bättre mottagning till nätverkskortet , trimma nätverkskortet

Permalänk

bättre mottagning till nätverkskortet , trimma nätverkskortet

hej har en ny bärbar och den får kontakt med mitt trådlösa nätverk , så har jag en gammal men den får ingen eller väldigt dålig och orkar inte sända till routern . routern har jag bytt ut antennerna till dom största jag kunde köpa på Kjell co .

så till min fråga går det att trimma nätverkskortet eller om jag klipper den svarta och den vita kabeln och löder dit antenner på dom , får jag bättre sändning o mottagning gå eller förstör jag kortet för vad jag vet går väl inte kablarna någonstans utan slingrar sig i datorn en bit bara eller ?.

Permalänk
Medlem

Den svarta och vita kabeln går till toppen av skärmen, där antennen sitter. Så det är nog ingen höjdare att klippa dessa..

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk

ja det är en bättre antenn jag vill ha så då bör man väl klippa dom , för det går väl inte att säga åt kortet att dunka på med mer spänning

Permalänk
Medlem
Skrivet av svenDuke1:

ja det är en bättre antenn jag vill ha så då bör man väl klippa dom , för det går väl inte att säga åt kortet att dunka på med mer spänning

Det kan vara lite si och så... Antennkablarna är skärmade för att inte störas av brus runtomkring, så "bara" klippa skulle jag väl inte säga.
Har du någon passande antenn att löda dit på kablarna då??

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svenDuke1:

hej har en ny bärbar och den får kontakt med mitt trådlösa nätverk , så har jag en gammal men den får ingen eller väldigt dålig och orkar inte sända till routern . routern har jag bytt ut antennerna till dom största jag kunde köpa på Kjell co .

så till min fråga går det att trimma nätverkskortet eller om jag klipper den svarta och den vita kabeln och löder dit antenner på dom , får jag bättre sändning o mottagning gå eller förstör jag kortet för vad jag vet går väl inte kablarna någonstans utan slingrar sig i datorn en bit bara eller ?.

Du kan inte ställa routern lite bättre till då så du får bättre kontakt ???

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Skrivet av siggen:

Det kan vara lite si och så... Antennkablarna är skärmade för att inte störas av brus runtomkring, så "bara" klippa skulle jag väl inte säga.
Har du någon passande antenn att löda dit på kablarna då??

ja jag har dom gamla antennerna till routern

Permalänk
Skrivet av Bosse78:

Du kan inte ställa routern lite bättre till då så du får bättre kontakt ???

naj jag har en liten gård med flera hus på samma nät , för jag har snålat med telefon kabel när jag byggde dom nya husen så det gammla huset har routern och det är uthyrt , o vi delar alla på nätet , o med dom nya antennerna så klara den att gå genom ett fönster 200 m luft och genom en 40 cm vägg .
så det går inte klaga på .
och den är optimalt placerad för omständigheterna . o det är alltid kul att moda själv