Permalänk
Inaktiv

Gamingstol

Hej!

Hittade inte riktigt någon bra forumdel där jag kunde placera min tråd. Jag har både hört och sett att det finns gamingstolar ute på marknaden, dock så kostar dom en del. Är det någon som har en gamingstol just nu?

En sida jag har hittat är www.maxfps.se.

Finns det andra bra stolar för en lägre peng än 2,7k?

Permalänk
Medlem

Definiera gamingstol.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Det är ju mycket personligt vad man föredrar att sitta på och spela. Annars säljer den hemsidan ''gamingstolar''.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Saxn:

Definiera gamingstol.

En stol där man kan sitta i flera timmar utan att märka det. Min bakdel domnar bort efter 60 min i den här budget stolen. Så min definition blir bekväm.

Skrivet av MaarOlo:

Det är ju mycket personligt vad man föredrar att sitta på och spela. Annars säljer den hemsidan ''gamingstolar''.

Ja precis. Den ska vara bekväm, gamingstol eller ej. Bara den är mjuk och fin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabeltandad:

En stol där man kan sitta i flera timmar utan att märka det. Min bakdel domnar bort efter 60 min i den här budget stolen. Så min definition blir bekväm.

Ja precis. Den ska vara bekväm, gamingstol eller ej. Bara den är mjuk och fin!

Beställ inte från nätet då utan åk o köp nånstans där du kan ''provsitta'' stolen.

Permalänk
Medlem

HETT tips, IKEA?

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Danmyr:

HETT tips, IKEA?

Man bör hålla sig borta från IKEA, det är 100% dålig kvalitet oavsett vad det är från IKEA.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MaarOlo:

Beställ inte från nätet då utan åk o köp nånstans där du kan ''provsitta'' stolen.

Finns det någon bra fysisk butik?

Skrivet av Danmyr:

HETT tips, IKEA?

Har IKEA verkligen bra stolar? Är inte dom som Jysk och säljer riktigt urusla stolar?

Skrivet av Skuggan74:

Man bör hålla sig borta från IKEA, det är 100% dålig kvalitet oavsett vad det är från IKEA.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, IKEA har bara bra vardagsrumsmöbler och kök.

Permalänk

Köp din stol ifrån ikea istället för på maxfps.se
Du får likvärdig om inte bättre stol för mindre pengar på IKEA.
Det är enkla kontorsstolar dom (maxfps) har. Det är smart att byta namn på dom till Gamingstol och höja priserna.
Skall du ha en riktig stol så vänd dig till kinnarps. Dom är dyra men du får vad du betalar för och så håller dom i en evighet med.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

Som många säger är det ju väldigt personligt vad man gillar att sitta i.

Jag själv använder skinnfåtöljer, sådana man brukar ha vid TV'n. Den är ställbar så man kan ligga ner eller hur man nu vill sitta.
Vad den heter eller vad det är för märke minns jag inte då jag haft den i en väldans massa år.

Det enda negativa jag kan säga om min "sittlösning" är att den saknar hjul undertill så man måste ställa den på ett plastskydd eller något liknande så man inte skadar golvet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk

Det är inget fel på ikeastolarna.

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk

Åk till ikea/jysk och provsitt. Det där om att jysks stolar är usla har jag ingen aning om, men dom har två stycken riktigt sköna stolar.

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Medlem

Jag kan rekomendera stolen "Markus" ifrån ikea. Otroligt skön stol

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Hjälpsam

Om du skall ha en bra stol så är definitionen oftast den samma som professionella och ergonomiska kontorsstolar. Kina på Kinnarps utbud, de är tokigt dyra för privatpersoner i nypris men man kan ofta hitta helt OK Kinnarps begagnat

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

Jag kan rekomendera stolen "Markus" ifrån ikea. Otroligt skön stol

kan inte mer än hålla med, trivs för bra i den stolen, blir att man spelar för länge

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

Jag kan rekomendera stolen "Markus" ifrån ikea. Otroligt skön stol

Har också Markus stolen! Bästa stolen på länge.. har tidigare haft "läderstolar" från Jysk med resultatet att efter flera timmars spelande blivit blöt på ryggen.. dock är jag ganska varm av mig så kanske inte drabbar vanliga Svenssons!

Hoppas du hittar det du söker!

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

Jag kan rekomendera stolen "Markus" ifrån ikea. Otroligt skön stol

Hade en sån, en vecka.
Glappar i gas(? Olja?)fjädern så att hela stolen vickade, skulle tydligen vara så enligt Ikea.
Nu håller jag utkik på blocket efter en begagnad kinnarps.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk

Har också en markus stol. Inget fel på kvalitén. Mest pang för pengarna om du frågar mig. Ikea har överlag väldigt bra kvalitet i förhållande till pris. Går inte att jämföra med Jysk eller andra budgetalternativ.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hasseman84:

Köp din stol ifrån ikea istället för på maxfps.se
Du får likvärdig om inte bättre stol för mindre pengar på IKEA.
Det är enkla kontorsstolar dom (maxfps) har. Det är smart att byta namn på dom till Gamingstol och höja priserna.
Skall du ha en riktig stol så vänd dig till kinnarps. Dom är dyra men du får vad du betalar för och så håller dom i en evighet med.

Ska faktiskt till IKEA idag, så ska kika runt lite. Ja det är faktiskt rätt smart av dom.
Har Kinnarps fysiska butiker?

Skrivet av nsky|sct:

kan inte mer än hålla med, trivs för bra i den stolen, blir att man spelar för länge

Det är en sån stol man vill ha!

Skrivet av cusah:

Har också Markus stolen! Bästa stolen på länge.. har tidigare haft "läderstolar" från Jysk med resultatet att efter flera timmars spelande blivit blöt på ryggen.. dock är jag ganska varm av mig så kanske inte drabbar vanliga Svenssons!

Hoppas du hittar det du söker!

Ja precis, jag har en läderstol för 900:- från Jysk just nu. Man sitter som fastklistrad av svett varje kväll.

Skrivet av Rydisen:

Hade en sån, en vecka.
Glappar i gas(? Olja?)fjädern så att hela stolen vickade, skulle tydligen vara så enligt Ikea.
Nu håller jag utkik på blocket efter en begagnad kinnarps.

Skickades från m.sweclockers.com

Det felet har jag på min Jysk stol, man sjunker hela plötsligt, så måste man pumpa upp stolen några gånger tills den blir stabil igen och efter tag sjunker man igen, jätte irriterande.

Skrivet av SebastianT:

Har också en markus stol. Inget fel på kvalitén. Mest pang för pengarna om du frågar mig. Ikea har överlag väldigt bra kvalitet i förhållande till pris. Går inte att jämföra med Jysk eller andra budgetalternativ.

Ska glida förbi IKEA idag och kolla på stolar tänkte jag, finns det fler bra stolar än Markus stolen?

Permalänk
Avstängd

Herman Miller Embody.

Jag kommer förmodligen aldrig att byta eller behöva köpa en ny stol igen. Rövorgasm (utan behöva köra upp något där bak dvs...).

Permalänk
Medlem

Markus från IKEA, väldligt nöjd. Bang for the buck!

Permalänk
Medlem

Har själv MARK. Den är rätt skön och större än vad man tror, dock skulle jag vilja att man kunde höja den mer, samt att den gnisslar nu efter två år ungefär.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem

Man skal hålla sig borta från denna.

http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/gold/kontorsstol-mark-mem...

Den börjar gnisla och skruvarna gengar ut sig själva, rent utsakt en skitstol, dock bekväm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabeltandad:

Ska glida förbi IKEA idag och kolla på stolar tänkte jag, finns det fler bra stolar än Markus stolen?

På IKEA finns det även stolen Malkolm som är väldigt skön att sitta i. Har själv den i tyg.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Kolla efter olika kinnarps/malmstolen modeller på blocket, går att göra riktiga fynd

Permalänk
Medlem

Hmm sitter å klurar på en stol själv.

Någon som sitter med ratt å pendaler?
Testade en stol hos en bekant, och när man ska köra bilspel så är det så bra glid i hans hjul att när man använde koppling å gas så börjar man åka lite bakåt, vilket suger riktigt hårt om man vill köra bilspel :S

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Man skal hålla sig borta från denna.

http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/gold/kontorsstol-mark-mem...

Den börjar gnisla och skruvarna gengar ut sig själva, rent utsakt en skitstol, dock bekväm

Testa sätta locktite på skruvarna fick göra så på min gamla chef från jysk

Visa signatur

Asus Z97 Pro Gamer | 4690k@4,5 ghz | 8GB Corsair XMS3 1600 CL8@2000 CL9 | EVGA 980ti FE | 2x280mm radiatorer | Samsung 850 Evo 500gb | EVGA G2 1000W | Func MS3 R2 | Tt eSports Meka G1 | Samsung S24D390 60hz@75hz |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mögel:

Kolla efter olika kinnarps/malmstolen modeller på blocket, går att göra riktiga fynd

Är inte många av dom stolarna väldigt slitna och välanvända?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Man bör hålla sig borta från IKEA, det är 100% dålig kvalitet oavsett vad det är från IKEA.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har haft en ikea stol i 7 år och det är inget fel på den.