EA skjuter upp expansioner till Battlefield 4 för att laga buggar

Permalänk
Skrivet av traebit:

Fixa hitbox/netcode plx.

Det kommer dom aldrig göra. BF serien har alltid haft dålig hitbox. Spela inte skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Detta är ingen bug. ADS Scopes utan zoom ger ingen zoom.
Kör du med hög FoV men ändå vill ha låg FoV när du går ADS? Använd ett scope som har zoom som t.ex Holo, vill du inte ha någon zoom använd RDS.

Skrivet av Cindori:

Läs tråden under filmen. Det är en bugg, eller i varje fall ett dåligt designval. Jag har en 30" 2560x1600 skärm och jag kan i princip inte spela spelet pga detta. Oavsett vilket sikte jag använder så blir avstånden dubbelt så stora kring 100 FOV än jämfört med 60 FOV. Och jag kan inte sänka FOV heller för det skapar illamående, känns som att springa runt med konstant zoom.

Skrivet av Terrell:

Hur kan ni/du kalla det för en bugg när ni inte ens är säkra på att det är det?
Som sagt, kör med Holo ifall du vill ha din FoV zoom och lämna RDS åt dom som inte vill ha FoV zoom.

Skrivet av UnkeN:

Som jag förstod det så menar han att han får en gratis inzoomning när han använder lägre FOV och alltså kan se lättare på längre håll. Inget att göra med siktet.

Mvh, Jakob

Skrivet av Pinkn00b:

Jo det är en bug, FoV ska inte ändra hur stort något ser ut med ADS det är som man skulle sikta med en kon.

Skrivet av Cindori:

Precis, hade Terrell faktiskt sett videon så hade han förstått detta.

Skrivet av HugSeal:

Jag fattar inte vad de menar att buggen är. Att saker blir mindre om man försöker trycka in mer information på samma skärmyta? Ja, jo, det låter ju onekligen rimligt. Fattar inte på vilket sätt det är en bugg bara.

Vill du ha 60 graders horisontell synvinkel så ser du inte lika mycket vilket i sig är ett enormt handikapp.
Vill du ha 110 graders horisontell synvinkel så kommer du ha extremt mycket bättre uppfattning om det kring dig men eftersom du trycker in mer info på samma skärm kommer sakerna bli mindre.

Skrivet av Terrell:

Det är så FoV funkar.
Kör ni med låg FoV får ni en bättre zoom helt generellt, när ni springer runt, skjuter hipfire(dvs inte ADS), osv. Här har ju låg FoV också övertag enligt er, varför använder inte ni det när ni sprinter runt helt vanligt? Då ser ni ju bättre och har bättre zoom när ni skall skjuta hipfire!

RDS och ironsights ger ingen zoom effekt och därefter ingen FoV förändring.
Alla scopes med en zoom effekt har också en FoV förändring.

Men visst jämför detta med BF3 och tro att det är en bugg bara för att det inte funkar exakt likadant. Men ni kan ju minst lära er först var FoV gör.

Skrivet av NympH:

Kollade du ens på videon eller läste i tråden?

Skrivet av Pinkn00b:

Jo det är en bug, FoV ska inte ändra hur stort något ser ut med ADS det är som man skulle sikta med en kon.

Skrivet av Cindori:

Precis, hade Terrell faktiskt sett videon så hade han förstått detta.

Skrivet av HugSeal:

Jag fattar inte vad de menar att buggen är. Att saker blir mindre om man försöker trycka in mer information på samma skärmyta? Ja, jo, det låter ju onekligen rimligt. Fattar inte på vilket sätt det är en bugg bara.

Vill du ha 60 graders horisontell synvinkel så ser du inte lika mycket vilket i sig är ett enormt handikapp.
Vill du ha 110 graders horisontell synvinkel så kommer du ha extremt mycket bättre uppfattning om det kring dig men eftersom du trycker in mer info på samma skärm kommer sakerna bli mindre.

Skrivet av Terrell:

Det är så FoV funkar.
Kör ni med låg FoV får ni en bättre zoom helt generellt, när ni springer runt, skjuter hipfire(dvs inte ADS), osv. Här har ju låg FoV också övertag enligt er, varför använder inte ni det när ni sprinter runt helt vanligt? Då ser ni ju bättre och har bättre zoom när ni skall skjuta hipfire!

RDS och ironsights ger ingen zoom effekt och därefter ingen FoV förändring.
Alla scopes med en zoom effekt har också en FoV förändring.

Men visst jämför detta med BF3 och tro att det är en bugg bara för att det inte funkar exakt likadant. Men ni kan ju minst lära er först var FoV gör.

Skrivet av NympH:

Kollade du ens på videon eller läste i tråden?

Skrivet av undelete:

Jag kikade på den omtalade videon. Kan det inte vara så att DICE gjort ett designval här? När man kör med hög fov så har man ett övertag för att se fiender i periferin. Kör man inzoomat (lägre fov) så får man ju inte alls den överblicken men har mer fokus rakt fram istället. Låter ju helt rimligt att man får välja vilket av dessa världar som passar en bäst. DICE kanske kände att i BF3 så får folk med hög fov det bästa från båda världar. Jag tycker att det låter helt rimligt att man får göra ett val.

Skrivet av Massy:

Om det nu ska vara helt "even playingfield" kan man ju sleva iväg FOV inställningen helt. Anledningen till att du har den högre är för att se mer omkring dig = bättre överblick.

Skrivet av Xelithium:

Hjälper absolut inte lika mycket som du tror. Så man ska vara spyfärdig varje gång man spelar ett game? Bara för man måste köra med 70 FoV? Vet du så mycket hate CoD: Ghosts fick för att dem inte hade en FoV slider?

Finns en tråd om detta, kanske bättre att fortsätta diskussionen där? Jag tycker det iallafall eftersom det gör det lättare för oss som upplever detta som problem/icke problem att ta del av all info.

Carry on!

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1255478-bf4-...

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Inte kraschat på väldigt länge för mig iallafall

Men att kunna flytta upp sig till att kunna köra på 64 spelar-servrar utan att det kraschar är ju ett stort plus samt att dem ska fixa massa buggar så klagar inte.

Awesome!

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk

UNDERBART! KANSKE MAN KAN BÖRJA SPELA I MARS IGEN DÅ!

Permalänk
Medlem

Är det random om man har problem eller inte, mitt har kanske krashat 1-2ggr sen jag började spela.

Permalänk
Medlem

Jag ansluter mig också till den lilla skara som har positiva upplevelser av spelet, har endast haft ett fåtal krascher sen betan kom. 65 h spelat. Därmed inte sagt att jag inte är medveten om att andra har betydligt större problem. Hoppas på att Dice/EA fixar detta i det närmaste

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 750D ] [ CM Hybrid Silent Pro 1050W ] [AMD Ryzen 7 5800x] [Gigabyte Aorus B550 PRO V2] [MSI RTX 3080 SUPRIM X ] [ HyperX Fury Black DDR4 32GB 3600MHz] [Samsung 970 Evo plus M.2 500gb]

Permalänk
Medlem

Är nästan komiskt att läsa den här tråden. BF-serien känns som det nya WoW. Innan de löser alla problem spelet har så släpper de en ny expansion (eller i detta fall, bf4) och börjar om problemcirkeln på nytt plus att de äldre problemen kvarstår så att det blir mer och mer problem hela tiden istället. Ändå köper folk spelet.

Nä, jag skippar nog BF4. Läser bara negativa saker om det och det är tveklöst den största urmjölkningen i en spelserie det här årtiondet än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Är nästan komiskt att läsa den här tråden. BF-serien känns som det nya WoW. Innan de löser alla problem spelet har så släpper de en ny expansion (eller i detta fall, bf4) och börjar om problemcirkeln på nytt plus att de äldre problemen kvarstår så att det blir mer och mer problem hela tiden istället. Ändå köper folk spelet.

Nä, jag skippar nog BF4. Läser bara negativa saker om det och det är tveklöst den största urmjölkningen i en spelserie det här årtiondet än så länge.

Som med allt annat på sådana här forum. Problemen förstoras något enormt.

Spelet är långt ifrån så illa som folk vill framstå det som du kan spela i timmar utan att något kraschar eller andra game breaking händelser inträffar.

Finns väldigt mycket "kul" att få ut av spelet.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

När kommer Mantle btw? Har du sagts något mer?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Har spelat 120+ timmar. Kraschat kanske 7 gånger.

Samma visa för mina vänner.

Netcode är inte brutalt dålig om man har bra internet. Säg inte att de ska fixa det, som att klaga på de inte finns botemedel mot cancer.

Det går inte att lösa det i dagsläget, tekniken finns inte.

Jämför inte heller andra spel med Battlefield's netcode, då battlefield är jävligt mycket större.

Läs vad jag skrev och fundera verkligen över om battlefield är så dåligt.

Spelat alla BF spel och älskar serien!

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk

Hatar detta spelet man köper det så får man en jävla alpha som knappt funkar....
Skäms på er!!!!!!!!!!!

Hoppas ni fixar alla buggarna och crasharna nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Har spelat 120+ timmar. Kraschat kanske 7 gånger.

Samma visa för mina vänner.

Netcode är inte brutalt dålig om man har bra internet. Säg inte att de ska fixa det, som att klaga på de inte finns botemedel mot cancer.

Det går inte att lösa det i dagsläget, tekniken finns inte.

Jämför inte heller andra spel med Battlefield's netcode, då battlefield är jävligt mycket större.

Läs vad jag skrev och fundera verkligen över om battlefield är så dåligt.

Spelat alla BF spel och älskar serien!

Netcoden har väl primärt jämförts med den i bf3.
Har inte spelat på en vecka men då var det i stort sett bara siege of shanghai som gav mig krascher. Undviker servrar som kör den banan.
När spelet släpptes var det dock total katastrof, kraschade var varannan match.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Sötast

SENASTE NYTT:

Studier visar att folk TORKAR RÖVEN efter att de har SKITET!

.....

Borde inte detta vara en total ickenyhet?
Borde inte detta vara en självklarhet!?

EDIT: VÄNTA --- VA?!
En expansion är redan SLÄPPT?!

Oh, vänta, det är EA Games.

OK! Ignorera resten av min post, nothing to see here.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

Om vi säger så här, av alla jag känner som spelar BF4 så har ingen något direkt problem längre, visst, krascher händer, men mycket sällan. Och vad jag har förstått det som så funkar det för dom flesta, men vissa har fortfarande problem med detta, men inte ens i närheten av lika många som hade det vid realese. Men min point är att det klagas om ALLT på det här spelet. FOVen är dålig, spelet kraschar. banorna ser inte ut som i BF3, Dice suger osv. Vilket börjar irritera mig. det enda jag kan klaga på nu, är att mina save games flera gånger blivt korrupta, vilket har resettat alla mina inställningar och SP savegames.

Det var inget menat mot någon, men denna oändliga shitstorm mot DICE / EA och BF4 börjar bli lite löjlig enligt mig..

Har vi betalt 500 kronor för ett spel har vi all rätt att klaga om vi inte är nöjda. Jävla pajas som anser att vi inte får klaga!!

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Sötast
Skrivet av VeryMadMeatball:

Snälla människor... SLUTA GNÄLL FÖR I H*LVETE! :s

Spelet funkar numera bra för mig och alla som jag känner. ndet var mest första och andra veckan det var nära till ospelbart, men detta löstes ganska fort ändå tycker jag, och nu vi ett fint fungerande spel (på PC iaf). Så snälla, tagga ner och ta det lugnt. och sluta hata på allt som har med BF4 att göra..

Please stop accepting medicrity and failure!

http://www.youtube.com/watch?v=dFJtICCZZd8

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Detta är inte likt EA. Buggar brukar räknas som bonusmaterial som är exklusivt för de som köper spelen först.

HAHA du satt den.

Dem borde slänga in/expandera sin finslipning av sina spel med 1-2år sen släppa det, med det sagt så är BF4 den mest ''spelbara'' bf på länge. BC2, BF3 skit vid start och ett halvår efter.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - Black Pearl | Nvidia MSI GTX 980 Ti Lightning 6GB | MSI Z170A XPOWER | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666Hz CL16 DDR4 (4x4GB) | i7-6700k 4,0GHz | Noctua NH-D15 | Corsair PSU 850W 80+Gold | Samsung SSD 850 500gb | Fractal Design Chassifläkt Dynamic GP-14 140mm x4 |

Permalänk
Skrivet av Tony32:

Att dom inte fattat förrän nu att det är viktigare å fixa spelet innan ny content, GG dice.

GG EA*

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Har vi betalt 500 kronor för ett spel har vi all rätt att klaga om vi inte är nöjda. Jävla pajas som anser att vi inte får klaga!!

Du missuppfattade vad jag menade! Men det är ett överdrivet klagande om ALLT med BF4 och DICE

Skrivet av Allexz:

Please stop accepting medicrity and failure!

http://www.youtube.com/watch?v=dFJtICCZZd8

Jag accepterar inget. spelet fungerar i stort sett felfritt för mig och alla jag känner så..

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur de tänkte när de släppte spelet en månad (?) efter att betan startade. De visste säkert om många buggar innan betan ens började iofs, men ändå. Att det alltid ska va så bråttom att släppa spel. (ja, jag är fullt medveten om EAs intresse att göra så)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Sötast
Skrivet av VeryMadMeatball:

Du missuppfattade vad jag menade! Men det är ett överdrivet klagande om ALLT med BF4 och DICE

Jag accepterar inget. spelet fungerar i stort sett felfritt för mig och alla jag känner så..

Och det är därför du är målgruppen för företag som EA Games

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Och det är därför du är målgruppen för företag som EA Games

Vad är det du försöker säga, spelet funkar mer felfritt än vad flera andra spela jag har vart med om EN krasch sedan patchen i början

Permalänk
Sötast
Skrivet av VeryMadMeatball:

Vad är det du försöker säga, spelet funkar mer felfritt än vad flera andra spela jag har vart med om EN krasch sedan patchen i början

Det var inget ^^

Det är inte värt min tid att förklara för de få som inte förstår, men majoriteten klarar ju ut det så det är inga problem.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

Om vi säger så här, av alla jag känner som spelar BF4 så har ingen något direkt problem längre, visst, krascher händer, men mycket sällan. Och vad jag har förstått det som så funkar det för dom flesta, men vissa har fortfarande problem med detta, men inte ens i närheten av lika många som hade det vid realese. Men min point är att det klagas om ALLT på det här spelet. FOVen är dålig, spelet kraschar. banorna ser inte ut som i BF3, Dice suger osv. Vilket börjar irritera mig. det enda jag kan klaga på nu, är att mina save games flera gånger blivt korrupta, vilket har resettat alla mina inställningar och SP savegames.

Det var inget menat mot någon, men denna oändliga shitstorm mot DICE / EA och BF4 börjar bli lite löjlig enligt mig..

Faktum är dock att det fortfarande krashar mycket för vissa. För mig krashar det oftast inom 20 minuter, senast jag spelade var det efter ett par sekunder. Det som gör det hela än värre är att det kräver en omstart av datorn för att det inte ska krasha omedelbart nästa gång jag startar bf4. Bf4 är det enda spel jag har problem med. Det finns fortfarande stabilitetsproblem.

Det lustiga är att under betan och precis i början av release var bf4 stabilt för mig. (Förutom när höghuset rasade dvs.)

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem
Citat:

Since Battlefield 4 China Rising expansion pack was already in the final stages of development by the time issues began with Battlefield 4,..

Med andra ord var expansionen klar innan spelet släpptes. För problemen med BF4 fanns där både i release och betan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Med andra ord var expansionen klar innan spelet släpptes. För problemen med BF4 fanns där både i release och betan.

Precis min tanke också! Problemen fanns där redan från dag 1. Och utgår man ifrån det så måste att en del av DICE suttit och jobbat med DLC'n istället för att försöka få klart BF4 i tid.

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem

Jag har faktist slutat spela bf4 efter de två första veckorna med ständiga krasher och förlorat alla sina poäng hela tiden, tyvärr så måste jag nog säga att jag ångrade att jag köpt det spelet

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Det var inget ^^

Det är inte värt min tid att förklara för de få som inte förstår, men majoriteten klarar ju ut det så det är inga problem.

Såå, för att jag tyckte spelet var riktigt bra och det flyter helt felfritt för mig så tillhör jag EAs målgrupp?

Permalänk
Medlem

Hur kan ni ta emot det här som något positivt? Vad de i praktiken gör är att skjuta upp dlc som premium spelare redan har betalat, för att de ska laga ett trasigt spel.

Och än värre om nu just din kopia och alla dina kompisar och kompisar kompisars kopior funkar perfekt. Då är EA och DICE så luriga att de skjuter upp DLC som folk redan har betalat, för att laga påhittade "buggar" som att spelet kraschar hela tiden. (lol)

Spelet fixas enbart för att de har fått ett dåligt rykte. Dåligt rykte -> mindre DLC såld osv osv. De är ingen som gör det här för att de vill vara snälla. T.om. sim city spelarna blev väl kompenserade med spel.

Permalänk
Medlem

Undra, när dom tänker släppa ett spel som funkar från början.
Bra att dom tar sig tid att fixa något, oacceptabelt att det behövs föras.
trams.!

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem

EA går mot det bättre?

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T