Permalänk
Medlem

Mobilabonnemang

Mitt nuvarande mobilabb kommer gå ut om en vecka och jag vill byta till något billigare.

Fokus ska ligga på SMS och data (snabb och gärna obegränsad, men minst 2gb/månad) då det är dessa jag använder mest, samtal blir en del men inte så många per månad (kanske 30-50) av varierande längd.
Jag har en ganska ny lur (HOX) och behöver således ingen ny telefon varför jag ogärna vill binda upp mig i flera år.

Är det någon som har något bra tips? Kan tänka mig kontantkort likväl som en billig abonnemang med rel kort uppsägningstid (tex en eller två/tre månader)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Mitt nuvarande mobilabb kommer gå ut om en vecka och jag vill byta till något billigare.

Fokus ska ligga på SMS och data (snabb och gärna obegränsad, men minst 2gb/månad) då det är dessa jag använder mest, samtal blir en del men inte så många per månad (kanske 30-50) av varierande längd.
Jag har en ganska ny lur (HOX) och behöver således ingen ny telefon varför jag ogärna vill binda upp mig i flera år.

Är det någon som har något bra tips? Kan tänka mig kontantkort likväl som en billig abonnemang med rel kort uppsägningstid (tex en eller två/tre månader)

Hur mycket vill du lägga i månaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Hur mycket vill du lägga i månaden?

Det beror på vad abonnemanget innehåller men allt upp till 300kr, giver or take, inte högre för då kan jag lika gärna ta ett abonnemang där det ingår en telefon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Det beror på vad abonnemanget innehåller men allt upp till 300kr, giver or take, inte högre för då kan jag lika gärna ta ett abonnemang där det ingår en telefon...

Comviq fast pris 245kr https://www.comviq.se/abonnemang/fastpris

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!

Permalänk
Avstängd

Halebop rubbet.

Permalänk
Avstängd

Här har du ett abonnemang med Fri surf, fria samtal, fria sms osv för endast 244.5:-

Funderar på om jag ska byta min maxi med den :S

http://www.tele2.se/mobilabonnemang/volym-hog.aspx

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Underbart!

Blev intresserad av comviq då de tele2 kostade så 245:- i bara tre månader, därefter det dubbla.

Hur är det med täckning på dessa tre?

Edit: hur ser bindningstid och uppsägningstid ut? På dessa?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CSM101:

Underbart!

Blev intresserad av comviq då de tele2 kostade så 245:- i bara tre månader, därefter det dubbla.

Hur är det med täckning på dessa tre?

Edit: hur ser bindningstid och uppsägningstid ut? På dessa?

Kollade precis med tele 2

Verkar vara billigt 3 månader.. Men därefter blir det ju ganska dyrt med volym hög.. Närmare 500kr i månader.. Inte värt

jag personligen har Maxi Unlimited och betalar 345:- och har obegränsat surf. samtal osv

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Kollade precis med tele 2

Verkar vara billigt 3 månader.. Men därefter blir det ju ganska dyrt med volym hög.. Närmare 500kr i månader.. Inte värt

jag personligen har Maxi Unlimited och betalar 345:- och har obegränsat surf. samtal osv

Är det med tele2 du har ditt nuvarande abb?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CSM101:

Är det med tele2 du har ditt nuvarande abb?

precis

Men något du kan göra är ju att beställa denna abonnemang

http://www.tele2.se/mobilabonnemang/volym-lag.aspx

Vet dock inte hur mycket du smsar/pratar/surfar.

Men för surfandet kan du ju lägga till Mobilsurf Small

http://www.tele2.se/mobilabonnemang/tillaggstjanster.aspx

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

300 sms spräcker jag lätt och ska jag ändå lägga till surfpaket så kommer priset ändå bli så pass högt att det kanske lönar sig med annat.

Tror volym mellan passar bäst just nu...

Permalänk
Medlem

Själv sitter jag på ett Telenor abonnemang där jag betalar 200kr i månaden med obegränsad surf och så får jag ringa/smsa för 149:-

Kan ju vara ngt att kolla på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CSM101:

300 sms spräcker jag lätt och ska jag ändå lägga till surfpaket så kommer priset ändå bli så pass högt att det kanske lönar sig med annat.

Tror volym mellan passar bäst just nu...

joo självklart.. Vet inte om du har en specifikt budget till abonnemanget.. Men självklart är Volym mellan det klart bästa valet runt 300:-..

Jag fixade min Maxi Unlimited när den var på rea :P.. Hade Kompis surf och fick byta till maxi.. Grymt värt

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASNorge:

Själv sitter jag på ett Telenor abonnemang där jag betalar 200kr i månaden med obegränsad surf och så får jag ringa/smsa för 149:-

Kan ju vara ngt att kolla på.

Hur mycket innebär deti siffror? Vad kostar et sms eller samtalsminut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Mitt nuvarande mobilabb kommer gå ut om en vecka och jag vill byta till något billigare.

Fokus ska ligga på SMS och data (snabb och gärna obegränsad, men minst 2gb/månad) då det är dessa jag använder mest, samtal blir en del men inte så många per månad (kanske 30-50) av varierande längd.
Jag har en ganska ny lur (HOX) och behöver således ingen ny telefon varför jag ogärna vill binda upp mig i flera år.

Är det någon som har något bra tips? Kan tänka mig kontantkort likväl som en billig abonnemang med rel kort uppsägningstid (tex en eller två/tre månader)

Halebop Rubbet https://shop.halebop.se/mobilabonnemang

4000 sms
200 samtal
3 eller 10gb surf

Visa signatur

Asus ROG Strix Z390-F Gaming, i9 9900K, Corsair 32GB 3200mhz, Aorus RTX 3080 Master, Asus ROG Strix LC 360, Be Quiet Dark Power Pro 12 1200W, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 500 GB, Samsung QVO 2TB, Lian Li PC-011 Dynamic
MacBook Pro Retina 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wisdof:

Halebop Rubbet https://shop.halebop.se/mobilabonnemang

4000 sms
200 samtal
3 eller 10gb surf

hur är det med bindningstid o uppsägningstid?

Permalänk

Telenor pott 349 eller 249 ,3000 fria sms på båda ,10/3 gb surf ,ring för hela potten http://www.telenor.se/privat/mobil-t

elefoni/abonnemang/telenor-pott-med-surf-249.html

Vet dock inget om uppsägningstid eller bindningstid

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

hur är det med bindningstid o uppsägningstid?

Står ju i villkoren, 0-24 månader bindning, 3 månader uppsägning

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Comviq Fastpris för 245 kr/mån (Student 195 kr/mån). Fria samtal, sms och 3 GB surf i upp till 80 Mbit/s. Ingen bindningstid.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Comviq abonemang är efter vad jag förstått det bästa om du inte använder mer än 3 gig data i månaden.
https://www.comviq.se/abonnemang/fastpris

12 000 minuter telefon, 10 000 sms, 3 gig surf - 245 kr/mån

Om du vill använda telias nät är nog halebop rubbet det bästa alternativet skulle jag påstå. 249kr/mån har jag för mig, 200 samtal oberoende av längd och 5000 sms, om jag inte minns fel.

Telenor pott och tele2 volym är vad jag har sett bara sämre än de två tidigare nämda valen.
Lycka till!

Permalänk
Medlem

Comviq lockar mest, i synnerhet deras datahastighet samt det faktum att tillägg med ytterligare 3gb kostar 85:- vilket leder till en slutsumma på ca 330:- för ett bra abb.

Permalänk
Medlem

Beställde Comviq Fast pris abonnemang

Den finns både som abonnemang och kontantkort.

Abb: 2 mån uppsägningstid, 4G hastighet 3GB, därefter sänks hastigheten till 88kb/s
Kontant: 3G 3GB, efter förbrukad datamängd får man betala för datatrafiken

Fria SMS/MMS/samtal nationellt.

Någon som har bättre deal så har jag ångerperiod

Permalänk
Medlem

Jag kikade lite på universal telecom. Dom har några varianter med obegränsad surf osv.

Det står 1Mbps, räcker det?

Sedan undrar man om dom är bra i övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av khol:

Jag kikade lite på universal telecom. Dom har några varianter med obegränsad surf osv.

Det står 1Mbps, räcker det?

Sedan undrar man om dom är bra i övrigt.

1mbps är imo ytterst långsamt, tycker redan 3-4Mbps märks av på mobilen som långsamt, skulle nog dö med lägre hastighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

1mbps är imo ytterst långsamt, tycker redan 3-4Mbps märks av på mobilen som långsamt, skulle nog dö med lägre hastighet.

ok. Jag vet att det är svårt att generalisera kanske, men vad kan man säga att 1Mbps räcker till? Eller rättare sagt, vad räcker 1Mbps inte till? Och då talar vi mobiltelefon alltså. Priset (för mig som inte ringer mycket alls) är lockande.

Permalänk
Medlem

Jag tankar på med Comviq kontant - Smart 169 kr. På det kör jag mobilsur Large för 89 kr.
Summa av det hela är att jag för 169 kr får 3 gb surf och sen har jag 80 kr kvar att ringa för.
På smart 169 kr så ingår det fria sms och alla samtal kostar 19 öre /min.

Detta klarar jag mig på som inte ringer så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av khol:

ok. Jag vet att det är svårt att generalisera kanske, men vad kan man säga att 1Mbps räcker till? Eller rättare sagt, vad räcker 1Mbps inte till? Och då talar vi mobiltelefon alltså. Priset (för mig som inte ringer mycket alls) är lockande.

Jag märker av det vid surfande, nedladdning av appar/vissa apparsnedladdningsdata, youtube etc
Sen brukar jag ofta dela ut internet via hotspot också så där är ytterligare en anledning till snabbare hastighet för min del.

Permalänk

halebop rubbet liten verkar billigast nu?

tja!
jag är en lågringare under 50 samtal i månaden lätt som tidigare har kört mkt kontantkort comviq smart och poppis 85 + fri mobilsurfkort som fölljt med mobilen.

Nu är min lur på väg ut och det verkar som comviq har gjort om en del bland abonnemangen. Såg då halebop rubbet liten 145 kr där jag får mer samtal, mer sms lätt! och troligen mer surf än jag behöver (lite osäker på om jag ska sluta köra old school mp3 på musik)

Som jag ser det kan jag antingen tjacka en blade III på ica maxi eller börja med halebop.

2 frågor
1. det finns väl inget annat abonnemang som passar bättre till mina behov
2. var får man mest rabatt på luren om man tecknar abonnemang? har provat några av affärerna på prisjakt men det var rätt lite rabatt på alla. Finns det nån sida där de sammanställt denna statistik? alltså där man ser hur mkt de drar av på lurarna vid olika ab och bindningstider.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Avstängd

Alla har en månads uppsägningstid numera, sedan var detta en rejäl bump...

Permalänk
Medlem

http://www.hallon.se/vara-produkter/mobiltelefoni/mobilabonne...

ingen telefon ingår men ett ruskigt bra abonnemang om du redan har en telefon

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.