Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Ser bra ut! Grymt nöjd med mitt Air 540 <3

Även jag har satt en 360 radiator i fronten på mitt Air 540. Jag fick dumpa dammfiltret med, verkar som det inte drar in mycket damm ändå.

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2013/09/01/Project_v...

Det finns fler bilder i mitt galleri.

Fint bygge! Najs med vatten i 540. Men ska först luftkyla ett tag. Trifrozer kylaren levererar verkligen. Efter årsskiftet blir det att uppdatera med full loop. Finns ännu inga vattenblock ute till Lightning 780 men EK säger att det är på väg

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Tobbbe det finns ingen chans att du jobbar på Volvo Lastvagnar?

Visa signatur

Fractal Torrent | Intel Core i9-11900KF | G.Skill Trident Z Neo 3600Mhz | Asus ROG Maximus Hero XIII | Asus RTX 3080 STRIX | Corsair AX1200i |Samsung 970 EVO M.2 250gb | Asus ROG Swift PG267Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlang:

Tobbbe det finns ingen chans att du jobbar på Volvo Lastvagnar?

Kanske det kanske!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Kanske det kanske!

Ser så ut...

Trevligt bygge, funderar själv på att uppgradera till 4930k och vattenkylning. Står mellan 750 D eller Air 540 för nästa uppgradering så fortsätt att uppdatera loggen så det blir lättare att besluta vad man ska satsa på!

Visa signatur

Fractal Torrent | Intel Core i9-11900KF | G.Skill Trident Z Neo 3600Mhz | Asus ROG Maximus Hero XIII | Asus RTX 3080 STRIX | Corsair AX1200i |Samsung 970 EVO M.2 250gb | Asus ROG Swift PG267Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Ser bra ut! Grymt nöjd med mitt Air 540 <3

Även jag har satt en 360 radiator i fronten på mitt Air 540. Jag fick dumpa dammfiltret med, verkar som det inte drar in mycket damm ändå.

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2013/09/01/Project_v...

Det finns fler bilder i mitt galleri.

Ajajaj!!Ser ju nästa ut som min med det orangea.......
Samma fläktar fast PWM.
Slangen densamma.
Tur att din är svart inuti å min vit!!! lol!
Snyggt Jobbat!

Permalänk

"drool" av den galna utrustningen i den här tråden, gissar på att du inte har en kärring som vet vad grejorna kostar!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Fint bygge! Najs med vatten i 540. Men ska först luftkyla ett tag. Trifrozer kylaren levererar verkligen. Efter årsskiftet blir det att uppdatera med full loop. Finns ännu inga vattenblock ute till Lightning 780 men EK säger att det är på väg

Tackar! Din hårdvara är snuskigt bra! Vattenkylning kommer lyfta ditt bygge otroligt mycket, jag har vattenkylt i 5 år nu och är totalt fast xD

Skrivet av Benno1:

Ajajaj!!Ser ju nästa ut som min med det orangea.......
Samma fläktar fast PWM.
Slangen densamma.
Tur att din är svart inuti å min vit!!! lol!
Snyggt Jobbat!

Tackar! Vilken otroligt bra smak du har!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Du kommer inte ångra dig! Har aldrig ägt en SSD innan jag köpte mina 2 840s kommer bri en minst sagt brutal omställning från min nuvarande Westerndigital 1TB Black.
Du kommer väl flasha om kortet's LN2bios till annan bios?

Låter bra! Jag var rätt tidigt ute med SSD (Intel G2-M(?) 160GB för den nätta summan 3999:-). Är ganska påläst på SSD-diskarna i övrigt och tänkte köra dem i raid0 så det borde flyta på hyfsat, diskarna jag har idag flaskar rejält. Däremot GPUn har jag sämre koll på. Hittade dock dig i någon owners lounge nånstans där du förespråkade LN2-BIOS mm. Får kortet och diskarna ikväll så det blir att läsa några nätter framöver här, kanske slinker iväg något inlägg här eller ett PM också om det är ok. Har skippat vattenkylning numera men antar att kylaren ska hänga med riktigt långt iaf! Ska bli skoj att ge sig på min 4770K också och se vad den går för.

Från en HDD till 2x 840pro är ju en helt vansinnig uppgradering, du kommer inte vilja slita dig från burken

Fortsätt ös på med information och bilder här i tråden, riktigt trevlig setup som sagt!

Edit; Tanken var att köra vatten i 540 men tyckte att chassit var lite för litet för det... Hade 3x7970 mm. på den tiden. Så det vart luft och jag har aldrig varit i närheten till så bra temps med luftkylning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Tackar! Din hårdvara är snuskigt bra! Vattenkylning kommer lyfta ditt bygge otroligt mycket, jag har vattenkylt i 5 år nu och är totalt fast xD

Tackar! Vilken otroligt bra smak du har!

Är väl inne på mitt tredje år med vatten...Datorn idag så har jag 2 Coolermaster 120 Chassin,datorn i den ena å vatten i den andra!
Slipper ju utvändiga slangar med bara ett Chassi.
Sen är det ju kul att bygga....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benno1:

Är väl inne på mitt tredje år med vatten...Datorn idag så har jag 2 Coolermaster 120 Chassin,datorn i den ena å vatten i den andra!
Slipper ju utvändiga slangar med bara ett Chassi.
Sen är det ju kul att bygga....

Halva nöjet är att ju att bygga

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlang:

Ser så ut...

Trevligt bygge, funderar själv på att uppgradera till 4930k och vattenkylning. Står mellan 750 D eller Air 540 för nästa uppgradering så fortsätt att uppdatera loggen så det blir lättare att besluta vad man ska satsa på!

Det är en fröjd att jobba med det här chassit och finns gott om plats för pump och resevoar i den bakre kammaren. Så för vattenkylning tycker jag att 540 är givet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av [*KH*:

Morierty;13980151]"drool" av den galna utrustningen i den här tråden, gissar på att du inte har en kärring som vet vad grejorna kostar!?

Läs första 2 sidorna så ska du få dig ett gott skratt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZonCo:

Låter bra! Jag var rätt tidigt ute med SSD (Intel G2-M(?) 160GB för den nätta summan 3999:-). Är ganska påläst på SSD-diskarna i övrigt och tänkte köra dem i raid0 så det borde flyta på hyfsat, diskarna jag har idag flaskar rejält. Däremot GPUn har jag sämre koll på. Hittade dock dig i någon owners lounge nånstans där du förespråkade LN2-BIOS mm. Får kortet och diskarna ikväll så det blir att läsa några nätter framöver här, kanske slinker iväg något inlägg här eller ett PM också om det är ok. Har skippat vattenkylning numera men antar att kylaren ska hänga med riktigt långt iaf! Ska bli skoj att ge sig på min 4770K också och se vad den går för.

Från en HDD till 2x 840pro är ju en helt vansinnig uppgradering, du kommer inte vilja slita dig från burken

Fortsätt ös på med information och bilder här i tråden, riktigt trevlig setup som sagt!

Edit; Tanken var att köra vatten i 540 men tyckte att chassit var lite för litet för det... Hade 3x7970 mm. på den tiden. Så det vart luft och jag har aldrig varit i närheten till så bra temps med luftkylning!

Absolut hjälper dig gärna.
Ska bli roligt å se hur stor skillnad det blir med ssderna !

Ja lightning kylaren brutal jag har hittills inte lyckats få mina kort över 75c än.
Ska man köra sli med dom måste man dock ha ett mobo som klarar 3 way sli. För dom är 2.5slotskylare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Tackar! Din hårdvara är snuskigt bra! Vattenkylning kommer lyfta ditt bygge otroligt mycket, jag har vattenkylt i 5 år nu och är totalt fast xD

Tackar! Vilken otroligt bra smak du har!

Bara för att så när jag skaffar vattenkylning ska jag måla mitt chassi vitt inuti och använda orange slang också håhå

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Blir ju bra det där! Men skulle uppskatta om du bara postade länkar och inte bilder i min tråd. Det blir lite off topic.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Kul bygge, kommer definetivt följa

Visa signatur

5600G

Permalänk
Medlem

Kom igen nu Asus skicka iväg korten! It's getting to HOT!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk

Hoppas du får det snart.

Sista pusselbiten nu va?

Har du något bra tips angående OC på mitt 780 Lightning?

Kör 1280MHz på Core och 6400 på minnen just nu utan att ha pillat på Volt eller Powerlimit i MSi AB.

Mer än så vill inte kortet vare sig på Core eller Minnen och jag har inte testat Ln2 än heller bara standard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TonyB4ngZ:

Hoppas du får det snart.

Sista pusselbiten nu va?

Har du något bra tips angående OC på mitt 780 Lightning?

Kör 1280MHz på Core och 6400 på minnen just nu utan att ha pillat på Volt eller Powerlimit i MSi AB.

Mer än så vill inte kortet vare sig på Core eller Minnen och jag har inte testat Ln2 än heller bara standard.

Jajjemän, hjärtat i bygget.

Eftersom du valt att köpa ett Lightning hoppas jag att du är ute efter mer än 1280mhz.

Stock bios funkar när man bara ska spela men lämnar inte mycket utrymme för överklockning. Därför finns LN2 Bios.

MSI hade planerat att LN2 biosen skulle ha en Powerlimit på 300%
När kortet väl släpptes på marknaden hade LN2 biosen inte mer än 109% i Powerlimit. Det räckde inte långt vid högre överklocknigar. Korten throttlade, och "klockad ner sig" varje gång TDP slår i taket
MSI lovade att ordna fram en bios med 300% som det var tänkt från början.

När väl MSI släppte den nya LN2 biosen så blev den nertagen av Nvidia bara några timmar efter, då den bröt mot något avtal tydligen.

Ledsna och besvikna blev vi Lightning ägare då! För utan en riktig bios är ett sådant monster kort värdelöst. Många vände sig till en användare på Overclock.net vars nickname är Skyn3t.

Han är väldigt duktig på att tweeka bios. Han ordnade fram en ny version av LN2 biosen. En med den utlovade höga powerlimiten & en massa mer.
MSI (1462)
*sky-LN2-vbios-300w-640w-rev2
vbios rev2 80.10.3A.00.49
Boost disabled
1.212v unlocked
Under-volting
Default power target 100%: 300w; 300% slide: 640w

Jag har flashat om båda mina Lightning's LN2 bios till Skyn3ts version. Det är också utan boost vilket är bättre. Full prestanda hela tiden vid spelande eller benchande. Vill du köra med GPU Boost ja kör med stock bios då.

Ska jag berätta mer? Överväger du inte att flasha om dina bios orkar jag inte sitta och förklara resten av förloppet.

EDIT HAR FLYTTAT VÅRAT SAMTAL TILL GTX 780 ÖVERKLOCKNINGS TRÅDEN.
#14004848

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Mera bilder!

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagheter:

Mera bilder!

Då jag fortfarande väntar på mobo så vet jag inte riktigt vad jag ska fota ^^ Katten kanske!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Då jag fortfarande väntar på mobo så vet jag inte riktigt vad jag ska fota ^^ Katten kanske!

Alla blir glada av katters upptåg;)
Men gladast blir vi av datordelar:p

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Då jag fortfarande väntar på mobo så vet jag inte riktigt vad jag ska fota ^^ Katten kanske!

Det är ju alltid trevligt

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

ASUS ROG Rampage IV Black Edition X79 gaming motherboard

I brist på riktiga bilder då jag fortfarande väntar.. så ja varför inte en till video
Sett att i princip alla rekord satta senaste månaden med överklockning så har det här moderkortet varit med

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobbbe__:

http://www.youtube.com/watch?v=nCEEqLqkM40

I brist på riktiga bilder då jag fortfarande väntar.. så ja varför inte en till video
Sett att i princip alla rekord satta senaste månaden med överklockning så har det här moderkortet varit med

Släpps idag har jag för mig. Läste någonstans på overclockers forum att de hade något deal med assasins creed black flag som skulle starta i samband med RIVBE launch.

Jadå: http://rog.asus.com/forum/showthread.php?37226-Rampage-IV-Bla...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juugz:

Släpps idag har jag för mig. Läste någonstans på overclockers forum att de hade något deal med assasins creed black flag som skulle starta i samband med RIVBE launch.

Jadå: http://rog.asus.com/forum/showthread.php?37226-Rampage-IV-Bla...

Hoppas du har rätt! Än så länge är Webhallen den enda återförsäljaren i Sverige med det moderkortet i sin produktlista.
Ringde in dit idag igen. Dom ska kolla upp leverans datum med leverantören IGEN. Börjar tappa tålamodet lite, BF4 släpps imorgon ikväll och mina 780's får inte sträcka på benen med min nuvarande rigg.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobbbe__:

Hoppas du har rätt! Än så länge är Webhallen den enda återförsäljaren i Sverige med det moderkortet i sin produktlista.
Ringde in dit idag igen. Dom ska kolla upp leverans datum med leverantören IGEN. Börjar tappa tålamodet lite, BF4 släpps imorgon ikväll och mina 780's får inte sträcka på benen med min nuvarande rigg.

Ser tyvärr ut som det var fel och du får vänta ett bra tag till :/ http://rog.asus.com/forum/showthread.php?37184-Official-Rampa....

Permalänk
Medlem

Nu när 780 har prissänkts kanske det är dags för 780 lightning tri way sli?

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juugz:

Ser tyvärr ut som det var fel och du får vänta ett bra tag till :/ http://rog.asus.com/forum/showthread.php?37184-Official-Rampa....

Läste igenom tråden. Såg ju inge bra ut det där!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks