmen för spel, är att det inte finns fullt stöd för 21:9 i alla spel, så ibland kan man bli tvungen att köra i 1920x1080.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur är skärmen i spel? Bra stöd för native upplösning?

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan86:

Hur är skärmen i spel? Bra stöd för native upplösning?

Skrivet av bennne:

...
Något som man måste tänka på, om man framförallt har skärmen för spel, är att det inte finns fullt stöd för 21:9 i alla spel, så ibland kan man bli tvungen att köra i 1920x1080.

Har hittils bara testat några få spel, där stöd finns verkar det vara riktigt nice, typ BF3 och Minecraft fungerar bra. Skyrim hade inte inbyggt stöd för det men mha. https://www.flawlesswidescreen.org så var det inga problem och det funkade bra. AC4 Blackflag däremot är man tvungen att köra i 1920x1080 dvs. svarta kanter på sidan.

Permalänk

Vad är det för stativ som håller upp den skärmen på sidan? hemmabygge eller köpt?

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4,4GHz Moderkort: Gigabyte Z97MX-GAMING 5 GPU ASUS GTX 780 OC
HDD WD Blue 500GB PSU Fractal Design integra 750W Chassi NODE 804
PSU Fractal Design integra 750W CPU Kylning Coolermaster Sedion 120M
RAM 16GB Corsair LP 1600MHz SSD KINGSTON V300/OCZ agility 3 (120GB/60GB)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filip1727:

Vad är det för stativ som håller upp den skärmen på sidan? hemmabygge eller köpt?

Köpt, http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/tv-tillbehor/fasten-...

Permalänk
Medlem

Lite mer städat än i min node, kanske för ditt nätagg är modulärt och inte mitt. Annars snyggt galleri

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Lite mer städat än i min node, kanske för ditt nätagg är modulärt och inte mitt. Annars snyggt galleri

Tack
Inte lika städat nu dock, pga. av HDD liknande ljud från PSUn ( antagligen coil whine ) så uppgraderade jag mig till ett TX650, vilket inte är modulärt. Ska dock göra om kabeldragningen nu i veckan förhoppnignsvis, får se hur bra det blir.

Permalänk
Medlem

Intressant, då jag själv i princip tänker beställa precis samma setup, skönt att få se lite bilder på just detta bygge.
Hur är det med Temps osv? lust att kanske posta lite här så man får veta lite, Jag hade dock tänkt köra med H80 istället för stock.

/890611

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobikong:

Intressant, då jag själv i princip tänker beställa precis samma setup, skönt att få se lite bilder på just detta bygge.
Hur är det med Temps osv? lust att kanske posta lite här så man får veta lite, Jag hade dock tänkt köra med H80 istället för stock.

/890611

CPUn med stock kylarn går upp till ca. 50 grader under heavy load, GPUn till 70-80.

Skickades från m.sweclockers.com