FIck 8 vattenkylare istället för 1

Permalänk
Medlem

Upp till dig, du har ingen skyldighet att vare sig lämna tillbaka sakerna eller kontakta företaget. Däremot så skulle de kunna skicka en faktura på de övriga sju i upp till två år efter inköpstillfället. Om de inte upptäcker det inom två år går tidsfristen för företaget ut. Beror nog också lite på storleken på företaget, men om summan är så pass stor som jag gissar att den är i det här fallet kommer de nog kontakta dig inom ett par veckor.

Be dom boka ett bud eller liknande.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 8
Brott

Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd

så kasst !!! från vilket klantföretag beställde du grejorna igentligen......hur är detta möjligt menar det en unit inte en jävla låda. med 8 units. så klantig är man bara inte. Ja hoppas det ordnar sig. annars lär personen som packade din order bli av med en hel del av sin lön på detta sätt hehe

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Darkus:

En gång köpte svärmor och sambo en barngrind på IKEA "men du får hämta den själv i bilen eftersom paketet är jättetungt".

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50226520/

Nog var det tungt alltid: Dom hade råkat plocka med sej en kartong med 10 grindar á 5 kg från självplocken, utan att någon reagerat!
Körde tillbaka med nio överskottsgrindar, värda över 4000:- och fick ett "tack" i servicedisken...

Jo nog kunde man ju förvänta sig "något" för besväret iallafall... ärlighet ska ju uppskattas.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Najs, antar att ni har en forumjurist. Annars tar jag gärna det jobbet när jag är klar med min juristutbildning!

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Buzz996:

men betala du för resten av komponenterna eller betalade du för kylarna? Om du får resten av komponenterna snarast så sälj dessa på blocket XD

Och riskera att åka på massa skit sen?

Nej, det är det knappast värt...

OnT: Det har hänt mig också en gång. Jag hade beställt en samlarutgåva av ett spel och när jag öppnade kartongen så låg det fyra stycken spel i. Antagligen ser de bara vad som står på kartongen de får från leverantören och tänker inte på att det finns fler än ett exemplar av produkten inuti kartongen de får.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Har inte företaget en tråd på sweclocker ? I så fall kan du ju kontakta dem där så är de säkert mer benägna till kompensation.

Visa signatur

CPU: 6700K @4GHz CPU kylare: Corsair H100i Moderkort: Asus z170 -A RAM: Corsair LPX 16GB DDR4 GPU: Msi GTX 970 X2 PSU: Corsair AX 860i Chassi: Corsair carbide air 540 HDDs: Samsung 850 256gb

Permalänk

Oavsett vad TS väljer att göra så har jag svårt att se att handlaren skulle upptäcka saken. Varan är nämligen skickat som 1 kolli och inte 8st. Så för dem att sitta i efterhand och hitta detta kolli och med säkerhet veta att det just är denna som skickats med 8st i är stört omöjligt för dem att veta.

Inlägget är av upplysande. Inte att uppmuntra till fel handlingar. Men tyckte rätt ska vara rätt.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk

Nice! Testa köpa gtx 780 ti på samma sida. Kanske 8 stycken såna med?

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av hårdnackad:

Oavsett vad TS väljer att göra så har jag svårt att se att handlaren skulle upptäcka saken. Varan är nämligen skickat som 1 kolli och inte 8st. Så för dem att sitta i efterhand och hitta detta kolli och med säkerhet veta att det just är denna som skickats med 8st i är stört omöjligt för dem att veta.

Inlägget är av upplysande. Inte att uppmuntra till fel handlingar. Men tyckte rätt ska vara rätt.

Detta tänkte jag på med, företaget ser inte att dom skickat ut 8 varor utan bara att dom skickat det som beställts som i detta fall är en kylare. Tror inte dom kommer hitta exakt vem som fick med sig 8 kylare precis, då dem själva trodde dom skickat 1 kylare så blir det lite klurigt för dem att spåra upp det.

Skulle man inte kunna neka allt också? Säga att man fått det man beställda, det som står på ordersedeln och inget mer?

Permalänk
Avstängd

Vilket företag är det? Jag behöver ett jobb och det låter som deras lager behöver anställa

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Jag har skrivit till företaget här på Sweclockers och berättat precis vad som hände, så jag får se vad dem svarar.

Permalänk

Har för mig att det finns någon preskiberingstid på sådant. Är samma med löneutbetalningar. Om företaget inte upptäcker fel inom 1-2år så har du rätt att behålla. Men det beror på hur mycket is i magen du har

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemran:

Lugn å fin! Jag är en ärlig person så jag kommer ringa butiken och säga som det är. Men jag är verkligen inte sugen att bära bort den här lådan till posten, för den väger väldigt mkt och det är rätt långt dit samt att jag inte har någon bil. SÅ jag hoppas dem kan lösa det här på bästa sätt.

http://i41.tinypic.com/312k2s1.jpg

Jag ser att du har god smak.
Jag har samma modell.

EDIT: Fast bara en enhet.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Antagligen har det blivit något fel i deras varuhantering och varan ligger som "paket" i stället för "styck". Och då får de en plockorder på 1. Och då plockas en hel kartong.

Det du skall göra ära tt skicka ett mail till företaget, säga som det är och sedan få ersättning för alla dina utlägg.

Alternativt lägga upp skiten på Tradera.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Chef:

Har för mig att det finns någon preskiberingstid på sådant. Är samma med löneutbetalningar. Om företaget inte upptäcker fel inom 1-2år så har du rätt att behålla. Men det beror på hur mycket is i magen du har

Företag har upp till 3 år på sig att fakturera privatkunder.

Men om nu TS har fått en Följesedel där det står 1 kylare. Då blir det väldigt lurigt för företaget att bevisa att paketet de Facto innehöll mer än en kylare.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Hedersmedlem

Troligen kommer TS få en rabattkod på 50 kronor som inte går att kombinera med andra koder/rabatter. Ni får själva gissa vilket företag

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av oobum:

Företag har upp till 3 år på sig att fakturera privatkunder.

Men om nu TS har fått en Följesedel där det står 1 kylare. Då blir det väldigt lurigt för företaget att bevisa att paketet de Facto innehöll mer än en kylare.

Precis, så det är alltså inte direkt en olaglig handling att behålla dessa.

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Chef:

Precis, så det är alltså inte direkt en olaglig handling att behålla dessa.

Skön logik! Bara för att en handling är svår att bevisa betyder det inte att den är laglig. Sluta uppmana till brott nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Chef:

Precis, så det är alltså inte direkt en olaglig handling att behålla dessa.

Fast det är ju det. Det han sa bevisade bara att företaget har svårt o bevisa det. Men det är fortfarande olagligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemran:

Jag har skrivit till företaget här på Sweclockers och berättat precis vad som hände, så jag får se vad dem svarar.

Heder åt dig. Ger karman lite pluspoäng.

En reflektion: när man läser trådarna här och nån har blivit blåst då är det fullständigt oacceptabelt och förövaren ska hängas ut osv men om situation är typ omvänd och ett företag har skickat för många grejer eller så skulle det enl många vara OK att behålla dom utan att betala....

Visa signatur

Burk 1: ASUS Z87-A/i5-4670K/Crucial BallistixSport 16GB/MSI GTX980/Sandisk Ultra Plus 256GB/WD Green 2TB/
Be Quiet L8 630W 80+ Bronze Modulär.
Burk 2: MSI Z97 Krait Edition/i5 4690K/ HyperX Fury 8GB 1866Mhz/Gigabyte GTX760 OC/Sandisk Ultra Plus 256GB/EVGA 500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Företag har upp till 3 år på sig att fakturera privatkunder.

Men om nu TS har fått en Följesedel där det står 1 kylare. Då blir det väldigt lurigt för företaget att bevisa att paketet de Facto innehöll mer än en kylare.

Jag vet inte hur företaget ifråga gör men många onlinebutiker fotograferar/filmar packningen. Uppdagas det att bulkkollin istället är uppmärkta och skickade som stycksaker så kan de rätt lätt gå tillbaka och visuellt undersöka om rätt antal varor har skickats. Inte lurigt alls att bevisa med andra ord.

Permalänk
Medlem

ett litet bevis är väl vikten på paketet kanske ?
8 kylare istället för 1 ger skaplig vikt skillnad. så det märks ju förr eller senare om bara företaget orkar gräva i det.
dock behöver dom ju ej det nu efter som TS redan kontaktat dom.

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Medlem

Du har gjort rätt som har hört av dig till företaget.

En som jag känner beställde bredband via telia har jag för mig, och fick då en samsung galaxy padda med på köpet. När hon sedan får hem paddan så visar det sig vara två. Hon kontaktar då telia, som säger att de skall ringa upp senare. De hör aldrig av sig igen så hon ringer tillbaka efter någon/några dagar och då säger de helt enkelt att hon får behålla den för att hon var så ärlig.

Så ibland kan det löna sig att vara ärlig också!

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemran:

Lugn å fin! Jag är en ärlig person så jag kommer ringa butiken och säga som det är. Men jag är verkligen inte sugen att bära bort den här lådan till posten, för den väger väldigt mkt och det är rätt långt dit samt att jag inte har någon bil. SÅ jag hoppas dem kan lösa det här på bästa sätt.

http://i41.tinypic.com/312k2s1.jpg

Seriekoppla dem! huehuehue

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Killen på lagret som plockar ihop beställningar borde få sparken..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Killen på lagret som plockar ihop beställningar borde få sparken..

DU borde få sparken för att du är empatistörd, men det finns ju jobb för nyttiga psykopater oxå.

Visa signatur

im gonna walk the earth like Kane

Permalänk
Medlem

Att behålla saker som man felaktigt erhållit är i lagens mening klassat som stöld. Preskriberingstiden för stöld är fem år, för grov stöld 10 år (8:1 och 35:1). En person som har tillgång till en ägodel som har en annan ägare skall meddela detta för den rättfärdige ägaren. Om ägaren är okänd skall ägodelen lämnas över till polis.

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem

Spännade att se vad företaget säger om detta, hoppas de är sjysta och erbjuder någon form av kompensation

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Hedersmedlem

Tråd rensad

Nu var det rensat igen. Inga inlägg om att behålla kylarna eller sälja vidare. Oavsett hur teoretiskt!

Därmed basta!