Permalänk
Skrivet av Mocka:

*vinkar*

Gör som många redan sagt, kontakta Komplett så slipper du tänka mer på detta

Komplett säger att jag ska gå in i felsäkert läge som ni säger, det är bara det att jag inte kan det

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skingken:

Tror han menar att du ska ominstallera. Men om du inte har en mer datorkunnig person till hands så skulle jag också råda dig att kontakta Komplett.

Nej men att boota från USB minnet så man kommer till Windows 8 menyn, där kan man välja att gå in i felsäkert läge.

Skrivet av LilleluffarN:

Komplett säger att jag ska gå in i felsäkert läge som ni säger, det är bara det att jag inte kan det

Har du ett USB minne?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LilleluffarN:

Jag hinner verkligen inte hur mycket jag än spammar f8, eller så är det kanske mitt tangentbord som inte går igång fören windows går igång för det lyser inte när jag spammar

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/windows-startup-...
Om du säger att du får bild en stund när du kommit in kanske du kan testa alternativet som förklaras i denna länk

Permalänk
Skrivet av AntonHultberg:

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/windows-startup-...
Om du säger att du får bild en stund när du kommit in kanske du kan testa alternativet som förklaras i denna länk

Okej tack, då vet jag att det inte fungerar att klicka f8 innan windows startas, jag ska göra som MS säger

Permalänk
Skrivet av SweFox*:

Nej men att boota från USB minnet så man kommer till Windows 8 menyn, där kan man välja att gå in i felsäkert läge.

Har du ett USB minne?

Ja det har jag, men jag tror att jag vill försöka lösa det som komplett säger

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LilleluffarN:

Ja det har jag, men jag tror att jag vill försöka lösa det som komplett säger

Du kan inte komma in i Windows och du kan inte starta med felsäkert läge utan att komma in i Windows.

Då får du ladda ner Windows 8, lägga på ett USB minne och med hjälp av detta så kan du komma in i felsäkert läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LilleluffarN:

Ja det har jag, men jag tror att jag vill försöka lösa det som komplett säger

Att boota från USB-minnet är absolut en lösning ifall inte SHIFT + Starta om fungerar.

Permalänk

Ni som säger kontakta komplett,

till TS säger jag istället. Kolla garantivillkoren först. Det är INTE säkert att garantin täcker mjukvarufel.
Detta är väldigt vanligt att det debiteras för.

Är det hårdvarufel fixar de det gladeligen dock.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Skrivet av AntonHultberg:

Att boota från USB-minnet är absolut en lösning ifall inte SHIFT + Starta om fungerar.

Det fungerade inte med SHIFT + Starta om... det blev bara svart igen. Nej jag ska nog skicka in datorn till komplett. Men tack för all hjälp

Permalänk
Medlem

Behöver inte vara datorn som är sönder.

Mitt 7970 har lidit igenom varenda dålig drivrutin som AMD hade.

Har fått ominstallera drivrutiner flera gånger och ibland OS, fått hur många artifacts krascher som helst.

Men skiten går inte sönder

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Ni som säger kontakta komplett,

till TS säger jag istället. Kolla garantivillkoren först. Det är INTE säkert att garantin täcker mjukvarufel.
Detta är väldigt vanligt att det debiteras för.

Är det hårdvarufel fixar de det gladeligen dock.

Enligt lag ska allt förutom bästföredatums-produkter, Det vill säga mat osv. så ska allt täckas i garantin vid normalt användande, Oavsett.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av LilleluffarN:

Det fungerade inte med SHIFT + Starta om... det blev bara svart igen. Nej jag ska nog skicka in datorn till komplett. Men tack för all hjälp

Kom du in i felsäkert läge men problemet kvarstår? Eller funkade de inte att boota i felsäkert läge?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LilleluffarN:

Det fungerade inte med SHIFT + Starta om... det blev bara svart igen. Nej jag ska nog skicka in datorn till komplett. Men tack för all hjälp

Men du inser att du kommer få vänta länge på något du kan lösa själv?

Permalänk
Skrivet av SweFox*:

Men du inser att du kommer få vänta länge på något du kan lösa själv?

komplett sa något om ett klockbatteri som ska sitta under grafikkortet, han sa att om jag tog ut det batteriet och väntade i några sekunder och satte in det igen så borde det fungera igen. Men jag hittar liksom inte klockbatteriet, någon som har kunskap om det?

Permalänk
Medlem

Om du inte kom in i felsäkert läge, testa hålla in shift och trycka på f8 vid uppstart.

Här klickar du vidare på Advanced, Troubleshoot, Windows Startup Settings sedan restart.
Nu kommer du få välja hur du vill starta upp datorn. Du väljer såklart "Safe Mode"
Lycka till!

Edit: Här kan du även välja att installera om datorn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LilleluffarN:

komplett sa något om ett klockbatteri som ska sitta under grafikkortet, han sa att om jag tog ut det batteriet och väntade i några sekunder och satte in det igen så borde det fungera igen. Men jag hittar liksom inte klockbatteriet, någon som har kunskap om det?

Det är för att resetta bios, kommer inte lösa ditt problem.

Permalänk
Medlem

inte för att jag är mycket till hjälp här men jag hade det problemet med mitt Radeon HD 6950 titt som tätt krabbade hela tiden sen bytte jag upp mig till ett 680 och har funkat som en klocka sedan dess, höll på med det som bara den innan jag bytte för att försöka få koll på det men gick inte installerade om och krabbade flera gånger sedan dess har jag aldrig tittat tillbaka på det röda laget och lär nog inte göra heller

Permalänk
Skrivet av AntonHultberg:

Om du inte kom in i felsäkert läge, testa hålla in shift och trycka på f8 vid uppstart.

Här klickar du vidare på Advanced, Troubleshoot, Windows Startup Settings sedan restart.
Nu kommer du få välja hur du vill starta upp datorn. Du väljer såklart "Safe Mode"
Lycka till!

Det fungerade inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av LilleluffarN:

komplett sa något om ett klockbatteri som ska sitta under grafikkortet, han sa att om jag tog ut det batteriet och väntade i några sekunder och satte in det igen så borde det fungera igen. Men jag hittar liksom inte klockbatteriet, någon som har kunskap om det?

Ett platt (oftast silvrigt blänkande) batteri, ska sitta på moderkortet, ta ut det och sätt in det

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av LilleluffarN:

Det fungerade inte

De kan tydligen vara lite knepigt, testa igen. Håll in Shift och tryck flera gånger på F8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LilleluffarN:

komplett sa något om ett klockbatteri som ska sitta under grafikkortet, han sa att om jag tog ut det batteriet och väntade i några sekunder och satte in det igen så borde det fungera igen. Men jag hittar liksom inte klockbatteriet, någon som har kunskap om det?

Detta batteri:

Det kan dock ibland vara knepigt att komma åt om man har ett stort grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LilleluffarN:

komplett sa något om ett klockbatteri som ska sitta under grafikkortet, han sa att om jag tog ut det batteriet och väntade i några sekunder och satte in det igen så borde det fungera igen. Men jag hittar liksom inte klockbatteriet, någon som har kunskap om det?

Batteriet är till för att spara bios inställningarna, det man gör genom att plocka ut batteriet är att återställa bios vilket inte lär hjälpa då moderkorten lämnas ut till kund med biosen i grundläge, komplett.se lär inte göra några inställningar i bios så systemet blir instabilt, du har med största sannolikhet drivrutins problem med Amd kortet,vilket är vanligt tyvärr.

Testa ett annat tangentbord, förmodar att det är ett usb tangenbort? om så testa en annan usb port, tryck därefter F8 (Shift F8), som tidigare har skrivit, in i felsäkert läge, avinstallera AMD Catalyst,starta om installera senaste 13.11 rutinen o testa.

Skicka in datorn till komplett med ett drivrutins problem som du själv installerat lär inte täckas genom garantin.

Detta är ett simpelt fel, du måste känna någon som har ett annat tangentbord eller vet något om datorer som kan hjälpa dig?

Skrivet av LilleluffarN:

Men hur kan jag installera om operativsystemet när jag inte kan komma in på datan ens?

För att installera om windows har inget med att komma in i windows att göra, man formaterar datorn innan man kommer in i windows.

Att komma in i "datorn" betyder att du kan nå bios, windows är inte datorn/bios utan operativsystemet.

Skrivet av Cenorida:

Lämna bara in datorn så låt komplett.se fixa problemet, för att om du råkar göra ett enda litet misstag så kanske garantin uteblir.

Att ändra i windows,rutiner,felsäkertläge osv har inget med garantin att göra, det gäller hårdvaran inte mjukvaran.

Skrivet av GladiumMiles:

Då får du gå in i BIOS och formatera hårddisken och sedan installera windows igen.

Varför skulle han gå in i bios? formatera i bios? formatera hårddisken gör man tex inne i windows installationen.

Permalänk

Tack för all hjälp allihopa, jag uppskattar det verkligen. Men jag har bestämt mig för att skicka in datan till komplett eftersom inget annat fungerade. Och jag har hört att komplett kan vara lite schysta och sätta in ett ännu bättre grafikkort åt mig för allt besvär

Permalänk
Medlem

efter crach i bf4 Datorn låser sig eller hänger sig vid skärmen startar Windows
Försökt reparera med win 7 Bränd och uppgraderings disk orginal men hänger sig när win loggan kommer fram även försökt boota win 8 men när jag bootar från cdn så läser den in men hänger sig vid win 8 loggan
testat att dra sdd sladd och sata+ bytat ström kablar bytt plats på hdd och ssd kablar och låtit den andra hddn sitta kvar men samma sak där men kommer ingen win logga bara svart skärm

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av LilleluffarN:

Tack för all hjälp allihopa, jag uppskattar det verkligen. Men jag har bestämt mig för att skicka in datan till komplett eftersom inget annat fungerade. Och jag har hört att komplett kan vara lite schysta och sätta in ett ännu bättre grafikkort åt mig för allt besvär

Du får ju alltid hoppas, men tror knappast att det händer.

(OffT: Det heter datorn. Stor skillnad mellan dator och data.)

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av LilleluffarN:

Och jag har hört att komplett kan vara lite schysta och sätta in ett ännu bättre grafikkort åt mig för allt besvär

Det har du inte alls hört.
Du önsketänker.

[Spoiler alert]
xxxxxxxxx

xxxxxxxxx

xxxxxxxxx

xxxxxxxxx
[/spoiler alert]

Du kommer få ett fundersamt mail från Komplett som undrar varför du skickar datorn till dem.
När du sedan hävdar att den inte fungerar och kräver ett fetare grafikkort kommer följande att ske:

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Enligt lag ska allt förutom bästföredatums-produkter, Det vill säga mat osv. så ska allt täckas i garantin vid normalt användande, Oavsett.

Inte alls.
Du får nog ta och läsa KKL igen.
Notera en stor skillnad på garanti och reklamation.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *