Laptop+trasig skärm+åtkomst till bios=hjälp?

Permalänk
Medlem

Laptop+trasig skärm+åtkomst till bios=hjälp?

Hej allesammans! Kunde ej hitta något med mina sökord så jag hoppas att jag är rätt annars så ber jag om ursäkt för det!
Jag fick en laptop "Lenovo G530" med en trasig skärm av en kompis som tänkte slänga den (finns ingen skärm överhuvudtaget då den tagits bort för att bytas mot den nya som inte passade) så därför har jag kopplat in en extern 24" skärm via VGA. Den är fullt fungerande med Windows 7 Ultimate x64 bit.
Jag vill försöka mig på att installera Hackintosh på denna datorn i testsyfte innan jag gör det på min egen, men jag kan ej se skärmen förens den kommer till inloggningen. Så min fråga är:
Är det möjligt att få den att visa bios och allt ifrån början med en extern skärm (som om det vore den primära skärmen) eller är det kört?
MVH

Permalänk
Medlem

Klart det måste gå. Ta reda på vad du ska trycka för att komma in i bios på en Lenovo när den håller på att starta. Googla får du göra själv.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Jo, glömde tillägga det. Det ska vara F1, men det händer inget när jag gör det, eller såär den inne och väntar att man ska välja något antagligen eftersom hårddisken ej tuggar förens jag trycker ENTER. Ser ju inte vad som finns att välja på.. Även provat att trycka på FN+skärmikon (F7 i detta fall). Och CTRL+P men det fungerar ej :/

Permalänk
Medlem

Borde finnas någon inställning man kan koppla bort den interna skärmen helt och använda extern skärm primärt..
Såg en youtube-video där en kille lagar laptops och när han kopplar in skärmen så visas den från början.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=chao...