Radeon R9 290X påväg till kunder med priset avslöjat!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Avar:

De som inte har bokat, har de nå chans att plocka en asus från butiken imorgon? När kommer nästa leverans?

Tyvärr inte. Alla ASUS-kort vi får är fullbokade. Dock kan det ju hända att någon avbokar men inte då att det blir tillgängligt imorgon redan.

Nästa vecka får vi fler av de andra märkena (men även där bör man boka genast, vissa märken får vi löjligt få av och vad vi vet ser det ungefär likadant ut hos våra konkurrenter).

Dessa bf4 limited edition versioner är verkligen just limited.
När kort börjar komma utan bf4 vet vi inte än men magkänslan säger oss att det kan dröja.

Men angående märke. Alla kort är referenskort så förutom kartong och klistermärke på kylaren så är de identiska (förutom powercolor som har högre klockad gpu)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

powercolor alltid bra kort ..skumt bara ett dom ej säljer mer in swe

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk

Är det 5000kr är det löjligt bra, om några månader kommer det kortet ligga på en fin prisnivå

Permalänk
Medlem

Kanon pris ! Precis vad graffekorts marknaden behöver,nu väntar jag bara med spänning på tester.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Skrivet av Wahlund91:

Inet ringde mig för några dagar sedan och sa att Sapphire kommer att släppas först. Asus och MSI varianten kommer tydligen i begränsad upplaga och först några dagar senare.

jag beställde asus från webhallen och får det idag

Permalänk
Medlem

Läste testet nu och kan bara lyfta på hatten och säga bra jobbat AMD, och till det priset.
Sen skickar jag en uppmaning till Nvidia, kom igen nu. Jag hade 2 st exemplar av "The fastest single GPU card in the world" i går, idag har jag två skitkort Släpp något som gör mig glad, för till det röda laget går jag aldrig!

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Men angående märke. Alla kort är referenskort så förutom kartong och klistermärke på kylaren så är de identiska (förutom powercolor som har högre klockad gpu)

Skickades från m.sweclockers.com

Skiljer även på det integrerade minnet, om man får tro OCUK som har plockat isär sina modeller för att jämföra. Tydligen är SK Hynix att föredra framför Elpida. Sedan beror det ju helt på vilken version av Elpida de använder, 50F, 60F eller 70F, där den sistnämnde är att föredra. Vill man initialt vara hyfsat säker så bör man kanske lägga pengarna på Sapphire eller Asus?

Sapphire R290X BF4 - SK Hynix
Asus R290X BF4 - SK Hynix
Gigabyte R290X BF4 - Elpida
AMD Press R290X - SK Hynix
MSI R290X BF4 - Yet to arrive
HIS R290X BF4 - Elpida

Sapphire R290 - Elpida
HIS R290 - Elpida

Permalänk
Inaktiv

Det är 5090 spänn som hamnar på bankboken istället! Är nog ganska nöjd med vad jag har för stunden.

Permalänk
Webhallen

Jag sticker ut hakan lite och vågar mig på att påstå att det med allra högsta sannolikhet kommer att variera även mellan olika exemplar av samma märke.

Jag vet inte med 100% säkerhet att det är så dock så det är definitivt en teori, inte fakta.

Skrivet av DeepBlue:

Skiljer även på det integrerade minnet, om man får tro OCUK som har plockat isär sina modeller för att jämföra. Tydligen är SK Hynix att föredra framför Elpida. Sedan beror det ju helt på vilken version av Elpida de använder, 50F, 60F eller 70F, där den sistnämnde är att föredra. Vill man initialt vara hyfsat säker så bör man kanske lägga pengarna på Sapphire eller Asus?

Sapphire R290X BF4 - SK Hynix
Asus R290X BF4 - SK Hynix
Gigabyte R290X BF4 - Elpida
AMD Press R290X - SK Hynix
MSI R290X BF4 - Yet to arrive
HIS R290X BF4 - Elpida

Sapphire R290 - Elpida
HIS R290 - Elpida

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Går inte att få tag på något förens nästa vecka

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AndenAnden:

Är det 5000kr är det löjligt bra, om några månader kommer det kortet ligga på en fin prisnivå

Helt sanslöst bra kort.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Låter som ett bra pris Men ja ett rätt nöjd me å pröjsa 5199 SEK för ett 7990 inkl 8 spel )
Visst det har sina nackdelar men de klarar ju av de mesta oxå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Bf4 ingår hos alla till en början.
Vi har valt att också skicka med premium gratis separat med asus-kortet. AMD bad oss dock ta bort det erbjudandet men de som hann boka det kommer att få premium som utlovat.

Dem som fått separata ordrar upplagda hos oss på premium för 449 behöver inte oroa sig. Inget kommer att debiteras för dessa då de går ut kostnadsfria.

Angående priserna i allmänhet: till skillnad från vad vi (och vi antar alla andra) trott så ingår bf4 inte gratis. Så alla de första "limited edition" korten nu i början är ca 150 kr dyrare för oss att köpa in än de som kommer senare i år utan bf4 på köpet.

Angående vilka kort som finns var:
Vi har på ingång av:
ASUS (detta kort skickade vi ut igår till ca hälften av de dom bokat, resten får tyvärr vänta på nästa leverans)
Gigabyte
Xfx
Powercolor (enda fabriksöverklockade kortet nu till en början)
Sapphire

Skickades från m.sweclockers.com

När är nästa leverans på ASUS korten? Jag har en bokning som fortfarande ligger under "pågående"

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem

Är ju smått fantastisk prissättning sett till vad Nvidia tar för GTX780 och Titan. Nu är det bara att vänta in lite custom-kylare och R9 290

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bautamike:

Låter som ett bra pris Men ja ett rätt nöjd me å pröjsa 5199 SEK för ett 7990 inkl 8 spel )
Visst det har sina nackdelar men de klarar ju av de mesta oxå...

japp 5k för det kortet med spel, supervärde.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av sirlen:

När är nästa leverans på ASUS korten? Jag har en bokning som fortfarande ligger under "pågående"

Som det ser ut nu: slutet av nästa vecka/början av veckan efter det.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Som det ser ut nu: slutet av nästa vecka/början av veckan efter det.

Jag hittar inte några 290x på eran sida utom från Powercolor, varför?

Edit: Hittar bara via Prisjakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jag sticker ut hakan lite och vågar mig på att påstå att det med allra högsta sannolikhet kommer att variera även mellan olika exemplar av samma märke.

Jag vet inte med 100% säkerhet att det är så dock så det är definitivt en teori, inte fakta. Skickades från m.sweclockers.com

Möjligt att det ligger någonting i det, såg ett obekräftat påstående att Elpida även hade siktats på ett kort ifrån Asus. Kanske är så enkelt att "man tager vad man haver" vid just det produktionstillfället.

Permalänk
Medlem

Nu dök Gigabytes 290X upp för ruggigt bra pris, ink frakt! 4490:-

http://www.dustinhome.se/product/5010757307/gigabyte-radeon-r...

Permalänk
Skrivet av Throme:

Nu dök Gigabytes 290X upp för ruggigt bra pris, ink frakt! 4490:-

http://www.dustinhome.se/product/5010757307/gigabyte-radeon-r...

Det här verkar riktigt jäkla bra, då lär det ju finnas 290 under 4k sen Blir fint det här!

Visa signatur

StorBurken | CPU:i5 4670K@ 4.3ghz 1.275v | Moderbord:Asus Maximus VI Hero | Ram:Crucial ballistiX sport 16gb 1600mhz | GPU:EVGA GTX 780 Classified@1293/6804| Storage:Samsung 840 Pro 256gb + 3 tb Seagate Barracuda | Kylare:Noctua NH-D14

Permalänk
Webhallen
Skrivet av simme300:

Jag hittar inte några 290x på eran sida utom från Powercolor, varför?

Edit: Hittar bara via Prisjakt.

Hmm nått vajsing med sökmotorn, alldeles strax ska alla dyka upp. Men de finns i kategoriträden:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/datorkomponenter/graf...

Gå till sista sidan (lär iofs ligga lite 7990 där) och bläddra bak så hittar man dem.

De dyker upp indexerade i sökmotorn om en liten stund (ca 15 min) också

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Kruwlabras:

Det här verkar riktigt jäkla bra, då lär det ju finnas 290 under 4k sen Blir fint det här!

Om du med "sen" menar "någon gång nästa år" så kan det nog stämma. Just nu kostar de mer än 4000 kr att köpa in för oss återförsäljare så att de skulle hamna under det den närmsta tiden är nog inte så troligt (speciellt när det råder extrem brist på korten)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

är redan nere på 4500kr, till Jul runt 4k.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Om du med "sen" menar "någon gång nästa år" så kan det nog stämma. Just nu kostar de mer än 4000 kr att köpa in för oss återförsäljare så att de skulle hamna under det den närmsta tiden är nog inte så troligt (speciellt när det råder extrem brist på korten)

Tänkte mest att om dustin redan verkar slänga ut 290x för 4490 så kanske 290 kan komma för under 4000. Det är ju dock inget jag vet på något sätt

Visa signatur

StorBurken | CPU:i5 4670K@ 4.3ghz 1.275v | Moderbord:Asus Maximus VI Hero | Ram:Crucial ballistiX sport 16gb 1600mhz | GPU:EVGA GTX 780 Classified@1293/6804| Storage:Samsung 840 Pro 256gb + 3 tb Seagate Barracuda | Kylare:Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Om du med "sen" menar "någon gång nästa år" så kan det nog stämma. Just nu kostar de mer än 4000 kr att köpa in för oss återförsäljare så att de skulle hamna under det den närmsta tiden är nog inte så troligt (speciellt när det råder extrem brist på korten)

när kommer powercolor leveransen? 290x

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av moreempty:

när kommer powercolor leveransen? 290x

De kanske kommer redan denna veckan, annars blir det tidigt nästa vecka.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Kruwlabras:

Tänkte mest att om dustin redan verkar slänga ut 290x för 4490 så kanske 290 kan komma för under 4000. Det är ju dock inget jag vet på något sätt

Ahhhh, sorry såg inte att du skrev 290 "utan X".
Ja, under 4k är nog inga omöjligheter där nä

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webhallen:

Ahhhh, sorry såg inte att du skrev 290 "utan X".
Ja, under 4k är nog inga omöjligheter där nä

sweet

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Woop