Problem med att installera drivrutiner

Permalänk
Medlem

Problem med att installera drivrutiner

Hej!
Jag har problem med att installera drivrutiner till mitt GTX 770. Det började dagen innan BF4 skulle släppas då jag tänkte installera de senaste drivrutiner som var optimerade för spelet. När jag installerade dem så slocknade alla 4 skärmar och sen när dom "tändes" igen om så hade installationen avbrutits och det kom upp en ruta där det stod Display Driver - Failed. Tänkte inte så mycket på det då eftersom dom gamla drivrutiner funkade ju också. Men idag så försökte jag installera drivrutinerna igen och det hände samma sak igen MEN mina gamla drivrutiner togs bort automatiskt så nu sitter jag här utan några drivrutiner och kan inte spela

Har testat att installera andra versioner av drivrutinerna, men samma sak händer ändå.

Snälla kan någon hjälpa mig med detta?

Visa signatur

NCase M1 v6 | Intel Core i9 9900K | ASRock Z390 Phantom Gaming ITX | Corsair VENGEANCE LPX 32GB 3200MHz | ASUS GeForce GTX 1080 Ti STRIX | Corsair Force MP510 SSD 960GB | 2x Samsung 860 EVO 500GB | Corsair SF750 | LG 34GK950G | Acer XB271HU |

Permalänk
Medlem

Nvidia's installationsprogram brukar erbjuda alternativet "Avancerad installation" eller "Custom installation" - något sådant. I den processen kan du välja en "ren" installation, alltså rensa bort de gamla drivrutinerna innan de nya läggs in.

Jag har själv behövt göra det på min speldator, Asus G74SX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alven72:

Nvidia's installationsprogram brukar erbjuda alternativet "Avancerad installation" eller "Custom installation" - något sådant. I den processen kan du välja en "ren" installation, alltså rensa bort de gamla drivrutinerna innan de nya läggs in.

Jag har själv behövt göra det på min speldator, Asus G74SX.

Det funkade tyvärr inte heller

Visa signatur

NCase M1 v6 | Intel Core i9 9900K | ASRock Z390 Phantom Gaming ITX | Corsair VENGEANCE LPX 32GB 3200MHz | ASUS GeForce GTX 1080 Ti STRIX | Corsair Force MP510 SSD 960GB | 2x Samsung 860 EVO 500GB | Corsair SF750 | LG 34GK950G | Acer XB271HU |