något billigare än skype?

Permalänk

något billigare än skype?

Hej!

Undrar om de finns något billigare än skype att ringa till utlandet (till mellanöstern)?
och om de finns någon sort erbjudande som är så här: ring till hela världen för endast 200 kr i månaden OBEGRÄNSAD+???

hur som helst finns det inget som är billigare än skype att ringa?

(jag vet att skype till skype är gratis i hela världen)

Permalänk
Medlem

Erm va?
Lägg till dom på skype så behöver du ju inte "ringa" deras telefonnummer?:P

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Entusiast

Om du har mycket kontakt med någon från mellanöstern så kan du ju be den personen att alltid ha Skype uppe i telefonen så kan du ringa gratis
Skype drar ju ändå inte så mycket batteri så jag förstår egentligen inte varför inte alla gör så?

Förlåt för att jag inte hjälper dig i sakfrågan men det är värt att tänka på!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Semplezz:

Erm va?
Lägg till dom på skype så behöver du ju inte "ringa" deras telefonnummer?:P

vad menar du med de?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas198912:

vad menar du med de?

har dom skype, så kan du lägga till dom som "kontakt" på skype. så kan du ju ringa gratis via nätet.
har du inte använt Skype på en dator någongång?:P

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Skrivet av Semplezz:

har dom skype, så kan du lägga till dom som "kontakt" på skype. så kan du ju ringa gratis via nätet.
har du inte använt Skype på en dator någongång?:P

hur vet man om de har skype?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas198912:

hur vet man om de har skype?

Fråga dom, eller be dom skaffa ett account. sen är det ju bara söka efter dom och lägga till dom

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

VoIP över Line, Viber, Skype etc. om ni båda har smartphone. Skype via dator.

Finns ju telefonkort annars, ring 100 minuter till land X för typ 50-150kr.

Permalänk
Skrivet av TAG9217:

VoIP över Line, Viber, Skype etc. om ni båda har smartphone. Skype via dator.

Finns ju telefonkort annars, ring 100 minuter till land X för typ 50-150kr.

vad heter denna telfon kort du talar om???

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas198912:

vad heter denna telfon kort du talar om???

Comviq har flera lösningar: https://www.comviq.se/Pages/PrePaid/utlandspriser.aspx
Lycamobile inriktar sig också på utlandssamtal: http://www.lycamobile.se/se/

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas198912:

vad heter denna telfon kort du talar om???

Finns flera olika märken, finns hos i princip alla tobaksaffärer.

Permalänk
Skrivet av TAG9217:

Finns flera olika märken, finns hos i princip alla tobaksaffärer.

min far och mor talade om att sådana kort är lurendejeri, för att när man ringer ex. irak så ringer man istället italien och någon där pratar på italienska i några minuter sedan så äter man upp kortets pegnar;

så de är inte värt de!
ment ack endå!

Permalänk
Medlem

men, om du ringer via skype över internet istället så är det ju gratis?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas198912:

min far och mor talade om att sådana kort är lurendejeri, för att när man ringer ex. irak så ringer man istället italien och någon där pratar på italienska i några minuter sedan så äter man upp kortets pegnar;

så de är inte värt de!
ment ack endå!

Låter som att de har hört en riktig rövarhistoria. Det numret du ringer till..ringer du ju till?

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas198912:

min far och mor talade om att sådana kort är lurendejeri, för att när man ringer ex. irak så ringer man istället italien och någon där pratar på italienska i några minuter sedan så äter man upp kortets pegnar;

så de är inte värt de!
ment ack endå!

Så dina föräldrar har hört något slags rykte som de sedan berättar för dig, och du tror på det till fullo? Du tror inte att det skulle vara allmänt känt om dessa mobiloperatörer gör så?
Och OM man nu blivit felkopplad, till fel land, varför skulle man sitta och lyssna på någon som pratar ett språk man inte förstår istället för att lägga på?
Och du ignorerar alla råd om att använda Skype som det är till för, dvs. över internet.
Börjar lukta troll...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Så dina föräldrar har hört något slags rykte som de sedan berättar för dig, och du tror på det till fullo? Du tror inte att det skulle vara allmänt känt om dessa mobiloperatörer gör så?
Och OM man nu blivit felkopplad, till fel land, varför skulle man sitta och lyssna på någon som pratar ett språk man inte förstår istället för att lägga på?
Och du ignorerar alla råd om att använda Skype som det är till för, dvs. över internet.
Börjar lukta troll...

Kolla på hur många trådar han har låsta.

Now you know the answer

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas198912:

Hej!

Undrar om de finns något billigare än skype att ringa till utlandet (till mellanöstern)?
och om de finns någon sort erbjudande som är så här: ring till hela världen för endast 200 kr i månaden OBEGRÄNSAD+???

hur som helst finns det inget som är billigare än skype att ringa?

(jag vet att skype till skype är gratis i hela världen)

Hej,

Vill först säga att det jag skriver nu har jag inte bekräftat själv och det kan mycket väl vara fel.
Men iaf... Vad du betalar för att ringa med ditt skypekonto till riktiga telefonummer tror jag beror på VAR du registrerade kontot. Som exempel så kostar det mer för mig(med mitt svenskregistrerade skypekonto) att ringa ett nummer i USA jämfört med ett USA registrerat skypekonto. Ett skypekonto registrerat i USA tror jag förresten t.o.m. kan ringa gratis till nummer i USA men det kan ha nåt att göra med att det är just den marknaden.
Så om du registrerar ett skypekonto i det land i mellanöstern som du vill ringa till så tror jag du kan ringa det landet billigare med ditt konto även om du sedan använder det i Sverige. Men jag har som sagt aldrig brytt mig om att kolla om det stämmer då jag nästan aldrig ringer utomlands.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas198912:

min far och mor talade om att sådana kort är lurendejeri, för att när man ringer ex. irak så ringer man istället italien och någon där pratar på italienska i några minuter sedan så äter man upp kortets pegnar;

så de är inte värt de!
ment ack endå!

Beror förmodligen på vilket märke du köper, men låter som de har dragit någon påhittad historia för dig.

Både jag och mina föräldrar har använt såna kort i säkert 8 år innan VoIP började bli gångbart.

*EDIT*

Kanske skulle nämna att jag inte syftar på telefonkort som Lycamobile o.s.v.

Utan dessa är engångskort som kommer laddade med 100 minuter samtalstid, till en fast summa.

Permalänk
Medlem

Lyca mobile är legit faktiskt.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Skrivet av FANTEN:

Hej,

Vill först säga att det jag skriver nu har jag inte bekräftat själv och det kan mycket väl vara fel.
Men iaf... Vad du betalar för att ringa med ditt skypekonto till riktiga telefonummer tror jag beror på VAR du registrerade kontot. Som exempel så kostar det mer för mig(med mitt svenskregistrerade skypekonto) att ringa ett nummer i USA jämfört med ett USA registrerat skypekonto. Ett skypekonto registrerat i USA tror jag förresten t.o.m. kan ringa gratis till nummer i USA men det kan ha nåt att göra med att det är just den marknaden.
Så om du registrerar ett skypekonto i det land i mellanöstern som du vill ringa till så tror jag du kan ringa det landet billigare med ditt konto även om du sedan använder det i Sverige. Men jag har som sagt aldrig brytt mig om att kolla om det stämmer då jag nästan aldrig ringer utomlands.

hörre du då, ingen illa ide!
men jag är så jXXXXa rädd att förlora pengarna?

Permalänk
Skrivet av zeleni:

Lyca mobile är legit faktiskt.

hört mycket dåligt från dem!

https://www.flashback.org/t1467434

Permalänk
Skrivet av jonas198912:

Du har ju inte så många andra val heller ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas198912:

För det första är inte Flashback forum känt för objektiva fakta direkt.
För det andra är det ju minst lika många med positiva erfarenheter som negativa i den tråden, så det verkar inte så illa som du trott.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas198912:

Och vid användandet av Flashback länk dog det sista lilla seriösa i denna tråd.

Istället för att säga emot och länka från ett av dem oseriösaste forumen "around the web" så kan du ju hörsamma alla tipsen om att faktiskt använda Skype till Skype samtal eller testa VoIP som folk nämnde.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas198912:

Nu har jag inte läst tråden du länkade till.. Flashback, suck... Men med tanke på hur många som använder Lyca för att ringa sina hemländer så verkar det ju inte vara helt dum lösning.

Om det är Iran du ska ringa gällande väderobservationerna från ambassaden du pratat om i tidigare trådar så kostar det dig 29 öre minuten till fasta nätet. Det är mindre än inrikestaxa för många abonnemang.

Köp ett startpaket och testa? Det kan det väl vara värt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Om du har mycket kontakt med någon från mellanöstern så kan du ju be den personen att alltid ha Skype uppe i telefonen så kan du ringa gratis
Skype drar ju ändå inte så mycket batteri så jag förstår egentligen inte varför inte alla gör så?

Förlåt för att jag inte hjälper dig i sakfrågan men det är värt att tänka på!

Alla länder har dessvärre inte lika grymma nät för datatrafik som vi har i Sverige (iaf södra Sverige).

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Om jag inte är helt fel ute, så funkar väl " Viber " att ringa gratis utomlands också? Det är ju gratis i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dezin:

Om jag inte är helt fel ute, så funkar väl " Viber " att ringa gratis utomlands också? Det är ju gratis i Sverige.

Viber går ju över nätet, precis som skype, mumble, teamspeak och alla andra roliga program som kan göra det. Så det är ju "gratis" om man har gratis internet. Annars kostar det ju fortfarande, dock bara kostnaden för att använda internet.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas198912:

min far och mor talade om att sådana kort är lurendejeri, för att när man ringer ex. irak så ringer man istället italien och någon där pratar på italienska i några minuter sedan så äter man upp kortets pegnar;

så de är inte värt de!
ment ack endå!

Glöm inte att man slår rätt landskod också

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz