Permalänk
Medlem
Skrivet av larssoen:

Nån som vet vad som händer med dota servrarna? Knappt någon kan connecta till server och det är massa bugs...

Kanske kan ha att göra med att vi nådde ca 654 000 spelare samtidigt igår.

Permalänk
Konsolgrävare

Patch Update November 15th, 2013

Har uppdaterat tråden med Patch Update November 15th, 2013
Patch notes:

Dota 2 Update - November 15th, 2013

- Trading functionality has been restored.

- Earth Spirit: Fixed an issue with Refreshing Rolling Boulder while already rolling.
- Earth Spirit: Fixed refreshed Boulder Smash causing units to teleport.
- Earth Spirit: Fixed a smashed Stone Remnant that got gripped still applying damage and silence to units in its old path.
- Earth Spirit: Fixed Magnetize and Rolling Boulder not applying their debuffs to magic immune enemies.
- Ember Spirit: Fixed Flame Guard doing damage in too slow of intervals.
- Ember Spirit: Fixed some cases where Searing Chains could do less damage tickets
- Storm Spirit: Fixed Storm Spirit not showing the minimap while in Ball Lightning.
- Death Prophet: Fixed Exorcism ghosts attacking Attack Immune targets.
- Meepo: Fixed clones not gaining XP.
- Rubick: Can no longer steal Stone Caller.
- Fixed legacy_mode_quick_cast interaction with items to test.
- Fixed a crash when using Keeper of the Light in last-hit practice games.
- Fixed Wisp subtitles.
- Reduced Stone Remnant model size

- Fixed the lava trail effect not having a name and having the wrong color values at default.
- Fixed missing Tabard of the Crested Cannoneer from Sing's Artillery of the Crested Cannoneer Set. Users that have already purchased this set have been granted the missing item.
- Fixed health bar in HUD sometimes being invisible at match start.
- Fixed an issue with Quick Buy for Coaches and Spectators.
- The Inscribed, Autographed, and Ascendant qualities will only be applied to items that have no other quality and will be removed when the item is hammered.
- Qualities that got into a weird state from gems (like missing genuine tags) will be restored this afternoon.
- Heroic items will now display their tournament properties correctly.
- The lava trail unusual effect should now have its correct appearance as well as an effect name.

Diretide:

- Increased the drop rate of special rewards given for killing higher levels of Roshan to 33% per level.

When you start Sugar Rush (Phase 2):
- All heroes are upgraded to level 25.
- Your gold now counts up at 1000/sec.
- Pudge's Flesh Heap is reset to 1.
- The timer to fight Roshan doesn't start until he either takes damage or 5 minutes have elapsed.

Dold text
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Någon mer som får konstiga buggar?

Är det någon mer än jag som får konstiga buggar, typ att projektiler försvinner, guld visas inte när man får lasthits etc...

T.ex. kan skott från tornen försvinna men skadan kommer ändå, man landar lasthits, får guld men ser ingen gul "+56" text.

Har windows 8.1 och 2 gtx 670 med senaste drivrutinerna om någon undrar. Sjukt störande, aldrig haft buggar innan på DOTA 2, sen har jag haft ett uppehåll på några månader och kommer tillbaks till detta.

Tacksam för hjälp.

Visa signatur

Asus k8v Delux, A64 3200+, 2x Kingston 3200 512mb, Radeon 9800 pro......

19500 3dmark01

Permalänk
Medlem

Har också "guldbuggen". Händer inte så ofta, men det är ganska irriterande när det väl händer.
(Nej, det har inte med unreliable goldblock pga buyout att göra.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

ded gaem

Permalänk
Medlem
Skrivet av antox:

Är det någon mer än jag som får konstiga buggar, typ att projektiler försvinner, guld visas inte när man får lasthits etc...

T.ex. kan skott från tornen försvinna men skadan kommer ändå, man landar lasthits, får guld men ser ingen gul "+56" text.

Har windows 8.1 och 2 gtx 670 med senaste drivrutinerna om någon undrar. Sjukt störande, aldrig haft buggar innan på DOTA 2, sen har jag haft ett uppehåll på några månader och kommer tillbaks till detta.

Tacksam för hjälp.

Det händer ungefär hela tiden för mig, har varit så några veckor har jag för mig. (Sedan 6.79 om jag inte missminner mig) Har inte orkat testa olika drivrutiner.

Windows 8, GTX 680, senaste drivare.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem
Skrivet av antox:

Är det någon mer än jag som får konstiga buggar, typ att projektiler försvinner, guld visas inte när man får lasthits etc...

T.ex. kan skott från tornen försvinna men skadan kommer ändå, man landar lasthits, får guld men ser ingen gul "+56" text.

Har windows 8.1 och 2 gtx 670 med senaste drivrutinerna om någon undrar. Sjukt störande, aldrig haft buggar innan på DOTA 2, sen har jag haft ett uppehåll på några månader och kommer tillbaks till detta.

Tacksam för hjälp.

Skrivet av Pertanbus:

Det händer ungefär hela tiden för mig, har varit så några veckor har jag för mig. (Sedan 6.79 om jag inte missminner mig) Har inte orkat testa olika drivrutiner.

Windows 8, GTX 680, senaste drivare.

Detta har inget med grafiken att göra. Detta är ett tecken på att ni har dåligt nätverk, att ni får packet loss. Dota prioriterar animations och projektiler och guldtecken sist, så om sådana saknas ska ni se över erat nätverk. Det har hänt mig de gånger som mitt nätverk varit lite skakigt.

Prova att skriva -ping och se om ni har 1% eller mer packet loss.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Nu byter jag lite ämne, och nu blir det väl mest lite 'rambling', men men..

Klurar lite på att lära mig lira invoker, och då inte enbart i den klassiska midrollen.
Borde han inte funka rätt fint som support i en duallane tillsammans med t.ex drow ranger? Coldsnap + coldarrows, måste ju vara guaranteed kills riktigt early.. Sen när man plockat några lvls kan man lämna lanen till solodrow och börja roama? Eller tappar man för mycket levels för att det ska vara ett hållbart alternativ att lira invoker på det vis? :edit: Som Quas-Wex-invoker då.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Nu byter jag lite ämne, och nu blir det väl mest lite 'rambling', men men..

Klurar lite på att lära mig lira invoker, och då inte enbart i den klassiska midrollen.
Borde han inte funka rätt fint som support i en duallane tillsammans med t.ex drow ranger? Coldsnap + coldarrows, måste ju vara guaranteed kills riktigt early.. Sen när man plockat några lvls kan man lämna lanen till solodrow och börja roama? Eller tappar man för mycket levels för att det ska vara ett hållbart alternativ att lira invoker på det vis? :edit: Som Quas-Wex-invoker då.

Ne visst fungerar han att köra på en dual, men tror du skulle behöva någon med en pålitlig stun än att förlita sig på hennes frostpilar. Dock så ser jag honom hällre som en offlane på safe med någon i djungeln (för att garantera levels och säkerhet av den som djunglar). Men vad vet jag, spelar aldrig invoker ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av asabla:

Ne visst fungerar han att köra på en dual, men tror du skulle behöva någon med en pålitlig stun än att förlita sig på hennes frostpilar. Dock så ser jag honom hällre som en offlane på safe med någon i djungeln (för att garantera levels och säkerhet av den som djunglar). Men vad vet jag, spelar aldrig invoker ^^

Fast går man Quas så har man ju Cold Snap också, jag TROR att de i kombo borde fungera riktigt bra mot väldigt många heroes. Ska ge det ett försök dock. Men visst kan han absolut funka i easylane ensam, men jag funderar på om jag kan spela invoker i -alla- spel, och hitta en roll i -varje- match. Oavsett om det är solo easylane, support duallane, eller exort heavy midlaner..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Detta har inget med grafiken att göra. Detta är ett tecken på att ni har dåligt nätverk, att ni får packet loss. Dota prioriterar animations och projektiler och guldtecken sist, så om sådana saknas ska ni se över erat nätverk. Det har hänt mig de gånger som mitt nätverk varit lite skakigt.

Prova att skriva -ping och se om ni har 1% eller mer packet loss.

Har 100/10 fiber, ligger på ca 15-45 i ping beroende på server och 0% PL hela tiden. Det borde inte vara något problem, eh?

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertanbus:

Har 100/10 fiber, ligger på ca 15-45 i ping beroende på server och 0% PL hela tiden. Det borde inte vara något problem, eh?

Absolut inte, men ändå kan det vara det.

Det kan t.ex även vara dota-servrarna som är överbelastade eller liknande, eller så är det ändå fel på ditt nät.

Min kompis sitter på precis liknande setup, hade 0% packet loss men ändå så tappade han massa projektiler och guld osv, det beror antagligen på att han sitter på studentnät med dåliga routers som inte orkar skyffla.

Jag har aldrig haft minsta problem med det, sitter på 100/100 fiber från telia via asus rt-n66u

Prova om du kör local game med bottar? Alltså den där du hostar själv, och se om du märker samma sak där?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Absolut inte, men ändå kan det vara det.

Det kan t.ex även vara dota-servrarna som är överbelastade eller liknande, eller så är det ändå fel på ditt nät.

Min kompis sitter på precis liknande setup, hade 0% packet loss men ändå så tappade han massa projektiler och guld osv, det beror antagligen på att han sitter på studentnät med dåliga routers som inte orkar skyffla.

Jag har aldrig haft minsta problem med det, sitter på 100/100 fiber från telia via asus rt-n66u

Prova om du kör local game med bottar? Alltså den där du hostar själv, och se om du märker samma sak där?

Ja, användarantalet har ju skjutit från 350 000 till 700 000+ de senaste veckorna, så jag förstår om det blir överlastat. Ska testa köra ett lokalt game när jag väl är hemma, tack för tipset!

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Nu byter jag lite ämne, och nu blir det väl mest lite 'rambling', men men..

Klurar lite på att lära mig lira invoker, och då inte enbart i den klassiska midrollen.
Borde han inte funka rätt fint som support i en duallane tillsammans med t.ex drow ranger? Coldsnap + coldarrows, måste ju vara guaranteed kills riktigt early.. Sen när man plockat några lvls kan man lämna lanen till solodrow och börja roama? Eller tappar man för mycket levels för att det ska vara ett hållbart alternativ att lira invoker på det vis? :edit: Som Quas-Wex-invoker då.

Skrivet av MoNkeY-05:

Fast går man Quas så har man ju Cold Snap också, jag TROR att de i kombo borde fungera riktigt bra mot väldigt många heroes. Ska ge det ett försök dock. Men visst kan han absolut funka i easylane ensam, men jag funderar på om jag kan spela invoker i -alla- spel, och hitta en roll i -varje- match. Oavsett om det är solo easylane, support duallane, eller exort heavy midlaner..

Invoker och speciellt quas-wex Invoker är väldigt level dependant. Han behöver soloexp för att fungera och därför är duallane inget alternativ. Cold Snap har på låga levels långt intervall mellan stuns och kommer inte vara garanterad kill på speciellt många. Speciellt eftersom många offlaners har någon typ av escape mechanism som t.ex Weaver, Windrunner och Mirana.

Permalänk
Medlem

Hej! Har en ledig dag och tänkte spela en massa! börjar ledsna på alla ryssar så undrar om någon vill teama upp?
Hade väll bara tänkt spela diretide men om jag får ihop ett lag kan vi köra vanligt.
Ni kan ju adda mig på steam om ni vill spela http://steamcommunity.com/profiles/76561198020191026/

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Avstängd

Update idag:

GENERAL:

- New Venomancer model
- Update to Gyrocopter model
- Update to Axe visuals
- Update to Luna model
- Update to Omniknight colors
- Update to Dazzle model
- Update to Pudge model
- Necrolyte changed to Necrophos
- Windrunner changed to Windranger
- Lycanthrope changed to Lycan
- Updated Necrophos voice processing.
- Bug Fix : Unusual Couriers will properly stop Unusual Effects on death.
- Workshop Fix : Workshop weapon submissions for Abaddon will include materialize/dematerialize settings.
- Added Teammate cooperation survey question

DIRETIDE:

- More Flesh Heap fixes for Diretide
- Cleave no longer affects Roshan in Diretide
- Roshan movement cannot be obstructed during Sugar Rush
- Magic Resistance increase reduced from 10 per level to 5 per level
- Base Magic Resistance increased from 0 to 50%

Nya items till:

- Abaddon
- Weaver
- Sand King
- Bounty Hunter
- Alchemist
- Kunkka
+ En ny Panda courier

Kan tänka mig att Blizzard har något att göra med namnbyte på heroes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Kan tänka mig att Blizzard har något att göra med namnbyte på heroes.

Därför jag skrev ded gaem tidigare. Det är inte bara namnbytena som har med Heroes of the Storm att göra utan även någon/några models har man tvingats ändra och fler kommer att ändras.

Skeleton King -> Wraith King

Dold text
Permalänk

GÖR EN EGEN JÄVLA SERVER FÖR FITTRYSSAR PÅ PUBS JAG ÄR SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ DEM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KongoTarzan:

GÖR EN EGEN JÄVLA SERVER FÖR FITTRYSSAR PÅ PUBS JAG ÄR SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ DEM

Du kanske har sett att det finns en server som heter "Russia", men ryssar verkar söka över hela Europa med "English".

Det tips jag kan ge är att komma upp i högre matchmaking där knappt ryssar finns, annars söka i USA om du står ut med pingen :/

Permalänk
Medlem

Jag spelar i USA Östra ganska mycket, där finns väldigt få ryssar.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Varför hittar jag inte MLG på twitch ? Säg fram emot det .. Nåt problem eller ? finns ju med russian commentery men inte med engelska. nån som vet ?

Permalänk
Skrivet av Intercept3648:

Varför hittar jag inte MLG på twitch ? Säg fram emot det .. Nåt problem eller ? finns ju med russian commentery men inte med engelska. nån som vet ?

japp mlg kör med en egen stream.

http://www.majorleaguegaming.com/

Permalänk
Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Du kanske har sett att det finns en server som heter "Russia", men ryssar verkar söka över hela Europa med "English".

Det tips jag kan ge är att komma upp i högre matchmaking där knappt ryssar finns, annars söka i USA om du står ut med pingen :/

Skrivet av Minsc S2:

Jag spelar i USA Östra ganska mycket, där finns väldigt få ryssar.

Hört talas om brasiljanare? Motsvarigheten till ryssar i Amerika

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design Tesla 650 80+ Moderkort: Asus P9X79
CPU: Intel Core i7 3820 4.2 GHz CPU Kylning: Corsair H60 RAM: Corsair vengeance 16GB
Grafikkort: MSI GeForce GTX 680 2048MB SSD: OCZ SSD Agility 3 120GB

Permalänk
Medlem

I dag intervjuades Drayich i radion angående att kommentera e-sport. Inte jättemycket DotA-snack men lite iallafall.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4283&artikel=5716219

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cinefile:

I dag intervjuades Drayich i radion angående att kommentera e-sport. Inte jättemycket DotA-snack men lite iallafall.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4283&artikel=5716219

Skickades från m.sweclockers.com

Skön snubbe det där.

Ser fram emot att kolla på dreamhack med honom som kommentator, engelska kommentatorer kan man ju höra på varje dag om man vill...

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem

någon som vet om de resterande herosarna från dota 1 kommer komma till dota 2?

Techies
Pit Lord
Pheonix
Legion Commander
Soul keeper
med mera!

skulle vara kul om de kunde fokusera på sånt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qslig:

Skön snubbe det där.

Ser fram emot att kolla på dreamhack med honom som kommentator, engelska kommentatorer kan man ju höra på varje dag om man vill...

Eller hur! Föredrar svenska kommentatorer varje dag i veckan före engelska. Mycket skönare att höra allt på svenska på nåt sätt.

Antar att alla DH matcher kommer streamas för dom som inte har möjlighet att åka dit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Primary:

någon som vet om de resterande herosarna från dota 1 kommer komma till dota 2?

Techies
Pit Lord
Pheonix
Legion Commander
Soul keeper
med mera!

skulle vara kul om de kunde fokusera på sånt

Tror denna är ganska up to date http://www.cyborgmatt.com/dota-2-unreleased-heroes-status/

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Gött, tackar!

konstigt att det dröjer så länge med nya heros.