Zelda a link between worlds

Permalänk
Medlem

Zelda a link between worlds

Hejsan! Som de flesta Zelda fans, så kommer nu Zelda a link between worlds imorgon den 22:a november.

Tänkte göra en tråd (hittade ingen) där andra fans kan dela med sig om sin uppleves om spelet vad som är bra/dåligt, hjälpa andra som sitter fast eller bara ge lite bra tips

För ni som inte vet så är Zelda a link between worlds en uppföljare av A link to the past som släpptes på SNES 1992 i Europa fast med massa nytt.
Själv tycker jag att A link to the past är ett av det bästa spelen än så länge!

Mitt kom idag på brevlådan, Sjukt överlycklig! Så ikväll har jag och göra.

Så att folk blir nöjda
Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk

En remake? Jag trodde det var en uppföljare..

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av GreenSoap:

En remake? Jag trodde det var en uppföljare..

Håller med, det är väl en uppföljare som har nostalgiska inslag?
Hur som så är jag sjukt sugen på att köpa en 3ds bara för det här spelet!

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd

Lol, remake. Man märker att du inte är insatt i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

En remake? Jag trodde det var en uppföljare..

Skrivet av NordhNet:

Håller med, det är väl en uppföljare som har nostalgiska inslag?
Hur som så är jag sjukt sugen på att köpa en 3ds bara för det här spelet!

Uppföjlare/Remake. Uppföljare kanske passar bättre. Dock det lilla man sett på klipp så återkommer ju mycket från det gamla
Förstår att du är sugen på det hoppas bara det är värt att isåfall!

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem

Ska köpa det imorgon ifall jag har råd, någon som vet vad spelet kostar på game eller gamestop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Lol, remake. Man märker att du inte är insatt i spelet.

Själv känns det som en slags remake av det gamla spelet med ny story och med en massa nytt att upptäcka, än så länge.

Hur som helst, ska bli ruskigt kul och spela!

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Avstängd
Skrivet av heeet:

Själv känns det som en slags remake av det gamla spelet med en massa nytt att upptäcka, än så länge.

Känner du så så är det fint för dig. Men det gör inte spelet till en remake för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Känner du så så är det fint för dig. Men det gör inte spelet till en remake för det.

yes jag är nöjd

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Skrivet av MicroTorrent:

Ska köpa det imorgon ifall jag har råd, någon som vet vad spelet kostar på game eller gamestop?

Borde väll kosta runt 600:- antar jag
Varför inte http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1984270 här? Finns redan i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Borde väll kosta runt 600:- antar jag
Varför inte http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1984270 här? Finns redan i lager.

Skrivet av MicroTorrent:

Ska köpa det imorgon ifall jag har råd, någon som vet vad spelet kostar på game eller gamestop?

Kostade 429:- på komplett.se

Skulle tippa på under 500kr iaf hoppas verkligen inte på 600

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Citat:

Kostade 429:- på komplett.se

388:- på spelbutiken/electroworld

Permalänk
Medlem

Hatar verkligen art-stylen. Ser horribelt ut.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Det är en uppföljare. Det utspelar sig ett par årtionden efter Link to the past.

Jag har bokat Zelda 3DS XL bundlen. Blir min första 3DS så det ska blir skoj att hämta ut den imorrn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Borde väll kosta runt 600:- antar jag
Varför inte http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1984270 här? Finns redan i lager.

Skrivet av heeet:

Kostade 429:- på komplett.se

Skulle tippa på under 500kr iaf hoppas verkligen inte på 600

Okej, tack för svar! Anledningen att jag vill köpa i butik är för att jag vill spela under helgen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oggmeiler:

Hatar verkligen art-stylen. Ser horribelt ut.

Tack för din kontribution till diskussionen. Utvägen är till höger.

Permalänk
Medlem

Tja mitt ex skickades igår från USA så blir nog inget spelande än på ett tag, har förvisso alldeles för många spel att ta mig igenom först ><.

I alla fall, spelet är en uppföljare, det är ingen remake, varför man kan tro det är en remake är på grund av att det utspelar sig på samma ställen, men eftersom det är en uppföljare så är detta ganska logiskt

Enda jag är lite besviken på är att jag önskar de behöll 2D art stilen, tycker spelet inte ger sig lika snyggt ut i 3D. Dock med det sagt ser mycket ifram emot att spela detta och besöka ställena igen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Tack för din kontribution till diskussionen. Utvägen är till höger.

Inte han du citerar, men får man inte kritisera spel längre? Ser ingen poäng i ditt svar.

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Strogvor:

Inte han du citerar, men får man inte kritisera spel längre? Ser ingen poäng i ditt svar.

Det han skriver är inte kritik utan fördomar. Spelet är inte ute än och såvida han inte har ett tidigt exemplar så kan han knappast uttala sig om hur det ser ut (videor på YouTube gäller inte i det här sammanhanget då dom är sönderkomprimerade, uppskalade och ser ut som skit).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Det han skriver är inte kritik utan fördomar. Spelet är inte ute än och såvida han inte har ett tidigt exemplar så kan han knappast uttala sig om hur det ser ut (videor på YouTube gäller inte i det här sammanhanget då dom är sönderkomprimerade, uppskalade och ser ut som skit).

Varför skulle man inte kunna döma det?

Det ser horribelt ut.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Jag håller med. Pixelperfektion har förbytts till polygonmardröm.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oggmeiler:

Varför skulle man inte kunna döma det?

http://e3.nintendo.com/_ui/images/games/detail/legend-of-zeld...

Det ser horriblet ut.

Tyck vad du vill, i slutändan är din mening lika meningsfull som en fis i rymden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Tyck vad du vill, i slutändan är din mening lika meningsfull som en fis i rymden.

Vaknat upp på fel sida idag?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser bättre ut än originalet men det är väl bara jag då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Varför inte http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1984270 här? Finns redan i lager.

Det står att det finns på Hemmakväll för 369:-
Är detta bara online eller gäller det även lokala butiker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av heeet:

Själv tycker jag att A link to the past är ett av det bästa spelen än så länge!

hear hear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

Tycker det ser bättre ut än originalet men det är väl bara jag då.

Nej, jag instämmer. Ser bättre up på alla vis. ALTTP var bra för sin tid, men håller inte riktig upp i dag (med mindre du kör emulatorer och trixar med innställningar).

Permalänk

älskade det på snes-tiden, och nu några timmar in i spelet så har jag ett stort leende, och det är inte bara nostalgi, nya spelmomenten för helt klart sitt till spelet. Grafiken ser bra ut, lagom moderniserad för att fortfarande flörta med det gamla, musiken är bara konstig "vi hittar på något nytt men slänger in en slinga i bakgrunden". Sedan en häxa som man kan lifta med runt på skärmen som man får tillgång till redan i början? Det tar 3-4 minuter från ena änden till andra i spelet, det är Zelda, man ska springa runt massa transportsträckor.
Men: 3 banjo-tummar upp!

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Kan ske att man provar. Senaste Zelda-spelet jag spelade var The legend of Link och jag gillade verkligen 'side-scrolling'. Ettan var dock ganska kul också.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

älskade det på snes-tiden, och nu några timmar in i spelet så har jag ett stort leende, och det är inte bara nostalgi, nya spelmomenten för helt klart sitt till spelet. Grafiken ser bra ut, lagom moderniserad för att fortfarande flörta med det gamla, musiken är bara konstig "vi hittar på något nytt men slänger in en slinga i bakgrunden". Sedan en häxa som man kan lifta med runt på skärmen som man får tillgång till redan i början? Det tar 3-4 minuter från ena änden till andra i spelet, det är Zelda, man ska springa runt massa transportsträckor.
Men: 3 banjo-tummar upp!

Håller med Häxan kom på tok förtidigt! dessutom tycker jag att det är både bra och dåligt att man "hyr" saker från Ravio. Det underlättar mycket men känns som om det kommer att göra spelet så mycket snabbare att spela ut :/

Än så länge har jag precis plockat upp Master Sword, ska bli roligt och se vad som väntars ikväll efter jobbet

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes