Permalänk

Detta är den finaste byggloggen genom tiderna enligt mig , 11p

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Permalänk
Avstängd

Grymt. Fast du har bytt mobo 3 ggr men det bästämmer du. Inte jag.

Visa signatur

OBS!Mitt gamla magic_shoot inlogg är borta! Detta är mitt nya. Bara satt du vet! Dator: amd x2 3600+,asus m2npv-vm,aeroengine2,2gb,80gb

Permalänk
Medlem

hehe väldigt nice och värkar va skit dyrt men va F*n e Hårddisken en Samsung 320Mb.? liksom den borde inte räcka länge xD

Permalänk
Medlem

Riktigt fina bilder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aines
hehe väldigt nice och värkar va skit dyrt men va F*n e Hårddisken en Samsung 320Mb.? liksom den borde inte räcka länge xD

Fanns ingen större i lokalbutken just den dagen och jag ville ha en ny. Körde tidigare en gammal 45Gb som systemdisk. Men nu kör jag den här istället.
Utrymme går det ingen nöd på, har runt 1,5TiB sammanlagt så det räckte fint med en 320Gb ändå. Billigt fick jag den också, femhundringen jämt gav jag för den så då gick de ju bra

Edit:
320Gb, inte 320Mb

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

jag skulle hellre tagit 45gb istället för den nya 320mb:)

Visa signatur

Antec P180B | Corsair HX620W | Asus P5P55D | Core i7 860 | 4Gb Corsair Dominator 1600mhz | 1TB Seagate 7200.11 | GeForce GTX285 |
Vattenkylning: MCR220, MCR320, MCP355 (XSPC-top), DD Dual-bay Res | EK Wave, EK S-max NB | MCW60

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chokla
jag skulle hellre tagit 45gb istället för den nya 320mb:)

Jag också. Hehe, så klart det är en 320Gb, eller för att vara korrekt 320Gib.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

så vad blev det för skillnad med e6850 och q6600 i tex 3d mark?

eller det kanske är svårt att veta om du inte har maxat båda..

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av had0c
så vad blev det för skillnad med e6850 och q6600 i tex 3d mark?

eller det kanske är svårt att veta om du inte har maxat båda..

Skillnaden blev runt 1000p i 3DMark06. Från ungefär 12500p till ungefär 13500p. till Q6600 fördel så klart. Men i de flesta spel märker jag ingen skillnad över huvud taget mellan dessa. Men inte så konstigt när jag inte har testat med något spel som har stöd för Quad Core. Samtidigt som båda är rejält överklockade och då jag kör med 1920x1200 upplösning och det nu är graffet som sätter stopp. Har ju bara ett 8800GTS 320Mb

Testade med E6850@4.2Ghz och Q6600@3.8Ghz.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Skillnaden blev runt 1000p i 3DMark06. Från ungefär 12500p till ungefär 13500p. till Q6600 fördel så klart. Men i de flesta spel märker jag ingen skillnad över huvud taget mellan dessa. Men inte så konstigt när jag inte har testat med något spel som har stöd för Quad Core. Samtidigt som båda är rejält överklockade och då jag kör med 1920x1200 upplösning och det nu är graffet som sätter stopp. Har ju bara ett 8800GTS 320Mb

Testade med E6850@4.2Ghz och Q6600@3.8Ghz.

ok. det var ju iofs inte maxade men fint klockad i alla fall.. 1000p extra antar att 3dmarks har stöd för quad??

Vet dock inget spel som har "riktigt" stöd för quad och tror inte nån kommer ha det.. vad jag förstår så skall cyrix? eller vad det nu heter bara ha stöd för duo och en patch för quad.. som tex supcommander..

och skulle inte 640 eller ens gtx vara det du skall lira med me så hög upplösning?

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Medlem

Imponerande setups

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

nice bygge (y)

Visa signatur

=)

Permalänk
Avstängd

fy fan vilken ful dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av im_not_a_pro
fy fan vilken ful dator

Den må kanske inte var den snyggaste datorn jag har sätt men ack så cool den e Som en natrulig evolution 10p

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Medlem

Nice piece of history.

10p helt klart.

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem

Väldigt roligt album! Som en livshistoria ^^. 10p.

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Antec P182 | Corsair VX550 | Q6600 G0 | Noctua NH-U12F |
Crucial Ballistix 8500 4Gb | 8800GT @ 700Co 1750Sh 1054Me

Permalänk
Avstängd

Jag älskar att kolla på massa bilder! Detvillsäga JAG ÄLSKAR DITT GALLERI! (eller bygglogg då:))

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Avstängd

snyggt det ända fula i det hela va lådan , det känns som den är en rarietet att det är därför du inte vill byta ut den.

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk

riktigt najs.. blev sugen på att rigga upp ett ATX system igen.. Kör ju matx nu.. har ju ett fint vattenkyllingkitt med. och en g0 q6600 som gjorde 4ghz på luft

Visa signatur

Landator: Q6600 @ 4ghz | 4gb Ballstix pc8500 | ASUS p5k-vm Matx | Asus 8800GT 512 | 150gb raptor | WD 250gb | 2x500gb seagate | Tagan 480w | Aplus micro-atx chassi | Samsung 226BW | Audigy ZX 5.1 |

Permalänk
Medlem

Haha coolt. inte många som har me flera års historia från 9800pro tiden tills nu riktigt fint. Tycker de där chassit är jävligt coolt. 10P Lätt!

Visa signatur

| Core 2 Duo E6300 | Shappire Radeon 2600XT 800Mhz/1720Mhz | 2,5 GB RAM DDR2 PC5300 | Biostar A7A 8.0 | Silentium T1 | Razer Diamondback| 400GB HDD (2x200gb) | Win XP| LG Flatron L222WS | Seasonic 350W |

Windows Vista Suger! Åratal har dom haft på sig och de är va dom kommer med.

Permalänk
Medlem

Tack för att ni uppskattar gamla chassin. Tanken var att hela tiden fylla på galleriet när något förändras. Synd bara att jag inte har några bilder på chassit när det var nytt, innan jag satte i vattenkylningen.

LOL, jag kommer ihåg min första kylare till min Athlon-prolle. Kommer inte ihåg vilken hastighet det var på den men kylaren var en Thermaltake Super Orb. En Tornmodell med två st 40mm-fläktar som gav ett jäkla ljud ifrån sig. Jag försökte en jäkla massa för att få ner ljudet från den utan att lyckas speciellt bra. Det var då som jag började laborera med bättre kylning och till slut bestämde mig för vattenkylning. Det var en spännande tid, vattenkylning var så nytt då så allt man gjorde fick man testa sig fram själv med. Det fanns helt enkelt inte så mycket hjäp. Det roliga är att jag kör med samma cpu-block nu som då och det funkar lika bra nu som förr. Samma pump, slang och radiator har jag också kvar än. Det som jag har kompletterat med är en till radiator och ett gpu-block.

Jag har precis hittat ett jobb nu efter universitetsstudierna så nu börjar pengarna rulla in ordentligt. Så om några månader blir det att köpa det värsta graffet som finns ute. Det få bli som en liten present till mig själv Jag får se om det blir ett heltäckande block till det då. Det vore kul med bättre pump och cpublock också. Chassit behåller jag ett tag till

Här har ni en bild på Orben som jag hade förr:
http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.overclockers...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Fett nice, fast lite hög temp me 63 grader i load me din Q6600 med "vattenkylning"?

Kabeldragningen är nog bland de värsta man sett, men med alla dom där sakerna lär det vara lite svårt o få det bra.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

vadå byta:s SLI:a dem istälelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuer_frei
Fett nice, fast lite hög temp me 63 grader i load me din Q6600 med "vattenkylning"?

Kabeldragningen är nog bland de värsta man sett, men med alla dom där sakerna lär det vara lite svårt o få det bra.

Jo det är ingen vidare temp på prollen men det är gamla grejer så jag skulle nog tjäna bra på att byta vattenblock och pump.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GummiSlangen^^CL vadå byta:s SLI:a dem istälelt

ja om man ändå kunde göra så, moderkort som inte stödjer sli och olika kort men men, om det skulle funka vore det toppen. Som AMD/ATI ha gjort. Det ska ju gå köra olika kort i CF så man slipper sälja eller skippa det gamla kortet, man bara sätter i ett till, coolt om det funkar bra.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd

Hur länge har du haft det dära chassiet nu? Annars ser det riktigt bra ut, redan gett 10p.

Visa signatur

Alltid AMD
Alltid nVidia
Alltid ASUS- Alltid dator! :)

Permalänk

10p!

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Medlem

Underbart Galleri! Tråkit med Mach2 dock, hade varit kul att se lite resultat. 10 raka fråm mig iallafall!

Permalänk
Medlem

Häftigt ! riktigt imponerande att se bra jobbat 10 p

Visa signatur

CPU: Intel Core 2 Quad @ 2.4 Ghz | GPU: Gainward 8800 GTS 512 mb | PSU: Corsair 550 W | Moderkort: Asus P5k Premium | Minnen: Corsair XMS TWIN2X 2048 mb | HDD: Seagate Barracuda 250 GB | Övrigt: Windows Vista Home Premium 32 bit

Permalänk
Medlem

varför 3GB minne? coolt, men använder du mer än 2GB nån gång?

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luddha
varför 3GB minne? coolt, men använder du mer än 2GB nån gång?

Har 4GB men windows XP 32-bit kan bara adressera 3GB. Måste köra 64-bitars om man ska kunna använda mer än 3GB.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.