Permalänk
Medlem

Datorn saknar nu windows!

Tjena. Vill rensa datorn på allt skit! Jag orkar inte sitta och ta bort allt manuellt... Hur återställer jag datorn till så som den var när jag fick den?

Obs! Har ingen CD läsare!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Lägg in Windows på USB sticka.
http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...
Eller om du kanske har en recover partionen på datorn?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Uuuuuuhm jag återställde datorn nu står det att inget os kan hittas )))))))))))

Permalänk
Medlem

Kommer du inte alls in i Windows nu?
Vilken Windows version har du?
Här kan du ladda ner 8an och lägg över det på USB sticka, genom att följa guiden jag länkade.
http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/upgrade-product-...

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

"an operating system wasn't found try disconnecting any drives that don't contain an operating system" Kan trycka på f12 innan för att välja installations alternativ men det funkar inge vidare "/ Den där länken du gav var en exe fil. Har bara en mac där jag kan ladda ner w8 och sen flytta över till ett usb minne som jag sedan på något sätt ska kunna få installerat på datorn...

Permalänk
Medlem

Riv ut allt på golvet, stampa eller hoppa på skiten, kasta in det igen och slå på strömmen=inte återställd men du har fått ut dina hämningar och lustar:)....kanske..

Edit: Jag kunde inte låta bli, ursäkta!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av DatorMuppen:

Riv ut allt på golvet, stampa eller hoppa på skiten, kasta in det igen och slå på strömmen=inte återställd men du har fått ut dina hämningar och lustar:)....kanske..

Edit: Jag kunde inte låta bli, ursäkta!

Haaaa....

Permalänk
Medlem

Någon??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicey:

Någon har ju redan gett dig svaret på lösningen. Lägg in Windows på en USB-sticka och installera Windows via den.
Eller köp en CD-läsare och skaffa en Windows skiva.

Om det inte fungerar på din MAC så får du låna en dator av någon och fixa det på. Det finns tyvärr inget "knäpp med fingrarna så löser sig problemen" trick!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Juicey:

Trots tidigare tillsägelse bumpar du igen och därför låses tråden. Du har därmed förlorat möjligheten till hjälp eftersom det inte är tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

§ 4 Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

*Tråd låst i enlighet med §4 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro