War Thunder - Online WWII flygspel

Permalänk
Medlem

första FW upplåst... ska man bara få in en pilot i skiten med

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Man kan nu göra Sqaudrons!

Kanske nåt att ha en Sweclockers Sqaudron?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av D0ez:

Man kan nu göra Sqaudrons!

Kanske nåt att ha en Sweclockers Sqaudron?

#13616591

Det finns

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Ah gött!

Tack, blir nog att joina

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av D0ez:

Ah gött!

Tack, blir nog att joina

Gör du rätt i!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så skönt att få en killstreak på 10 kills i A6M3 innan jobbet, motståndarlaget ledde hela matchen tills vi äntligen lyckades komma ikapp på slutet! Underbart spel, senaste patchen som släpptes förra veckan (1.31) gjorde det endast bättre! Bombplanen som behöver få en liten klapp på ryggen dock

Själv kör jag endast med Axelmakterna dvs Tyskland och Japan, vilka kör ni med helst och varför?

Permalänk

Har sneglat på videor av det här spelet ett par dagar nu och kunde inte låta bli, tankning pågår ser riktigt roligt ut.

EDIT: 1½ timme speltid senare, rank 3 och har skitkul!
_____________________________________________________________

Jag har väldigt dålig koll på modeller osv, vilka "uppgraderingar" bör man göra i början? Då menar jag crew, plan, vapen, ammo och allt. Jag började som ryss och har precis bytt upp mig till första tier 1 planet, M-62 nånting. Vad ska jag göra sen? Hoppas någon har lust att sparka mig i rätt riktning om vad man ska spendera sin valuta på.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tinardirith:

Har sneglat på videor av det här spelet ett par dagar nu och kunde inte låta bli, tankning pågår ser riktigt roligt ut.

EDIT: 1½ timme speltid senare, rank 3 och har skitkul!
_____________________________________________________________

Jag har väldigt dålig koll på modeller osv, vilka "uppgraderingar" bör man göra i början? Då menar jag crew, plan, vapen, ammo och allt. Jag började som ryss och har precis bytt upp mig till första tier 1 planet, M-62 nånting. Vad ska jag göra sen? Hoppas någon har lust att sparka mig i rätt riktning om vad man ska spendera sin valuta på.

Ammo skulle jag säga är viktigast, köp dock inte stealth. Suger. Forsätt köra som du vill ärligt talat, gillar du bombplan (om man nu kan göra det) så väljer du det. Annars jaktplan

Permalänk

Jag har nu installerat detta spel.jag är verkligen inte imponerad av menyerna eller grafiken(verkar fastnat i 90talet). Men jag har bestämt mig för att ge det en chans eftersom så många pratar gott om det. Jag har valt brittiska trädet men jag kan inte välja att spela. Står att jag måste vara level 1 eller nåt liknande. Måste man traggla igenom alla tutorials eller vad?

Edit: jag har lyckats hitta knappen "battle"

Permalänk
Geeks Gaming

Vi är några stycken på SweCs mumble som spelar varje dag bara att joina så man får lite bra teamplay

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Vi är några stycken på SweCs mumble som spelar varje dag bara att joina så man får lite bra teamplay

aldrig sett någon war thunder kanal på mumble? :S Sitter ni i en annan kanal?

Permalänk

Lyckat test gott folk!
http://www.youtube.com/watch?v=igPx06OkITY
Den här videon visar hur man stänger av INSTRUCTOR funktionen. Ni vet, den där som inte låter er landa eller styra ordentligt på låg höjd.
Snabb-cappade precis ett flygfält i 550km/h utan problem.

Permalänk

Efter att igår under eventet kammat hem 300 Gold eagles är jag nu uppe i 620st.
Frågan är då, vad ska jag köpa för dem? Vågar inte riktigt slösa dem på någonting som jag inte behöver. Vad är det vanligaste folk köper för sina guldpengar?

Permalänk

Man kan gå till sin profil och köpa "free xp". Det är xp du tjänat in genom achievments och medaljer och kan ge dig en rejäl boost om du vill.
Crew skills funkar också, lägger mina intjänade poäng på reload speed.
Så har du ju premium plan om du känner för det, man får mer xp med dem och dem är fullt uppgraderade.

Det är en smaksak men mitt tips är att inte köpa någonting du kan tjäna in genom att spela spelet (lions, skins och uppgraderingar)

Permalänk
Skrivet av Littleturn:

Man kan gå till sin profil och köpa "free xp". Det är xp du tjänat in genom achievments och medaljer och kan ge dig en rejäl boost om du vill.
Crew skills funkar också, lägger mina intjänade poäng på reload speed.
Så har du ju premium plan om du känner för det, man får mer xp med dem och dem är fullt uppgraderade.

Det är en smaksak men mitt tips är att inte köpa någonting du kan tjäna in genom att spela spelet (lions, skins och uppgraderingar)

Läste på lite på något annat forum där en snubbe undrade samma sak som jag, och du har nog rätt i det du skriver. Free xp verkar populärt, också reload speed samt g-force. Så får nog bli något sådant

Permalänk
Medlem

Någon som fått WT att fungera i 2560x1440?
Jag får bara freeze error 8111000A och lyckas inte hitta något annat sätt än att sänka upplösningen för att kunna spela.

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Skrivet av buLLit:

Någon som fått WT att fungera i 2560x1440?
Jag får bara freeze error 8111000A och lyckas inte hitta något annat sätt än att sänka upplösningen för att kunna spela.

Jag hade samma problem. Välj en låg upplösning, 1024*768 och starta det i windowed mode. Sedan går du igenom startdialogerna. Jag körde en match också, vet inte om det spelar någon roll. Sedan är det bara att starta om spelet i önskad upplösning och full screen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har ungf. 4-5 polare och ett par till polare till dom som har börjat köra WT.

Köra H6K-squads äger allt, speciellt i domination low rank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DustPuppy:

Jag hade samma problem. Välj en låg upplösning, 1024*768 och starta det i windowed mode. Sedan går du igenom startdialogerna. Jag körde en match också, vet inte om det spelar någon roll. Sedan är det bara att starta om spelet i önskad upplösning och full screen.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för lösningen!

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Skrivet av buLLit:

Tack för lösningen!

Inga problem! Du kan låta bli att skjuta ner mig som tack.

Permalänk
Medlem

Jag testade det snabbt igår och är lite förvirrad, har spelat WoT och WoWP men jag förstår inte riktigt hur det går till i War Thunder. Man börjar med tre plan och sen spelar man med alla tre i en match?

Efter min första match fick jag ett nytt plan tror jag... kommer inte ihåg vad det heter, spelar nassarna. Men jag vet inte om det är bättre eller sämre eller vad? Hur ser man vilken tier planen är på och vilka plan är premiumplan osv?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Har försökt att köra War Thunder men av någon anledning så låser sig alltid spelet när det ska ladda efter inloggningen.

Har ingen aning om varför. Blir bara att spelet helt enkelt inte svarar längre och måste stänga med hjälp av ctrl + alt + del.

Någon som har något förslag? Har försökt att googla på problemet för att se vad andra har gjort för att lösa det men inte hitta något.

Permalänk
Medlem

Jag spelade War Thunder någon gång i början när det blev public release och fram tills i april någon gång. Sedan fick det ligga på hyllan tills jag skulle spela igen i slutet av juli, och då undrar jag: Vad i hela friden har hänt med optimeringen? Min laptop kunde ta spelet lätt i en fin framerate på High @1080 förut, men nu laggar något otroligt till och med på low. Klantade dom till något eller vad har hänt?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Jag spelade War Thunder någon gång i början när det blev public release och fram tills i april någon gång. Sedan fick det ligga på hyllan tills jag skulle spela igen i slutet av juli, och då undrar jag: Vad i hela friden har hänt med optimeringen? Min laptop kunde ta spelet lätt i en fin framerate på High @1080 förut, men nu laggar något otroligt till och med på low. Klantade dom till något eller vad har hänt?

Om du inte har märkt så har dom uppgraderat grafiken lite

Visa signatur

01010100 01101000 01100101 00100000 01100111 01100001 01101101 01100101

Permalänk
Skrivet av Ootini:

Har försökt att köra War Thunder men av någon anledning så låser sig alltid spelet när det ska ladda efter inloggningen.

Har ingen aning om varför. Blir bara att spelet helt enkelt inte svarar längre och måste stänga med hjälp av ctrl + alt + del.

Någon som har något förslag? Har försökt att googla på problemet för att se vad andra har gjort för att lösa det men inte hitta något.

Testa min lösning ett par inlägg upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Ammo skulle jag säga är viktigast, köp dock inte stealth. Suger. Forsätt köra som du vill ärligt talat, gillar du bombplan (om man nu kan göra det) så väljer du det. Annars jaktplan

Stealth är riktigt bra på vissa av planen. Om du kollar på själva bältet som används så ser du vilka typer av patroner det matas med.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishguy32:

Om du inte har märkt så har dom uppgraderat grafiken lite

Inte direkt nej. Low är mycket fulare än high var förut (Så klart), borde inte hacka så mycket som det gör. Nära nog ospelbart ibland.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

ign:uhivra
skicka pm ifall någon vill spela (kör oftast arcade 0-3 eller 0-5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DustPuppy:

Testa min lösning ett par inlägg upp?

Det ska testas! Tack!

Vet inte varför jag lyckades hoppa över just ditt inlägg.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nivv:

Stealth är riktigt bra på vissa av planen. Om du kollar på själva bältet som används så ser du vilka typer av patroner det matas med.

Kan inte ens tro att jag skrivit det där själv, nu för tiden kör jag med 100% stealth på alla mina plan..

Permalänk
Medlem

Har nyligen börjat spela det här. Hur många crew slot bör man ha, just nu har jag 5. Dom tre man startar med, och sen dom två man kan köpa med lions, men är det värd att ha fler, dom som kostar eagles, har 240 eagles just nu.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200