Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

$30 miljoner passerat! (vilket innebär ny omröstning)
We have three manufacturers left, so choose wisely.

Jag som övertolkar, eller syftar dem på att varje tillverkare har en "specialité" eller vad man ska säga? Funkar för min del, bara man inte låser fast sig vid att det finns en tillverkare för varje "specialité", blir himla tråkigt om det bara finns fraktskepp från en tillverkare rent designmässigt osv.. Men de kanske tänker sig att lägga till fler skepp (men från befintliga tillverkare) efter release?

Permalänk
Medlem

Jag fattar det också så att varje tillverkare gör ett skepp. Man röstar för vilket typ av skepp man vill se byggt och CR/ CIG beslutar vilken tillverkare som är lämplig att bygga det skeppet.

Det hindrar ju dock inte att det även kommer en modell från någon annan tillverkare också, möjligtvis senare i framtiden ...

Själv skulle jag vilja se en cargo hauler byggt, antar att det motsvarar ett av de fraktskeppen som går över havet, transporterande 100 tals, om inte 1000 tals ton gods ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Jag fattar det också så att varje tillverkare gör ett skepp. Man röstar för vilket typ av skepp man vill se byggt och CR/ CIG beslutar vilken tillverkare som är lämplig att bygga det skeppet.

Det hindrar ju dock inte att det även kommer en modell från någon annan tillverkare också, möjligtvis senare i framtiden ...

Själv skulle jag vilja se en cargo hauler byggt, antar att det motsvarar ett av de fraktskeppen som går över havet, transporterande 100 tals, om inte 1000 tals ton gods ...

Helt klart Själv hade jag gärna sett ett par dogfighters och åtminstone något mindre till medelstort transportskepp från samtliga tillverkare och sedan utöver det någon "specialinriktning" med 2-3 skepp, om inte mer.. Men kanske gapar man efter för mycket om man vill ha Freelancer-stil på mängd och variation på skeppen.. Detaljnivåerna skiljer sig ju trots allt "en aning"..

Ang. nästa skepp håller jag med, efter mining och salvage är ett riktigt fett transportskepp näst på önskelistan, även om man naturligtvis även här hade önskat sig ordentlig variation i lastutrymme, pris, hastighet och försvarsmöjligheter, men men.

Kikade lite på starcitizen.wikia.com på jakt efter nån lite mer komplett bild över vilka galaxer som finns och hur dem ligger i förhållande till varandra, men hittade inget av direkt värde.. Någon som vet vart man bör vända blicken? Och appropå det, vet vi om galaxerna kommer "förhålla" sig till varandra i tre dimensioner eller blir det ett "platt" universum som FL?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtreX:

Helt klart Själv hade jag gärna sett ett par dogfighters och åtminstone något mindre till medelstort transportskepp från samtliga tillverkare och sedan utöver det någon "specialinriktning" med 2-3 skepp, om inte mer.. Men kanske gapar man efter för mycket om man vill ha Freelancer-stil på mängd och variation på skeppen.. Detaljnivåerna skiljer sig ju trots allt "en aning"..

Ang. nästa skepp håller jag med, efter mining och salvage är ett riktigt fett transportskepp näst på önskelistan, även om man naturligtvis även här hade önskat sig ordentlig variation i lastutrymme, pris, hastighet och försvarsmöjligheter, men men.

Kikade lite på starcitizen.wikia.com på jakt efter nån lite mer komplett bild över vilka galaxer som finns och hur dem ligger i förhållande till varandra, men hittade inget av direkt värde.. Någon som vet vart man bör vända blicken? Och appropå det, vet vi om galaxerna kommer "förhålla" sig till varandra i tre dimensioner eller blir det ett "platt" universum som FL?

Ha för mig att de visade den i en livestream, minns dock inte vilken ...

En googling gav mig följande länkar (bland annat):

Edit:
Kollade lite mer på vad google hittade och fick fram dessa intressanta länkar:
Stick and Rudder: The best bits of Star Citizen's 24-hour livestream
Star Map Demo

Permalänk

Så vad tror ni idris corvetten kommer att kosta på tisdag? Samma som förra gången typ 1250$ + månntro?

Permalänk
Medlem

japp, lär inte bli billigare, snarare dyrare med tanke på att skeppen har LTI och alla tidigare special sjepp har sålts lite dyrare till nya backers, medan ob/vb fått betala de gamla priset.

Det stora problemet är dock att hinna få tag i en innan de sålt slut, eftersom antalet är begränsat, amt att de skall delas upp på 4 olika salutillfällen.

Jag hoppas verkligen de begränsar så man får endast köpa 1 per konta, annars är risken att det kommer några stenrika backers och köper 5 st, då försvinner de verkligen snabbt. (för att sedan sälja dem på ebay för $3-4 000 per styck)

Permalänk
Medlem

Det har inte varit nått prat om andra varianter av Freelancer skepp?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gascogne:

Det har inte varit nått prat om andra varianter av Freelancer skepp?

Det kommer, precis som med Constellation. Men det är nog ett tag kvar innan det händer.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det kommer, precis som med Constellation. Men det är nog ett tag kvar innan det händer.

Fin fint, men då kan jag passa på att fråga eftersom jag inte följer spelet så jättemycket på senast. (Har dock mitt Misc Freelancer skepp )
Går det att byta skepp eller går det bara att köpa till skepp på sitt konto?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Fin fint, men då kan jag passa på att fråga eftersom jag inte följer spelet så jättemycket på senast. (Har dock mitt Misc Freelancer skepp )
Går det att byta skepp eller går det bara att köpa till skepp på sitt konto?

Här är en video som förklarar hur man gör:

(från https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/56040/ )

Edit:
Efter att ha kollat på videon så ser jag att den var väldigt rörig, hittade dock ingen annan länk på deras forum

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gascogne:

Fin fint, men då kan jag passa på att fråga eftersom jag inte följer spelet så jättemycket på senast. (Har dock mitt Misc Freelancer skepp )
Går det att byta skepp eller går det bara att köpa till skepp på sitt konto?

Vad syftar du på? Om varianterna av Freelancern?

Kommer dyka upp uppgraderingspaket om du bara vill uppdatera ditt skepp. Och antagligen något paket där ett tag där som med Weekend Warrior där du fick spelpaket + Super Hornet.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Jag funderar på vad skillnaden mellan hauler och trade kommer att innebära. Hur tänker ni?

Permalänk
Medlem

Tjenare tänkte bara posta att vi har en flotta på gång!. Tänkte se om de finns någon som är intresserad, vi har en Req tråd på forumet kolla in den!

https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/78293/as...

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce GTX 1080 STRIX CPU: Intel i7 4970k 4.0 GHz PSU: Modular 750W 80+ gold Moderkort: GA-Z97X-Gaming 3 CPU kylare: Corsair h80i RAM Corsair Vengence 32gb Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX - Tempered Glass SSD: Intel 120GB,Crucial 512GB,Hyperx 120GB HDD: 1x WD 500GB, 1x WD 2TB Skärmar: Acer 34" Predator Curved LED G-Sync, 19'' Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aw:

Jag funderar på vad skillnaden mellan hauler och trade kommer att innebära. Hur tänker ni?

dey finns en del diskutioner om detta på RSI forum, här är,i mitt tycke, en bra förklaring)

Citat:

Traders are small timers. They go where the big boys don't, buy myriad goods and specialized cargos then take them places and/or in volumes someone with heavy overhead of a cargo hauler wouldn't make a profit. Normal privateer types who live on the edges, in the margins of the economy filling in the cracks that hold the greater together. A traders ship is going to need to be able to deliver its payload in areas that may be less than ideal so expect more versatility.

Cargo Haulers are all about profit per square foot. The super tankers and modular haulers of the Terran oceans. They would never stop at an isolated port to drop off cargo but stick to major distribution centers to maximize profit. Expect much slower ships with an eye on tonnage that you do not risk on sketchy systems without proper security.

Traditionally that is the difference how it plays out in SC obviously is not really known but I would be willing to bet it will play along the above lines

Från What is the difference between Cargo Hauling and Trading ship?

Permalänk
Medlem

Tack! Ska kolla robertsforumen. Själv tycker jag traders är större aktörer som anlitar haulers (baserat på min tid inom Eve), vilket fick mig undra över hur SC ser på saken.

Permalänk
Medlem

Hittade just en länk för dem som inte är så instatta i Star Citizen, men vill veta mer:
The BIG Star Citizen Admirer's Manual - 100+ page, 22 000 word manual on EVERYTHING Star Citizen

Citat:

The BIG Star Citizen Admirer's Manual (BIG S.C.A.M) is designed to provide a service Star Citizen currently lacks: A single, reliable source of general information on the entire game. Information on Star Citizen is currently spread across dozens of episodes of WingMan's Hangar, many livestreams, website posts, website articles, screenshots and others. There is no central source for Star Citizen and I aim to fill that gap.

Permalänk
Skrivet av JMicke:

Hittade just en länk för dem som inte är så instatta i Star Citizen, men vill veta mer:
The BIG Star Citizen Admirer's Manual - 100+ page, 22 000 word manual on EVERYTHING Star Citizen

Japp, såg den på Reddit, riktigt maffig! Funderar på att lägga till den i mitt första inlägg.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Mobo: Asus P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 3,06GHz PSU: Corsair HX 650W RAM: Corsair XMS 12GB DDR3 2000MHz Grafik: MSI GTX 1070 Ljud: Focusrite Scarlett 6i6 USB, 2x ESI nEar 05 Lagring: OS/Program: 1TB Samsung 850 Evo SSD, Data: 2TB WD Black OS: Win 10 Pro Skärm: Dell U2713HM

Permalänk
Medlem

Jaha, och då blev man nu en stolt ägare av en Constellation. Uppgraderade precis mitt Freelancer pack till Rear Admiral.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Bytte ut min Super Hornet mot en "Space truck" nyss- Så nu vet ni vart ni kan ringa om det börjar bli ont om bränsle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av six_dice:

Bytte ut min Super Hornet mot en "Space truck" nyss- Så nu vet ni vart ni kan ringa om det börjar bli ont om bränsle.

Har också "investerat" i en tanker. Smälte en retaliator och en gladiator, för denne. Resten lär gå till Banu merchantman, imorgon ...
(Köpte 2 av varje bombare vid föra flash sallen, men det känns lite onödigt att ha 2, 1 får räcka ... )

Skall bli intressant att se vad som händer i morgon.
Några möjliga saker som kan hända:

  • De visar upp dogfighting modulen under live streamen

  • De släpper dogfighting modulen under livestreamen (eller, mer troligt, så får vi ett datum när den skall släppas)

  • De släpper cutlass skeppet, så att det finns i hangaren, som ett skepp, inte staty

  • De släpper freelancer och/eller constellation varianterna. Möjligtvis även visar upp reklamfilmen för dessa

Sedan blir det ju också intressant att se vilka nya skepp som visas upp, samt har det ju sagt att en del av de nya skeppen kommer att börja säljas, bla Banu merchantman

Permalänk
Medlem

Skaffade mig precis mitt sista skepp, en Freelancer. Tänkt att jag kanske kan uppgradera det och min Constellation om det kommer någon kul uppgradering någon gång, men utöver det får det räcka med dem, en 350R och en Military Super Hornet. Usch vad med pengar man har lagt på det här.

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB
* Asus VW248TLB | Ducky Shine 3 | Mionix Naos 8200 | Sennheiser PC 350 SE

Permalänk
Medlem

Letter from the Chairman: $31 Million! (Dags för ny omröstning)

Citat:

Greetings Citizens,

It’s exciting to see sales of the Starfarer tanker push us past another stretch goal. To me, that says that backers understand that Star Citizen is going to be deeper than just a combat game… that we’re going to make unique experiences for all kinds of players, from pirates to refuelers.

Hitting $31 million means you unlock the first of the player-selected role ships, the RSI Orion! Like the Starfarer, the Orion is the kind of ship you probably wouldn’t have flown in Wing Commander… but we intend to make it just as interesting as a fighter or a bomber!

RSI Orion – Roberts Space Industries’ goal has always been to make the stars available to individual Citizens. Now, with the RSI Orion mining platform, RSI is letting individuals take over a process formerly controlled by megacorporations. The Orion’s features include high-grade turret-mounted tractor beam arrays, durable exterior-accessible ‘saddlebags’ for mineral storage and a cabin designed by the team that brought you the Aurora and Constellation!

The voting is a lot closer now, but it looks like “Explorer” has edged out the crowd to be our next ship!

Anvil Carrack – The Anvil Carrack has been the vanguard of every UEE exploration effort in recent years. Featuring reinforced fuel tanks for long-duration flight, a highly advanced jump drive array and a dedicated computer core room that allows it to put the maximum processing power into jump charting operations. Originally a military exclusive, the Carrack is now available for civilian use as a pathfinder spacecraft. Features on-board accommodations to allow for truly self-sufficient flight, including crew medical and repair facilities, and a mapping-oriented sensor suite capable of always charting a route home!

You have two more chances to vote for a new ship role! By the process of elimination, you’ll be choosing a ship from either Drake Interplanetary, makers of the Cutlass and the Caterpillar, or MISC, makers of the Freelancer and the Starfarer. Choose wisely!

Thank you for your support. Please join me tomorrow at 11 AM PST for a four-hour anniversary livestream direct from Cloud Imperium headquarters in Santa Monica, California. The team is excited to get another chance to interact with the community, and we’re looking forward to talking about some of the work we’ve done in the past year!

— Chris Roberts

Permalänk
Medlem

Då är det snart dags.
Om jag förstått det rätt så startar livessändningen kl 18 00 svensk tid. (för den som är osäker på när den startar)

När jag säger det, så går jag efter klockan i följande inlägg:
Setting up a CIG Time Clock, Windows 7

Vet dock inte om det stämmer, det kan mycket väl hända att sändningen börjar först kl 20 00, bäst att kolla bägge tiderna (Det baserar jag på att starfarer började säljas kl 0900 svensk tid igår, vilket borde ha varit midnatt star citizen tid.)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av six_dice:

Fin website du hittat. Det verkar dock som om de går efter Los Angeles tid dock. Enligt senasteletters from the chairman skall sändningen starta kl 11 PST, ser på websiten att det betyder pacific standard time, och den är UTC-8, enligt det så börjar sändningen om drygt 11 h, efter som klockan snart är midnatt där, så det borde innebära kl 20 00 svensk tid ...

Kanske måste lägga upp 2 extra klockor i windows, en för Star citizen Austin och en för Star citizen Los Angeles ...

Permalänk
Medlem

Holy Hannah!

Banu merchantman och Xi'An Scout säljs nu.
Samt Idris (slut nu, antar de fyller på några under 4 tillfällen under dagen, som de sagt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Holy Hannah!

Banu merchantman och Xi'An Scout säljs nu.
Samt Idris (slut nu, antar de fyller på några under 4 tillfällen under dagen, som de sagt)

Argh.....
Extremt sugen på Banu Merchantman nu. Förbenat också att det kommer nu när man inte kan slösa pengar då Julen är runt hörnet.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Tror att det gäller att hålla lite i hatten (i alla fall för mig), det känns som att de större skeppen (Starfarer, Banu MM och Connie för den delen) verkligen behöver 3-4 kamrater som kan hjälpa till att flyga skeppen för att de ska komma till sin rätt och då funkar det ju inte om alla har varsin. Så tänker jag iaf.

Men såååå lockande att köpa båda nya känns det som (SC tilltalar verkligen samlaren i mig på värsta sätt). Jag sitter på en Avenger, Freelancer och Aurora LN alla med LTI och det får väl funka för en schysst single player experience (då skulle iofs en Xi'an scout sitta ganska fint men pengarna...).

Permalänk
Medlem

Tja folket, har suttit och letat lite SC info, men tycker att det mesta är lite luddigt just nu. Är ett stort fan av rymdspel men tycker inte att det har framgått vad SC är och hur det kommer spelas(gameplay) igenom att läsa igenom deras hemsida, någon av er som har tips på länkar som sammanfattar mer om spelet?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Fan, jag var jätte sugen men sen såg jag att det fanns en microtransaktion modell liknande pay-to-win i spelet.
Ikke betalande spelare behöver lägga 40h i veckan för att kunna matcha sig mot betalande som lägger lite tid. Och detta ska in i spelet, i slutändan. Chris Roberts har iaf tydligen sagt det i någon video

Hade det varit singelplayer hade jag skaffat det och skitit i om man kan köpa allting för riktiga pengar, men som ett MMO så nej jag vet inte. Ingenting för mig.

EDIT: Det finns vissa som säger att det inte är pay to win och att dogfighting kommer att bete sig strikt som sten, sax, påse och bossfights, PVP låter ju kanske inte så lagom kul så är det så så visst. Sen finns det ju andra aspecter av spelet, utforska hitta nya system osv som man tydligen ska kunna få (något för? om man är först). Det lär ju försvinna första tiden i spelet till alla backers som har köpt snabba skepp