War Thunder - Online WWII flygspel

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Kan inte ens tro att jag skrivit det där själv, nu för tiden kör jag med 100% stealth på alla mina plan..

Dock lite jobbigare att köra utan tracers i HB, där du inte har någon lead indicator.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Skrivet av zosma:

Har nyligen börjat spela det här. Hur många crew slot bör man ha, just nu har jag 5. Dom tre man startar med, och sen dom två man kan köpa med lions, men är det värd att ha fler, dom som kostar eagles, har 240 eagles just nu.

Om du känner att får slut på flygplan så javisst, eller om det är en speciell maskin du vill få plats med. Absolut inget man måste ha och tänk på att till slut så "späder man ut" sin flyg-pool och blandar in sämre maskiner för leveln du spelar på. Helt upp till dig alltså
Att "späda ut" är inte dåligt iofs eftersom motståndarna i regel också har sämre plan mot slutet.

Permalänk
Medlem

Är bara level 6 än så länge. Men köpte nu sjätte slottet. Har mest tänkt att dom 2 sista används i första hand till bombers. Tidigare har haft femman till bombers och använd mest A20, spelar USA som main. Måste bara komma på nåt bra sätt att tjäna mer lions, planen börjar kosta lite mer att köpa och träna crews. Autoreparation har jag av, och varvar lite med andra länder när planen håller på att repareras.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

tjäna pengar är enkelt.. skjut ner mer skit (plan/ground) och undvik att bli nerskjuten

joinade swec squaden idag.. så hojta ingame om ni vill spela

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

Någon mer än jag som flyger med Joystick och finner det riktigt svårt att skjuta ner andra plan? Svajigt som tusan tycker jag. Markmål går bra, men de är ju förhållandevis stilla. Har stängt av "acceleration" (nonlinearity). Någon som har några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DustPuppy:

Någon mer än jag som flyger med Joystick och finner det riktigt svårt att skjuta ner andra plan? Svajigt som tusan tycker jag. Markmål går bra, men de är ju förhållandevis stilla. Har stängt av "acceleration" (nonlinearity). Någon som har några tips?

Enda tipset jag kan ge är att sakta dra tillbaka <-- Rodret --> (Kommer inte på namnet). för släpper du joysticken så kommer planet att svaja som attans.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Skrivet av Wulf92:

Enda tipset jag kan ge är att sakta dra tillbaka <-- Rodret --> (Kommer inte på namnet). för släpper du joysticken så kommer planet att svaja som attans.

Japp, svårt att göra långsamma rörelser i luftstrider dock. Jag klarar att hänga på folk bra, men träffsäkerheten är åt skogen jämfört med musanvändare. Känns för oprecist med joystick, och jag har riktigt svårt för att flyga med mus. Det är bara fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DustPuppy:

Japp, svårt att göra långsamma rörelser i luftstrider dock. Jag klarar att hänga på folk bra, men träffsäkerheten är åt skogen jämfört med musanvändare. Känns för oprecist med joystick, och jag har riktigt svårt för att flyga med mus. Det är bara fel.

gav upp att använda joystick pga det inte gick att träffa, Dock så brukar jag använda joystick när jag kör bomber då det är lättare att sikta med joystick där

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Skrivet av Wulf92:

gav upp att använda joystick pga det inte gick att träffa, Dock så brukar jag använda joystick när jag kör bomber då det är lättare att sikta med joystick där

Ja, bomberna sitter där de ska. Flyger mest historicals nu för tiden, så det är lite bättre kontroller där. Har dock bombat mest och inte gett jaktplanen en riktig chans. Tänkte om det var någon som satt på ett hett tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DustPuppy:

Ja, bomberna sitter där de ska. Flyger mest historicals nu för tiden, så det är lite bättre kontroller där. Har dock bombat mest och inte gett jaktplanen en riktig chans. Tänkte om det var någon som satt på ett hett tips.

Jo nån kanske sitter på nå bra tips, sök lite på google. Men jag använder musen till Fighters och Joystick till bombers.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Medlem

Har börjat spela lite, har ni något tips på vilka plan man skall testa?'

Kör helst med joystick, men går bra med mus också.

Permalänk
Medlem

Britterna eller sovjet är väl rätt vettiga att börja med.. föredrar britterna själv.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

Beror på spelstil. Körde britter och tyskar först. Britterna har fina dogfighters, tyskarna är en pina till tier 5 när man äntligen får BF 109. Numera kör jag mest ryssar, då jag gillar heavy fighters bättre helt enkelt.

Old Gents Flying Circus söker fler att dela gemenskapen med. Är du 25+, förstår svorska och är normalt funtad är du varmt välkommen!

Permalänk

Äntligen fått till bra joystickinställningar. Vissa amerikanska plan är bara att glömma med joystick, men de brittiska är grymma. Spitfire Mk IIb är min stora favorit som flygs flitigt just nu, tillsammans med Typhoon Mk Ia.

Man träffar nog aldrig lika bra som musanvändare, men de har verkligen ingen chans när man börjar svänga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DustPuppy:

Äntligen fått till bra joystickinställningar. Vissa amerikanska plan är bara att glömma med joystick, men de brittiska är grymma. Spitfire Mk IIb är min stora favorit som flygs flitigt just nu, tillsammans med Typhoon Mk Ia.

Man träffar nog aldrig lika bra som musanvändare, men de har verkligen ingen chans när man börjar svänga.

Jag har verkligen försökt att köra med joystick ( har joystick och throttle), men jag lyckas inte alls lika bra som när jag kör med mus + tgb.
Är relativt van att köra med joystick men kan inte få till det i WT.

Några tips?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Zimbaa:

Jag har verkligen försökt att köra med joystick ( har joystick och throttle), men jag lyckas inte alls lika bra som när jag kör med mus + tgb.
Är relativt van att köra med joystick men kan inte få till det i WT.

Några tips?

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut. Jag använder en saitek X52 pro, så jag har också joystick och throttle. Jag har satt roll sensitivity till max, pitch sensitivity till 50% och yaw sensitivity till lägsta. Sedan har jag experimenterat med non-linearity för roll till lägsta, och för pitch och yaw till ungefär 1,5.
Testa något sådant. Förvänta dig inte att amerikanska plan som airacobras ska gå bra att flyga dock, de är väldigt wobbliga med joystick.

Här är en bra youtubeguide också:

Permalänk

Skit i war thunder och spela där dom stora pojkarna spelar dvs Aceshigh, http://www.hitechcreations.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractalstar:

Skit i war thunder och spela där dom stora pojkarna spelar dvs Aceshigh, http://www.hitechcreations.com

Vad gör Aceshigh bättre än WarThunder?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DustPuppy:

Äntligen fått till bra joystickinställningar. Vissa amerikanska plan är bara att glömma med joystick, men de brittiska är grymma. Spitfire Mk IIb är min stora favorit som flygs flitigt just nu, tillsammans med Typhoon Mk Ia.

Man träffar nog aldrig lika bra som musanvändare, men de har verkligen ingen chans när man börjar svänga.

Spit MKIIb är riktigt bra, fick en att ragequitta med den
Det värsta är att man bara har 60 skott per kanon, och de tar slut gefligt fort

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk

Om någon vill köra så är det bara att slänga en squad invite till Static15

Är online för det mesta!

Visa signatur

Define C, GTX 1070, R5 1600, ROG STRIX B350-F, AX860
Logitech G533, Logitech G502, QPAD MK 80

Samsung Galaxy S8 Plus, Synology DS218+ 8TB, AKRACING GaMiNGl33t-stol, Lenovo Yoga 710

Permalänk
Medlem

Är 50% rea på 365 dagars premium 7600 Golden eagles kostar det nu,
25% rabbat på alla deras Plan packs på deras hemsida.
http://online.gaijinent.com/catalog.php?category=WarThunder

Är ännu billigare om man köper på deras ryska sida.

http://online.gaijin.ru/

Men är det säkert att köpa där ifrån?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Skrivet av Zimbaa:

Vad gör Aceshigh bättre än WarThunder?

Skickades från m.sweclockers.com

Aceshigh tar 600 pers i en online arena, med baser och strategiska mål man kan ta över, Aceshigh har en "persistant world", dock är det mycket svårare att flyga i Aceshigh än i WarThunder. Mer fokus på realism än Warthunder har.

Permalänk
Medlem

Lägg gärna till mig också, skulle vara kul att lira ihop med någon/några.

IGN: Tolken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractalstar:

Aceshigh tar 600 pers i en online arena, med baser och strategiska mål man kan ta över, Aceshigh har en "persistant world", dock är det mycket svårare att flyga i Aceshigh än i WarThunder. Mer fokus på realism än Warthunder har.

Gå och spela det då

Vilken ammo ska man välja?? Förstår inte riktigt poängen med Stealth. Spelar bara Arcade just nu

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fractalstar:

Aceshigh tar 600 pers i en online arena, med baser och strategiska mål man kan ta över, Aceshigh har en "persistant world", dock är det mycket svårare att flyga i Aceshigh än i WarThunder. Mer fokus på realism än Warthunder har.

Synd bara att grafiken i Aces High ser ut som ett spel till Nintendo 64.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Gå och spela det då

Vilken ammo ska man välja?? Förstår inte riktigt poängen med Stealth. Spelar bara Arcade just nu

Stealth gör generellt mer skada, eftersom det består av mest Armor-Piercing och Incindenary (stavning) rounds

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem

Förklaring av ammo:

AP = Armor-Piercing --> Större chans för crits
I = Incindenary --> Chans att sätta fyr på ex. motorer
T = dålig genomslags kraft men chans att sätta fyr

Så kombon i Stealth är optimal för quick-kills!

Visa signatur

----------------------------------------------
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P; AMD Phenom II X3 720 BE(upplåst till x4);Saphire Radeon HD 6870 1GB ; LENOVO THINKVISION L220X;Corsair XMS3 DHX DDR3 1600MHz 4GB CL9 2st.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mack3h:

Stealth gör generellt mer skada, eftersom det består av mest Armor-Piercing och Incindenary (stavning) rounds

Skrivet av dacharls:

Förklaring av ammo:

AP = Armor-Piercing --> Större chans för crits
I = Incindenary --> Chans att sätta fyr på ex. motorer
T = dålig genomslags kraft men chans att sätta fyr

Så kombon i Stealth är optimal för quick-kills!

Tackar för svar.

Ligger spelet nere nu eller är det problem från min sida?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

de har haft lite strul med DDoS attacker senaste helgerna.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Tänkte jag kunde skriva ihop en enkel guide gällande ammo och vad dom gör. Så nedan är en lista på det som finns i spelet just nu (kan ha missat någon). Det kan vara bra att veta när det gäller kombinations ammo (AP+I=API) är att vanligtvis så får man sämre prestanda på varje enskild "funktion" som man lägger till på en kula, t.ex. API antänder inte lika bra som en I och penetrerar inte lika bra som AP. Men sammanlagt så är den bättre då den kan penetrera OCH antända målet.

Grundläggande typer:

  • I - Incendinary - Antändande kula som inte bör användas såvida det inte är i en kombinations kula (API/HEI) förutom på lägre ranker då det finns plan som är klädda med tyg och har oskyddade bränsletankar.

  • P - Practice - UNDVIK! Enkel stålkula med dålig penetration och ingen effekt.

  • Ball - UNDVIK! Enkel stålkula med dålig penetration och ingen effekt.

  • T - Tracer - Spårljus, bör inte användas för sig själv utan i kombo-kulor då den har dålig penetration och en väldigt liten chans att antända målet. Kan dock användas för att skrämma upp nybörjare när man kör Tracer bälten. Tracer finns nästan till alla typer av ammo (IT, AP-T, HE-T, osv)

AP ammo:

  • AP - Armour Piercing - Bra genomslagskraft så den lämpar sig för tåliga mål, dock så saknar en vanlig AP-kula en "efter-penetrations" effekt så den gör lite skada om man inte träffar något viktigt.

  • API - Armour Piercing Incendinary - Bra mot alla typer av mål, specielt bra i maskingevär då HE inte finns till dom.

  • HVAP - High Velocity Armour Piercing - Subkaliber(SABOT) ammo med bättre penetration än AP, passar sig till stridvagnar och andra markmål.

HE ammo:

  • AI - Adjustment Incendinary - Maskingevärskula med en liten antändande explosiv laddning. Bra som komplement till API i maskingevär.

  • FI - Fragmentation Incendinary - Spränggranat med liten sprängverkan som fragmenterar vid träff och orsaker sin mesta skada på det sättet, har en liten chans till antändning. Kan ses som en sämmre version av HEF-I. Finns bara till kanoner.

  • HE - High Explosive - Spränggranat med ok effekt på målen, bör användas i kombinations kulor då en vanlig HE lätt kan explodera utanför målet och inte orsaka lika mycket skada. Finns bara till kanoner.

  • HEF - High Explosive Fragmentation - Spränggranat med bra sprängverkan och fragmentering, bättre än vanlig HE då fragmenten orsakar större skada. Finns bara till kanoner.

  • HEI - High Explosive Incendinary - Spränggranat med bra sprängverkan och äntändnings chans. Finns bara till kanoner.

  • HEF-I - High Explosive Fragmentation Incendinary - En kombination av HEF och HEI, med sämmre fragmentering och antändningschans ån dom, men efter som den kan orsaka skada på flera sätt så är den säkrare att göra skada med än dom två.

  • HE(M) High Explosive Minengeschoss - Tysk spränggranat som pga annan tillverkningmetod har runt 40-50% mera sprängmedel än motsvarande HE. Finns bara till tyska kanoner.

Jag antar att nybörjare ser den här listan och kliar sig i huvudet lite... Så vad bör man använda? Till maskingevär (7.62-13mm) så bör man alltid ha API eller AI kulor gärna i en mix. Högre amerikanska plan kan ha M20 API-T (ibland hela tracer bältet) som är riktigt bra till sina 12.7mm. Vanligtvis så brukar Stealth och Omni vara bra bälten att köra på.

För kanoner så blir det lite klurigare, speciellt om man vill anfalla markmål, då man ibland måste välja mellan AP/HVAP(pansarvagnar) eller HE(övriga markmål och luftmål). Men generellt för luftmål så är det HEF/HEI/HEF-I som gäller, "M" versionerna om man är tysk.

När det gäller frågan om Stealth eller inte så är det väldigt mycket personlig smak som avgör då Stealth och Omni brukar vara liknande men Stealth kan orsaka lite mera skada beroende på hur bältet ser ut. Kör man enbart Stealth på sina vapen så bör man vara ganska så säker på att sikta med dom, fördelen är dock att motståndarna brukar vara långsammare att reagera på skotten och vart ifrån dom kommer, speciellt på lägre nivåer. Jag personligen föredrar att köra med Stealth bara när jag har två olika vapentyper, då kör jag med Stealth på dom mindre då jag ser det som mindre intressant att se vart dom tar vägen. Men är det ett plan som jag är väldigt bekväm med så kör jag uteslutande Stealth.

Visa signatur

Machina improba!