Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Finns det någon SweC guild?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

alltid free2play!

"6. What does Path of Exile cost to play?
Path of Exile is 100% free to play, for everyone, forever. Our website will allow the purchase of many in-game perks and aesthetic upgrades, but all of these are completely optional, and players can have a complete, fulfilling gaming experience without spending a penny."

"7. I still don't understand how it's free to play - what's the catch?
There is no catch at all, once you download the client you are free to play for as long as you like, with no charge. The purchasable perks do not convey any gameplay benefit, but help you create a unique look for your character and its fighting style."

Sedär ja, får ta o ge det ett försök nån dagen då Dragit ner det nu iaf

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av KlockreN:

Finns det någon SweC guild?

Nope! jag gick med i Charans guild (en av dom "Kända" som spelar PoE

Skrivet av azmodan:

Sedär ja, får ta o ge det ett försök nån dagen då Dragit ner det nu iaf

Do it! du kommer inte ångra dig! drog du ner från hemsidan eller steam?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tyvar1:

Spelet ute! wooohoho!

Vad innebär det? Får man köra om från början eller kan man köra med sin beta gubbe?

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakanman:

Vad innebär det? Får man köra om från början eller kan man köra med sin beta gubbe?

Spelet har gått från beta till officiell release dvs 1.0. Dina gubbar är kvar sedan open beta tiden men tror alla får en gratis respeck då trädet ser VÄLDIGT annorlunda ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Efter besvikelsen med Diablo 3 ska jag ge detta en chans med mer hack'n'slash. Dum fråga kanske, men först nu jag börjat kolla det. Är det Free 2 Play för alltid eller just nu?

Nej du kommer INTE bli besviken. Anledningen till att alla kallar den efterföljaren till D2 är just för att spelet i grunden liknar D2 men tagit många steg mot ett mer modernt spel. Du har det ENORMA skill-trädet och möjligheten att kombinera spells som du själv vill. Tyckte du om D2 kommer du till 99.99999% sannolikhet gilla PoE.
Tips är att köra på HardCore då det ger en helt annan spelkännsla än softcore. Var beredd på en käftsmäll till en början innan du greppat spelet och alla mekaniker / spells. Dö kommer du göra om du går in med 0 info om spelet. Men som man säga, du lär dig av dina misstag.
För övrig så hade spelet innan endast en liten del pvp men med denna releasen har de utökat den och säger att det är något de vill jobba på för att öka livslängden på spelet. Så till er pvp fans är det ju ett plus!

PS: Grinding Gears (tillverkarna av spelet) lyssnar väldigt mycket på commuity och har gjort många ändring efter folks begäran (dock inget som gjort saker enklare, bara balanseringar etz)

Kan bara säga att det är ett superb tidsfördriv och har du några att lira med blir det helt awsome. Good hunting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Nope! jag gick med i Charans guild (en av dom "Kända" som spelar PoE

Do it! du kommer inte ångra dig! drog du ner från hemsidan eller steam?

Drog ner det via Steam.

Skrivet av imo:

Nej du kommer INTE bli besviken. Anledningen till att alla kallar den efterföljaren till D2 är just för att spelet i grunden liknar D2 men tagit många steg mot ett mer modernt spel. Du har det ENORMA skill-trädet och möjligheten att kombinera spells som du själv vill. Tyckte du om D2 kommer du till 99.99999% sannolikhet gilla PoE.
Tips är att köra på HardCore då det ger en helt annan spelkännsla än softcore. Var beredd på en käftsmäll till en början innan du greppat spelet och alla mekaniker / spells. Dö kommer du göra om du går in med 0 info om spelet. Men som man säga, du lär dig av dina misstag.
För övrig så hade spelet innan endast en liten del pvp men med denna releasen har de utökat den och säger att det är något de vill jobba på för att öka livslängden på spelet. Så till er pvp fans är det ju ett plus!

PS: Grinding Gears (tillverkarna av spelet) lyssnar väldigt mycket på commuity och har gjort många ändring efter folks begäran (dock inget som gjort saker enklare, bara balanseringar etz)

Kan bara säga att det är ett superb tidsfördriv och har du några att lira med blir det helt awsome. Good hunting.

Låter väldigt lovande, får se om det blir att testa idag om jag orkar/hinner.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Körde igår kväll och det är inte mycket som är ändrat sen betan. Spelet är ju kul fortfarande och det ska bli roligt att köra act 4. Kör man Scion så får man en rätt kul gem i början, spectral weapon.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Lirar i Domination ligan om nån vill lira tillsammans lägg till mig, ign: cunty_Mc_cunt

Permalänk

Började spela nu igen när det släpptes officiellt och spelet känns finslipat på sina ställen. Har dock fortfarande problem med desync (tror jag det heter) som är riktigt störande när man kör HC.

Men overall är spelet riktigt bra och att det är gratis är ganska svårt att förstå då det är ljusår bättre än andra spel i genren.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Grymt spel, blir nog lvl70@domination idag.
C.W.D.T är så jävla op, undrar hur länge den får vara så.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Drog ner det på Steam idag... verkar schysst hittils, Diablo 2-känslan är på topp!

Är det kul även att spela helt själv? Jag känner ingen som spelar det och att spela med folk man inte känner funkar inte så bra när man har barn och måste gå ifrån var 10'e minut.

Startade en Witch, är det en kul klass?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Drog ner det på Steam idag... verkar schysst hittils, Diablo 2-känslan är på topp!

Är det kul även att spela helt själv? Jag känner ingen som spelar det och att spela med folk man inte känner funkar inte så bra när man har barn och måste gå ifrån var 10'e minut.

Startade en Witch, är det en kul klass?

/hulle.

Ja det går helt ok att spela själv.

Klasser betyder bara vart på passiveträdet man börjar och vilket skin man har. Resten kan man styra själv, witch kan lika köra 2h axe some båge eller spells.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Drog ner det på Steam idag... verkar schysst hittils, Diablo 2-känslan är på topp!

Är det kul även att spela helt själv? Jag känner ingen som spelar det och att spela med folk man inte känner funkar inte så bra när man har barn och måste gå ifrån var 10'e minut.

Startade en Witch, är det en kul klass?

Det funkar finfint att spela själv. Jag har gjort det i flera hundra timmar sedan closed beta.

Som BergHa sa, så är det liten skillnad mellan klasserna. Som ny spelare påverkar klassvalet mest vart du börjar i det passiva skillträdet och vilka skill gems du får när du klarar quests. Eftersom du inte redan har massa skill gems sparade, så är det bäst att inte försöka sig på något allt för avancerat. Använd det du får tidigt.

Du kan självklart prova vad du vill, men Freezing Pulse som du får direkt kan du använda hela spelet. Det är en härlig spell som blir ännu roligare och bättre när du får Lesser Multiple Projectiles (från quest i Act 2). Så länge du plockar tillräckligt många life- eller energy shield-noder (kombinera inte båda) i passiva skill-trädet så borde du överleva tillräckligt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Det funkar finfint att spela själv. Jag har gjort det i flera hundra timmar sedan closed beta.

Som BergHa sa, så är det liten skillnad mellan klasserna. Som ny spelare påverkar klassvalet mest vart du börjar i det passiva skillträdet och vilka skill gems du får när du klarar quests. Eftersom du inte redan har massa skill gems sparade, så är det bäst att inte försöka sig på något allt för avancerat. Använd det du får tidigt.

Du kan självklart prova vad du vill, men Freezing Pulse som du får direkt kan du använda hela spelet. Det är en härlig spell som blir ännu roligare och bättre när du får Lesser Multiple Projectiles (från quest i Act 2). Så länge du plockar tillräckligt många life- eller energy shield-noder (kombinera inte båda) i passiva skill-trädet så borde du överleva tillräckligt bra.

Ok, tack. Jag försöker sätta mig in i hur det fungerar med skills och gems. Jag fick nog inte någon Freezing Pulse vad jag vet dock, utan Fireball.

Men alla gems kan man plocka ur sedan va? Ingenting sitter fast permanent?

Finns det några nackdelar med att ha plate armor kombinerat med magi då? Eller är det bara då att det inte finns så mycket int-slots i plate armor?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Ok, tack. Jag försöker sätta mig in i hur det fungerar med skills och gems. Jag fick nog inte någon Freezing Pulse vad jag vet dock, utan Fireball.

Men alla gems kan man plocka ur sedan va? Ingenting sitter fast permanent?

Finns det några nackdelar med att ha plate armor kombinerat med magi då? Eller är det bara då att det inte finns så mycket int-slots i plate armor?

/hulle.

Ja du kan ta ut gems(högerklick). Här har du quest rewards: http://pathofexile.gamepedia.com/Quest_Rewards
Plate har armor och ger -movementspeed, du borde nog vara intresserad av armor/energyshield och försöka har kvar MS så du kan kitea.

Finns nog fina builds på deras forum som går igenom vad man ska ha för just den. Det här är inte direkt som andra arpg.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Ja du kan ta ut gems(högerklick). Här har du quest rewards: http://pathofexile.gamepedia.com/Quest_Rewards
Plate har armor och ger -movementspeed, du borde nog vara intresserad av armor/energyshield och försöka har kvar MS så du kan kitea.

Finns nog fina builds på deras forum som går igenom vad man ska ha för just den. Det här är inte direkt som andra arpg.

Ahaa... ja jag tog Raise Zombie där istället.

Vad menar du med ha kvar MS?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Ahaa... ja jag tog Raise Zombie där istället.

Vad menar du med ha kvar MS?

/hulle.

Body Armours and Shields have inherent Movement Speed penalties. In general, all STR and STR/INT Body Armours come with an '8% reduced Movement Speed' penalty and all other Body Armours have a '4% reduced Movement Speed' penalty.

Mer MS = snabbare farm och mindre deaths (för mig iaf).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Grymt spel. Mycket roligare än Diablo III var första gången jag testade det.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Vad skulle ni säga är dom bästa gemsen för en templar one handed + shield + armour? Känner mig helt lost.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Vad skulle ni säga är dom bästa gemsen för en templar one handed + shield + armour? Känner mig helt lost.

Det är det som är lite charmen med spelet, du kan spela alla klasser precis hur du vill.
Men ta dig en titt på http://www.pathofexile.com/forum/view-forum/41 för olika builds och guider.

Edit: Sen beror det lite på vilken liga du spelar i, spelar du Hardcore eller Nemesis så bör du ju köra mer defensivt än om du kör Default/Domination

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Det är det som är lite charmen med spelet, du kan spela alla klasser precis hur du vill.
Men ta dig en titt på http://www.pathofexile.com/forum/view-forum/41 för olika builds och guider.

Edit: Sen beror det lite på vilken liga du spelar i, spelar du Hardcore eller Nemesis så bör du ju köra mer defensivt än om du kör Default/Domination

Tack jag kör Hardcore Normal.

Om någon vill spela säg till. Level 40 på normal har lite problem med act 3 bossen.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Börjat spela detta efter hårda påtryckningar från polare,, lootade nyss ett par facebreakers Nån som har nått tips på vad man gör med dom?

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Se33:

Börjat spela detta efter hårda påtryckningar från polare,, lootade nyss ett par facebreakers Nån som har nått tips på vad man gör med dom?

http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/445390

Föresten så börjar season 5 den 16 November Pre season börjar nu i helgen!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Började precis spela, bara spelat nån timme men hittills är det väldigt kul.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Rawrgasm:

Började precis spela, bara spelat nån timme men hittills är det väldigt kul.

Du kommer inte ångra dig! sjukt roligt spel!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Bah dog nyss precis innan Dominus.. Något sjukt jäkla creep drog 1200 hp sloff sa de.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Bah dog nyss precis innan Dominus.. Något sjukt jäkla creep drog 1200 hp sloff sa de.

Segt.

Lite tråkigt att HC är så dött, inga public parties, inga trades osv. Sitter inte på bästa gearen just nu så farma solo går inte precis som på band.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W