Efter allt strul med BF4, Nån mer som gett upp?

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Tror att jag gjorde "the final ragequit" igår kväll. Netcode från hell gör detta ospelbart, i alla fall för mig.

-One-shot-killed hela tiden. Typ av vapen spelar ingen roll. Förmodligen headshot-glitchen som uppmärksammats av JackFrags mfl.
-Spawnkilled. Man är synlig för motspelaren innan man själv ser spelskärmen.
-Skjuten runt hörn/skjuten bakom skydd.

På grund av ovan fattar jag ärligt talat inte hur någon pallar spela som det är nu?!? Eller är det värre för vissa?
Jag har spelat Battlefield sen tidigare och även om inget varit fläckfritt så går det inte att jämföra med BF4.
Eftersom jag gillar speltyper som går lite fortare (TDM/Domination) blir dessa problem ytterst märkbara!

Alla drivisar uppdaterade, ominstallerade och min hårdvara är top-notch. Har även gjort alla tweaks jag hittat ang dessa problem!

Kanske ger det en chans till efter patch men om det inte är bättre då kommer BF4 att avinstalleras innan jag riskerar slå näven genom skärmen!

JA, jag är pissed off men jag såg verkligen fram mot detta spel.

// Mort

Permalänk
Medlem

Något de borde göra är ju att åtgärda alla QUITS man har ... 30 % nu tack vare att det krashar så mycket. Riktigt tröttsamt...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Jajo, jag glömde skriva det, visste att poängen försvann om servern krashar, men inte 100% på hur det är när din klient krashar och du sedan rejoinar, om man får poäng för båda sessionerna som i bf3, eller bara den senare.

"Rejoinar" man samma match efter client krasch nollas poängen och man börjar om.
Joinar man servern efter att matchen spelats klart får man sina poäng som spelades in före krashen.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem

DICE svar på detta är att alla får ett sikte och doubble XP :'(

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem

Jag älskar spelet. Men jag har gett upp tills vidare. Prövade precis att spela igen för första gången på två veckor, och fick tre klientkrasher på 1,5 rundor.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Niwa, samma problem med att ansluta. Störigt minst sagt.

Permalänk
Medlem

Tråkigt för er som det kraschar för. För mig flyter det nästan utmärkt just nu.

Permalänk
Medlem

Har väl inte gett upp men tappat suget att spela lite. Mest för att bara hälften av banorna är krashfria för mig så tröttnat lite på dem få banor. Blir väl att lira mer sen när DLC:et kommer och/eller patch som fixar krasherna.

Permalänk
Medlem

Ljudet försvinner fortfarande ibland och det finns ju en del visuella buggar så som att färgerna sepparerar sig och att marken på zavoc är grön/lila på vissa ställen, men blåst, nja, det känner jag mig nog inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Efte allt strul med BF4, Nån mer som gett upp?

Japp.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Ger snart f*n i detta spelet också snart. Kraschar, känslan är inte där riktigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Som småbarnsförälder har jag inte så mycket tid att sitta och grinda. Därför blir jag fakking VANSINNIG när skiten kraschar för mig fortfarande. Sound loop crash och sedan är det jag som stänger av datorn i vredesmod.

Sista BF-liret för mig. De har helt släckt gnistan hos mig när det gäller att spela.

haha, precis som för mig. barnen är nattade, frugan har dragit sig tillbaka då sjunker jag ned framför datorn för lite hjärndöd avkoppling. fem minuter senare... soundloop krasch... åh grymma värld. när ska pappa få koppla av...
uppgraderade till den fina burken i signaturen innan bf4 som skulle lyfta den tunga hösten... ack ack.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

Något de borde göra är ju att åtgärda alla QUITS man har ... 30 % nu tack vare att det krashar så mycket. Riktigt tröttsamt...

Spela roll vad det står där?

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Och sedan måste man spela med low inställningar för att se fienden.
Givande att köpa ett GTX 780 för det

Permalänk
Medlem

Ja efter att dom inte lyckats släppa ens ett datum för nästa patch så har jag gett upp med BF4 för detta året.
Sitter med mina 50% Quits som ett bevis hur oerhört värdelöst EA är som företag.

Permalänk

Nu har spelet även hängt sig för mig även när jag inte spammar redeploy eller liknande. Som tandläkarbesöket, när man minst vill ha det.
Dessutom snackade jag med support för andra gången för att fixa min battlelog, fortfarande inte löst problemet, han fick skickade vidare till "battlelog ansvariga"

dubbel xp på DH och dice pickan hjälper inte. Ge mig ett raketgevär med tac light, en tactical dinosaur fang till kniv eller varför inte.... en äkta record funktion?

Permalänk
Medlem

Jag har slutat spela det och håller mig kvar vid BF3 tills de vänner jag har som spelar 4an säger att det fungerar bättre. Dessutom har jag svårt för banorna i BF4, så tycker ändå bättre om 3an.

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk
Medlem

Det som stör mig mest är att det är så jävla tyst på alla jävla så kallade journalister som jobbar med att recensera spel och dylikt. Antar att de är så innihelvete köpta att de absolut inte har lust att ifrågasätta hur EA/Dice hanterat denna release. Det gick bra att ägna månader åt att hjälpa Dice att hypa skiten innan release men sen, inte ett ljud....

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Det som stör mig mest är att det är så jävla tyst på alla jävla så kallade journalister som jobbar med att recensera spel och dylikt. Antar att de är så innihelvete köpta att de absolut inte har lust att ifrågasätta hur EA/Dice hanterat denna release. Det gick bra att ägna månader åt att hjälpa Dice att hypa skiten innan release men sen, inte ett ljud....

Ab verkar ha uppmärksammat detta, i allafall.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article17852181.ab

OnT: kanske får en krash varannan speltimme, men funkar väl helt ok nu.
Tog ett tag att vänja sej vid netcode och aim m.m och börjar väl sakta men säkert minska ner på alla ragefester man haft och skrämt tjejen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk

samma sång för varje ny bf version, dom som inte har problem lyssnar ju inte utan spelar, men såklart ea/dice borde fixa buggar snabbare, det är ju i deras eget intresse?

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk

Nya drivrutiner från nvidia (331.82) verkar fungera bra mycket bättre för grafikkorten, men visst finns det lite småproblem kvar. Men för mig som har haft otroliga problem med krasher så verkar det fungera bättre nu. Kan iaf lira en stund innan något konstigt händer.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem

Har inte ens köpt spelet.. Lärde mig läxan av senaste Simcity. Inte värt att bli så upprörd och arg bara för att få spela, så lika bra och vänta..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

Hade jag haft ett spel fodral till bf4 så hade jag tagit med det ut till skjutbanan o skjutit sönder lådan fullständigt. Fan det kraschar hela tiden nu för mig.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Började krasha sjukligt för mig idag men efter lite pill så försvann det. Så gör inget för några timmars krashproblem.

För er som tror att DICE rullar tummarna, ni borde åka och besöka dem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Började krasha sjukligt för mig idag men efter lite pill så försvann det. Så gör inget för några timmars krashproblem.

För er som tror att DICE rullar tummarna, ni borde åka och besöka dem!

Jag skiter i vad de sysslar med, de idioterna kan ju börja med att släppa färdiga produkter. Varför ska man som konsument acceptera halvfärdiga och otestade produkter?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk

Jag kunde spela bf4 betan hur bra som helst. Varför kan jag inte spela nu då spelet ska vara färdigt.:(

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Inaktiv

Funkar utmärkt för mig. Kör med sli 64x CSAA och 125% resolution i 1080p, glider på i över 100 fps för det mesta. Jäkligt roligt spel.

Ni som dör så fort kanske borde lära er sikta.

edit: Det enda störande momentet för mig är 3d effekten som dom sagt dom ska ta bort.

Permalänk
Medlem

Spelet krashar aldrig för mig och är superkul! Mycket nöjd med mitt köp. Tack Dice och EA Kommer definitivt bli mer köp i framtiden

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Skrivet av anon99565:

Funkar utmärkt för mig. Kör med sli 64x CSAA och 125% resolution i 1080p, glider på i över 100 fps för det mesta. Jäkligt roligt spel.

Ni som dör så fort kanske borde lära er sikta.

edit: Det enda störande momentet för mig är 3d effekten som dom sagt dom ska ta bort.

Skrivet av vikham:

Spelet krashar aldrig för mig och är superkul! Mycket nöjd med mitt köp. Tack Dice och EA Kommer definitivt bli mer köp i framtiden

Hurru ni grabbar vad kör ni för OS vore kul o veta.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Avstängd

Kraschar sällan för mig, men nätkoden samt 1hit-buggen har drivit mig till att dra altf4 varenda game.

Fok EA.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP