Permalänk
Medlem

Är högtalarsystemet att rekomendera? jag är på jakt efter ett nytt 5.1 och har ingen lust att betala 4000 för z5500 eller vad dom hette..

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Är högtalarsystemet att rekomendera? jag är på jakt efter ett nytt 5.1 och har ingen lust att betala 4000 för z5500 eller vad dom hette..

Det är väl inget dundersystem men det är helt ok. Basen dunkar på bra och det är helt ok ljud men skulle jag köpa idag så skulle jag satsa på ett bättre 2.1-system. Men som 5.1-system får du nog inte bättre för pengarna. Allt beror lite på vad du har för krav och har du inte högre krav än mig så blir du säkert nöjd.

Du vet hur det är. Audiofiler skulle säga att det är skit Men det skulle dom säga om z5500 så...
Är du en normal svensson som vill ha lite dunka dunka och helt ok diskant och mellanregister till dina spel så är det bara att köpa.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Det är väl inget dundersystem men det är helt ok. Basen dunkar på bra och det är helt ok ljud men skulle jag köpa idag så skulle jag satsa på ett bättre 2.1-system. Men som 5.1-system får du nog inte bättre för pengarna. Allt beror lite på vad du har för krav och har du inte högre krav än mig så blir du säkert nöjd.

Du vet hur det är. Audiofiler skulle säga att det är skit Men det skulle dom säga om z5500 så...
Är du en normal svensson som vill ha lite dunka dunka och helt ok diskant och mellanregister till dina spel så är det bara att köpa.

Jag har har inte speciellt stora krav, långa sladdar och bra ljud är väl det enda

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk

dethär är mitt favorit galleri på hela sweclockers skulle vilja ha ett chassi i stil med detta, ett högt och rymligt, dessutom vore en kompressor skit kul men man ser inga längre :/

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Gammal tråd, men kunde inte motstå all nostalgi när jag såg chassiet. Hade också ett HX08 för länge sen.

Hittade en bild

Visa signatur

MSI P67A GD55 | Intel i5 2500 3.3 | Gigabyte GTX 760 Windforce 3X | 8gb A-Data 1333 | Intel 320 SSD 120GB (+ misc storages drives...) | Fractal Design R3 Arctic White | Logitech G700 | Qpad Heaton XXL | Dell U2412M | Topre Realforce 88UB | Focusrite Scarlett 2i2 | Sennheiser HD-650

Permalänk

Riktigt kul!

Visa signatur

Corsair 650D | ASUS Corsshair V Formula | AMD FX-8150 "Bulldozer" @ 4,0 GHz | Corsair H100 + 4 Corsair SP High Performance 120mm | MSI GTX 580 Lightning extreme Twin Frozr III | 8GB Corsair Dominator 1600MHz | Corsair AX 850W | Corsair Force 3 series 120gb | 2x OCZ - Agility 3 12gb | Benq G2750 | Benq G2420HD | Corsair K90 | Mionix Naos 5000

CITERA FÖR SVAR!!!

Permalänk
Medlem

Ja än lever hon gamla gamingdatorn. Med ett nytt grafikkort så rullar det på fint i spelen igen.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Snacka om väl investerade pengar på ditt GPU block! troget och hänger i bra

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Ett riktigt fint grafikkort!

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk

Har följt det här galleriet ett tag, riktigt kul att du har kvar dina gamla trogna vattenblock!

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur många gånger jag har varit inne och tittat på detta galleriet genom åren. Det känns lite som att komma hem

Visa signatur

The most ULF of them all.

Permalänk
Medlem

870mhz på gpu nu med maxvolt för att inte få grafikfel. 1700mhz på minnena.
grillade ordentligt nu och den här kylningsriggen pallar nog inte så mycket mer då cpun ligger på 70 grader på den kärna som jobbar mest och gpun ligger på 66 grader.

Måste nog in med en till radiator någonstans. Skulle ha tagit bort min gamla kub och satt in en ny i taket.

Dax att modda kanske. Hur som helst är det här kortet grymt. Jäklar vad det klockar.
Lär väl minst prestera som ett GTX470 nu. Dessa Fermikort brukar skala bra med klock på gpu.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

inte låsa upp det till ett gtx470 och sen klocka det?

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt inte kollat om det är 10 minnes-kapslar på kortet. har inte varit bort med minneskylaren så jag kunde se det.

Är det 10 st minneskapslar på det så går det i 99% av fallen låsa upp det. Men som jag förstått det är det inte referenskorten som
brukar gå att låsa upp. Jag ska ta och kolla upp det där när jag får tid.

Har ju lite dåligt drag i lådan också eftersom det är vattenkylt så jag var tvungen att sätta dit en fläkt som pustade bort all varmluft från kortet. Jäklar vad det blir varmt. Det märks att man inte har en så bra låda för att få ut varmluftendär bak.

Original så finns det ju inte ens något fläkthål där bak utan jag har moddat dit ett hål för 80mm-fläkten och det måste verkligen sitta en fläkt där.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

det är referenskorten som går att låsa upp och även om du inte har 10 minneschipp så kan man fortfarande låsa upp shadersen !

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem

Där ser man, och om man misslyckas då? Inget händer eller brickar man kortet?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

om du har nått annat grafikkort så e det ju bara att flasha tillbaka orginalbioset om det inte skulle funka

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem

Provade asus upgrade tool och där failade jag i alla fall. "This card cannot be upgraded" så jag får nog ge mig helt enkelt. Enligt folket som kan det här så verkar det helt enkelt betyda exakt som det säger. Så jag låter det vara helt enkelt.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Härligt att se att någon använder ett Aopen HX08 fortfarande. Hade själv ett sådant, självklart även med mycket modifikationer. Prometia Mach II-enheten var grym. För ett gäng år sedan hade jag en Asetek Vapochill Standalone insatt i ett vanligt datorchassi, när man startade igång datorn och allting gick igång så skakade hela datorn till, precis som en bil ungefär, rätt sexigt

Lycka till med vad du än hittar på!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

Lätt på "Top 5" av sweclockers gallerier. Forsätt gärna uppdatera detta.

Permalänk
Medlem

har et DQ6-x38 HK hemma, klokkade min G0 q6600 til 4.2 ghz stabilt med den rätt bra MOBO med MONGA bios updates

maila mig på kaiandre88@gmail.com om du är intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av aiaN88:

har et DQ6-x38 HK hemma, klokkade min G0 q6600 til 4.2 ghz stabilt med den rätt bra MOBO med MONGA bios updates

maila mig på kaiandre88@gmail.com om du är intresserad

Imponerande klock!

Nu måste jag ge mig ett tag igen men tack för erbjudandet

Jag orkar helt enkelt inte byta moderkort och installera om Windows för en eventuell lika klock

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Inaktiv

Du råkar inte sitta på måttet för max höjd på processor kylare?
Känner inte för att lägga 900:- på nytt chassi, då jag har detta ståendes med en AMD athlon 900MHz i. Fungerar inte längre tyvärr men men tänkte rota ur den och in med nya grejer.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Du råkar inte sitta på måttet för max höjd på processor kylare?
Känner inte för att lägga 900:- på nytt chassi, då jag har detta ståendes med en AMD athlon 900MHz i. Fungerar inte längre tyvärr men men tänkte rota ur den och in med nya grejer.

Mvh

Hur gick det med kylaren?
Stämde måtten du fick av mig?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av blade80:

Hur gick det med kylaren?
Stämde måtten du fick av mig?

Kollade det på ett ungefär men skaffade nytt chassi ändå. Men ingen eftermarknadsfläkt Det kommer senare om det skulle behövas. Går som desktop utan att spela just nu, med linux på den.. så en FX8320 är bra i överkant

Permalänk

jag älskar det du har gjort här och hoppas faktiskt på att du inte byter chassi för såna chassin e så jäkla snygga om man sköter dem rätt

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk

ååååååååååhhhhhhhhhhhhhh vilken LOGG!!! IM IN LOVE

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

ååååååååååhhhhhhhhhhhhhh vilken LOGG!!! IM IN LOVE

Kul att det uppskattas

Det ska bli lite nya prylar framöver till hösten. Jag återkommer med det.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av blade80:

Kul att det uppskattas

Det ska bli lite nya prylar framöver till hösten. Jag återkommer med det.

Juste!
Min står som brandvägg nu, amd am1 cpu och lite annat för att den ska fungera