Permalänk
Medlem

V40 MINI granat = OP?

Använder denna själv och även märkt att fler och fler har börjat använda dem.

Bara jag som helt enkelt tycker att de är för bra? Blir väldigt ofta grenadespam alá bf2 igen och de taktiskta möjligheterna är enorma. Har man en granat så kan man ju använda den för att höra "GREENADE", numera kan man utan problem rensa ut hus helt själv genom att kasta in ett rum och tvinga folk att röra på sig 3 gånger irad.

Skadan är ju ganska hög och blastradien är fortfarande ganska stor, inte helt ovanligt att få 2-3 kills med en granat. Eftersom man har 3 st per spawn så kan den ju abusas ganska lätt. Är man en grupp på 5 pers och alla kör mini så kan man ju UTAN risk att döda varandra slänga in 15 granater i ett hus på några få sekunder.

Hur op de är på hc vill jag inte ens tänka på.

Använder ni den? Vad är era åsikter?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jag använder dom och håller med att det är fina små grejer
Jag kör endast HC.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Låste upp dem häromdagen, hat glömt att byta, gör det nu!

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Riktigt smidigt. Kastar hur långt som helst och nästan samma blast radie.
Jag har kört den sen jag låste upp den första gången.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Mjo de måste minska blast mer för att de ska bli balaserade, just nu är de utan tvekan mest effektiva speciellt som du får 3 st

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Eller 4 med perk.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Grymt bra och man kan kasta dem långt plus att man har 3st. Blast radius verkar okej.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Eller 4 med perk.

Kan man seriöst ha 4? Haha jag vill se 20 granater gå in i ett hus på 3 sekunder.

Får kanske skicka in en rapport och hoppas att de tycker det också. Gillade förändringen bf2 -> bc2 när man gick från 3-4 granater till 1.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

ja gillar själv den där direct impact granaten, en vanlig granat hinner man ju ofta bara springa ifrån så man ej dör utan bara blir skadad, iof om de då kommer 2till är man pyrt till! men ja gillar den där ipact granaten mest hittils

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Avstängd

Fruktansvärt OP, blast radiusen är det största problemet, speciellt på HC, man hinner oftast inte undan och kan ibland vara skrattretande långt ifrån explosionen och ha full HP och ändå dö. Och sen att det blir ett inferno av granatspamm gör ju inte saken bättre. Spelar mest Operation Locker så i min mening borde den nerfas rätt rejält.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

Gillar impact bättre.
Men Minin är lite OP eftersom man har många och att den har stor radius.

Jag kör däremot bara med flashbang. Taktiskt bättre och så mycket roligare.

Permalänk

Spelar man HC så är de klockrena då ger 60 i skada, om jag inte minns fel.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk

Inte OP på normal...

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk

Ett knippe smokes på en flagg-zon så kan man gömma sig medan flaggan sakta blir cappad

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Medlem

Impact e favvon helt klart .... då hinner dom oftast inte flytta sig , samt lättare och slå ut eller skada light armour om man nu vill det ... men FlashBang e rätt kul den med , bättre när man ska farma kills med nån bössa

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Jag tycker det verkar som att den är buggad? Den måste ju ha i princip max damage i hela sin blast radius, och det kan ju inte vara avsiktligt?

Permalänk
Medlem

men de skulle väl nerfas va, tyckte att jag såg de på battlelog nån stans. håller med att dom är op, lite för op enligt mig.

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem

Gillar mini, dock så hatar jag alla som springer omkring med noob tube lvg ^^

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Inaktiv

Kör nästan bara med smoke. FLIR + Smoke har gett mig så mycket mer kills än granater.

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Kör nästan bara med smoke. FLIR + Smoke har gett mig så mycket mer kills än granater.

Håller med!
När man har låst upp alla grenades så känns det bara onödigt att få kills med dom. bättre att låsa upp sikten med vapen i såfall

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Håller med!
När man har låst upp alla grenades så känns det bara onödigt att få kills med dom. bättre att låsa upp sikten med vapen i såfall

MINI aka Motiondetector with damage.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av Ceogar:

MINI aka Motiondetector with damage.

Kör hardcore där det inte finns hit detection.,.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Kör hardcore där det inte finns hit detection.,.

Vad har det med saken att göra när jag skrev motiondetector?

Jag menar alltså det eviga att kasta granat och lyssna efter "granata"

Så lågt som att spela hardcore sjunker jag icke Men det är en helt annan sak.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"