Permalänk
Medlem

"Invalid or damaged Bootable partition"

Hej,
Förra veckan så gick min hårddisk (SSD) med windows på den sönder. Jag ringde komplett, de skickade en ny SSD men inte med windows på den (Antar jag.) så jag ringde dit igen och frågade hur jag skulle få det eftersom jag inte hade en installationsskiva. (Har product key) Fick som svar att googla efter windows 8 och ladda ner något installationsprogram för det, sätta det på USB och installera det på datorn utan windows. Så jag googlade och hittade en download och testade som de sa. Jag får meddelandet "Invalid or damaged Bootable partition" dock när jag testar. Jag testade även ett annat installationsprogram med samma resultat.
Vad ska jag göra?

Visa signatur

Varning: Jag är smått IQ-befriad

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

Är det första booten från installationsmediet som skiter sig?

Ursäkta, va? Första?

Visa signatur

Varning: Jag är smått IQ-befriad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lain3n:

Ursäkta, va? Första?

Ja asså, du vet, först bootar ju mediat, sen efter kopieringen bootar ju systempartitionen på disken dit man installerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lain3n:

Jag får meddelandet "Invalid or damaged Bootable partition" dock när jag testar. Jag testade även ett annat installationsprogram med samma resultat.
Vad ska jag göra?

Förklara igen EXAKT när och vad som hände innan får det meddelandet. Ofta olika orsaker beroende på EXAKT när du får meddelandet.